Agro Biz drisis
Adama, o strategie creată pentru succes!

Interviu cu domnul Dimitrios Drisis, CEO Adama Agricultural Solutions

Se împlinesc doi ani de când rebranding-ul Adama Agricultural Solutions s-a impus cu succes pe piaţa din România. Care este secretul dobândirii acestei notorietăţi într-un timp atât de scurt?

Este o întrebare foarte interesantă. Este adevărat, în urmă cu doi ani am avut o lansare de succes a noului brand, Adama. Astăzi, numele Makhteshim Agan, companie focusată pe produse generice, este de domeniul trecutului. În aceşti doi ani am reuşit să punem bazele solide ale unei strategii care să contureze brandul Adama. Logo-ul este foarte atractiv, simplu, vocal şi prezent, cu o percepţie excelentă. S-a creat practic un nume nou, Adama, uşor de pronunţat, extrem de respectat şi o companie globală orientată pe promovarea prin marketing. Astfel, a fost nevoie să începem să schimbăm cultura internă a companiei, să-i întărim sistemele şi procesele, să-i regândim strategia şi, fiind mai aproape de fermieri, să promovăm soluţii cu adevărat simple pentru agricultură.

Printr-o politică comercială bine gândită, foarte bună pentru fermieri, distribuitori, dar şi pentru businessul nostru am reuşit să rentabilizăm activitatea creând premisele unei noi strategii care să îmbine succesul comercial cu spiritul modern al unui marketing de clasă. Această simbioză complexă a contribuit şi la dobândirea notorietăţii numelui Adama într-un timp atât de scurt. Adama Agricultural Solutions este astăzi o entitate profesionistă şi un nume care a demonstrat că este un real succes. Avem confirmarea că acest nou brand a atras fermierii, fiind prezent în multe parteneriate de cobranding cu alte firme (Timac Agro, Limagrain etc.) şi asociaţii profesionale (Donau Soja, LAPAR, APPR etc.) leaderi pe segmentele lor, dar şi în evenimente reprezentative care îi certifică valoarea.

 

Putem vorbi de o altă strategie în contextul actual al provocărilor din agricultură sau de o altă abordare – open mind – a unei echipe tinere şi entuziaste?

Categoric, vorbim de o nouă strategie, de o nouă abordare şi o altă prioritizare în activitate, potenţând în final spiritul antreprenorial în interiorul echipei noastre. Succesul despre care vorbeam anterior nu poate fi decât rezultatul unui cumul de factori, cel mai reprezentativ fiind cel uman. Noi suntem o echipă unită şi cu focus pe excelenţă. Vorbim de oameni cu experienţe diferite animaţi de un scop comun, dragostea şi pasiunea pentru Adama. Aceasta este de fapt baza extraordinară care generează toate lucrurile bune şi constructive şi care te ajută să ai în final succes.

Începând din 2016 Adama beneficiază de o echipă întinerită. Ideea a fost aceea de a crea o companie coerentă cu ea însăşi, utilizând experienţa oamenilor cu vechime în firmă cu entuziasmul şi energia celor noi veniţi. Această deschidere pentru un spirit antreprenorial nou a adus dinamism şi plus valoare în companie, dar şi succesul de piaţă al acestui an de care suntem foarte mândri.

 

Anul 2016 a adus o serie de inconveniente legate de condiţiile meteo (seceta etc.), dar şi de cele economice (scăderea preţului materiilor prime etc.). Cum a reuşit compania Adama Agricultural România să se adapteze acestei situaţii critice care a afectat marea majoritate a fermierilor?

Şi anul 2016 a fost unul atipic. Fermierii s-au confruntat cu două probleme majore. Prima, legată de condiţiile meteo din lunile martie şi aprilie, care nu au permis însămânţarea la timp a porumbului. Din cauza ploilor agresive porumbul fie a fost semănat la sfârşitul lunii martie, fie la început de iunie. Astfel a fost perturbată şi activitatea firmelor de inputuri, atât a celor din sectorul seminţelor, cât şi a celor din domeniul de protecţie a plantelor.

Cea de a doua problemă a fost legată de preţul scăzut al cerealelor care a afectat sever profitabilitatea fermierilor. În anii cu profitabilitate scăzută, managementul costurilor devine imperativ, iar fermierii caută soluţii mai bune pentru a primi beneficii optime în urma banilor investiţi în culturi. Însă, în anii cu profitabilitate înaltă, fermierii sunt mai dispuşi să experimenteze tehnologii şi să investească mai mult. În acest an ei au revenit la siguranţa oferită de soluţiile Adama.

Cu toate aceste inconveniente, Adama şi-a păstrat targetul propus. Dacă începutul de an a fost exploziv, cu un start foarte bun faţă de competiţie, ulterior, compania noastră şi-a poziţionat strategia pe o altă abordare, oferind, în condiţii dificile pentru fermieri, produse la un raport calitate-preţ foarte atractiv în condiţiile unei pieţe aflată în consolidare, dar şi profesionalizare din toate punctele de vedere. În pofida faptului că a fost un an agricol dificil, compania Adama s-a descurcat foarte bine, fiind pe un trend ascendent.

 

În acest an au fost organizate o serie de evenimente personalizate pe fiecare cultură în parte, sub motto-ul “SimpliCultura Adama – Simplu pentru fermieri”, cu scopul de a demonstra eficienţa soluţiilor propuse de specialiştii companiei. Cum au primit producătorii agricoli tehnologiile Adama? Care au fost cele mai apreciate produse de protecţie din portofoliul companiei?

Adama a fost o prezenţă activă în acest an prin organizarea unor evenimente sau ca partener într-o serie de manifestări în câmp (Ziua Cartofului, Ziua Porumbului, Ziua Sfeclei de Zahăr, Ziua Rapiţei şi Grâului etc.). Prin evenimentele la care am participat ne-am dorit să fim aproape de fermieri cu soluţii premium, concentrându-ne prezentările pe produse din gama advanced.

Reprezentarea noastră comercială de excepţie pe care am avut-o în teritoriu a fost dublată de un marketing la cel mai înalt nivel. Dacă ne raportăm la cota de piaţă după suprafeţele tratate de Adama putem să afirmăm că ocupăm poziţii de top la culturile de grâu, rapiţă, precum şi în pomicultură şi viticultură, însă ne focusăm atent şi spre celelalte culturi de porumb, floarea soarelui şi soia. Ne propunem în continuare să ne mărim cota de piaţă, astfel încât, prin îndeplinirea acestui deziderat să devenim un competitor puternic. De exemplu, în 2016 Adama a lansat în Romania prima sa soluţie completă de erbicidare post-emergentă a porumbului, împotriva buruienilor monocotiledonate, dar şi dicotiledonate, în pachetul tank mix Nicogan Extra.

Evenimentele organizate de Adama au demonstrat în câmp calităţile produselor inovatoare ale companiei. Faptul că fermierii apreciază câmpurile demonstrative în cadrul cărora pot observa eficienţa produselor Adama reprezintă un element foarte important pentru noi. ”SimpliCultura Adama – Simplu pentru fermieri!” defineşte filosofia simplităţii acestei companii în a oferi valoare adăugată pentru banii investiţi de fermieri în soluţiile şi produsele Adama, maximizand profitul cultivatorilor.

 

Toamna se  cuantifică recoltele. Care este bilanţul companiei, acum la finele anului agricol?

Plin de optimism pot spune că am încheiat anul foarte bine. Făcând bilanţul activităţii putem concluziona că 2016 a fost un an de succes pentru Adama Agricultural Solutions.

 

În încheierea interviului, vă rog să ne spuneţi care sunt principalele obiective de viitor ale companiei şi ce sfaturi daţi partenerilor dumneavoastră, distribuitori şi fermieri lansaţi în activitatea agricolă?  

România are condiţii ideale pentru dezvoltarea agriculturii şi au fost vizibile progresele mari pe care ţara le-a făcut până în prezent. Sunt convins că procesul dezvoltării va continua pe termen lung, România fiind o ţară competitivă din punct de vedere agricol. Poate conjunctura actuală şi situaţia macroeconomică ne fac să fim sceptici, dar, cu siguranţă, România va ocupa un loc fruntaş în agricultura Europei.

Noi, ca şi companie, suntem angajaţi să investim în această ţară, iar scopul nostru este să ne dezvoltăm odată cu ea. Dorim să ne aducem aportul la procesul de evoluţie şi dezvoltare al agriculturii României. Acesta este un proces continuu şi de lungă durată, Adama dorind să devină incontestabil unul dintre principalii jucători din domeniu şi, bineînţeles, lider de piaţă, un model pentru Europa şi o companie modernă pentru România. Partenerii noştri primesc garanţia că alături de Adama “Simply, Grow, Together” – Simplu vom creşte împreună!

Related Post

Termeni si conditii
Business Press este o publicatie gratuita. Editorul isi rezerva dreptul de a determina categoriile de cititori care primesc publicatia gratuit. Orice parte a publicatiei poate fi reprodusa numai cu mentionarea sursei.