nr. 148 (noiembrie-decembrie 2016) autostrada-sibiu-pitesti
A fost avizat traseul final pentru autostrada Sibiu-Piteşti

Traseul final pentru autostrada Sibiu-Piteşti a fost avizat, autorităţile optând pentru prima variantă, care trece prin Curtea de Argeş, apoi prin Văleni şi iese în judeţul Vâlcea, în localitatea Racoviţa.

 „În data de 21 noiembrie a.c, în cadrul CTE -Consiliul Tehnic Economic  al CNAIR a fost avizat traseul pentru ultimele două secţiuni ale autostrăzii Sibiu-Piteşti, după cum urmează: Secţiunea 2, adică Racoviţa-Boiţa, de la km 15 la km 43, şi Secţiunea 3 Racoviţa-Văleni, de la km 43 la km72. Deci în acest moment tot traseul este avizat”, a  declarat ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, în cadrul conferinţei de presă organizată cu această ocazie.


  La rândul său, prezent la eveniment, directorul general al CNAIR, Cătălin Homor, a spus că acesta este „cel mai important proiect de infrastructură pe care compania îl derulează”.

Astfel, din cele şapte variante iniţiale de traseu în Consiliul Tehnic Economic a fost selectată varianta 1, care va merge în paralel cu DN 7 Valea Oltului din apropiere de localitatea vâlceană Racoviţa şi presupune mai puţine tuneluri în zona de munte.

Autostrada A 1 Piteşti-Sibiu va avea cel puţin şase tuneluri şi zece noduri rutiere. Cele mai lungi tuneluri vor fi la Poiana 1,7 km, Curtea de Argeş 1,3 km, Lazeret două tuneluri de 1,5 km şi Robeşti 900 m.

Autostrada A 1 Piteşti-Sibiu  are ca termen estimat de finalizare  anul 2021 şi  necesită investitţii de aproximativ 1,6 miliarde de euro .Ea este o investiţie finanţată din fonduri europene. Este ultima secţiune de autostradă fără contract de construire de pe coridorul european Nădlac 2 -Constanţa.
Autostrada Piteşti-Sibiu, parte din Autostrada Bucureşti-Nădlac (A1), este, în prezent, cel mai important proiect de şosea rapidă din România, pentru că realizarea sa ar permite traficul neîntrerupt pe autostradă între Capitală şi frontiera cu Ungaria. În plus, autostrada de circa 117 kilometri ar fi prima care ar trece munţii, făcând legătura între Muntenia şi Transilvania, peste Munţii Carpaţi.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România CNADNR şi-a luat angajamentul de a termina lucrările în 2021, cu un an mai devreme decât era prevăzut în masterplanul general de transport.

Related Post

Termeni si conditii
Business Press este o publicatie gratuita. Editorul isi rezerva dreptul de a determina categoriile de cititori care primesc publicatia gratuit. Orice parte a publicatiei poate fi reprodusa numai cu mentionarea sursei.