Agro Biz constantin
„Adama oferă răspunsuri simple la rezolvarea problemelor complexe!”

Interviu cu Florin Constantin, Strategy Development

Director România & Republica Moldova, Adama Agricultural Solutions

 

Este România o ţară cu bază agricolă solidă?

România are un potenţial agricol enorm şi, în plus, agricultura ţării este foarte profesionistă. Avem fermieri profesionişti cum în alte ţări cu mai mare tradiţie agricolă nu prea găseşti, avem suprafeţe agricole mari, în curs de compactare progresivă şi tehnologii agricole de top pe toate palierele. Sigur, există şi puncte unde sunt necesare şi unele îmbunătăţiri, dar la scară macro România deţine toate atuurile pentru dezvoltarea unei agriculturi moderne. De-a lungul timpului, prin funcţiile deţinute mi-a fost dat să întâlnesc specialişti agricoli şi fermieri din toate colţurile lumii care au recunoscut în mod real valoarea României după ce ne-au vizitat ţara.

Astăzi, agricultura României se situează într-o dinamică pozitivă şi într-o politică coerentă de dezvoltare. În această dinamică intervine ca factor important rolul specialiştilor în luarea celor mai pertinente decizii, dar şi stabilirea priorităţilor. Şi Adama Agricultural Solutions are în acest algoritm un loc bine definit, oferind producătorilor agricoli răspunsuri simple la rezolvarea problemelor complexe cu care aceştia se confruntă în ferme.

A adus noul brand Adama şi o altă abordare la nivel de strategie?

Compania nu şi-a schimbat doar numele în Adama, ci şi întregul cod genetic corporatist, fără a abandona însă unele aspecte care au consacrat-o ca un partener de incredere în sectorul agricol şi în rândul fermierilor. Noua concepţie strategică implementată poate fi definită prin flexibilitate, spirit intra-preprenorial, consilierea clienţilor şi oferirea celor mai optime soluţii adaptate în rezolvarea problemelor. În contextul actual, strategia noastră este de a oferi rezolvări simple, uşor de înţeles şi de utilizat, cu o eficienţă îmbunătăţită an de an, în conformitate cu bunele practici agricole. Scopul nostru nu este doar acela de a vinde produse, ci de a face o agricultură perenă, care să aibă sens economic şi agronomic şi care să ofere implicit profit fermierilor. Producătorii agricoli sunt de fapt elementul principal în jurul cărora gravitează întreaga industrie şi de aceea ei sunt permanent în centrul preocupărilor noastre şi stau la baza filozofiei noastre corporatiste, intitulată „Obsesia simplităţii”.

 

Adama ocupă locul 5 în topul companiilor de protecţia plantelor din România. Care sunt obiectivele pentru următoarea perioadă?

Este adevărat, Adama se află în topul companiilor mari, consacrate în domeniu, ocupând şi în România un loc de frunte. În anul 2016, Adama şi-a confirmat poziţia în top 5 companii de protecţia plantelor active la noi în ţară după cifra de afaceri. La suprafaţa tratată ne mândrim să fim chiar în top 3. Acest lucru nu înseamnă că ne limităm la a avea în portofoliu doar produse generice, ci şi produse diferenţiate pe care le situăm în gama “Advanced”. De cele mai multe ori aceste produse avansate nu sunt neapărat molecule originale, pot fi şi combinaţii de molecule consacrate, cu acţiune sinergică, îmbunătăţită, şi cu facilităţi în utilizare, asigurând o eficacitate maximă pentru toţi producătorii agricoli. De asemenea, ne remarcăm prin formulări originale şi stabile ale unor molecule consacrate.

Faptul că noi suntem permanent într-un contact direct cu producătorii agricoli ne permite să cunoaştem exact ceea ce se întâmplă în teren din punct de vedere al tehnologiilor. Implicată direct în activitatea agricolă, compania Adama încercearcă şi reuşeşte, prin tehnologiile propuse, să aducă un plus valoric acestui sector, fiind aproape de fermieri şi de nevoile concrete, cotidiene ale acestora. Fermierii au devenit mai performanţi, fiind actori economici din ce în ce mai responsabili şi mai implicaţi în afacerea lor: ei trec de la agronomie la agribusiness, devin şefi de companii, responsabili de echipe din ce în ce mai vaste şi de bilanţuri financiar-contabile serioase şi ambiţioase. Este un lucru îmbucurător, care ne certifică faptul că în anul 2016 tehnologiile implementate şi jucătorii din piaţă poziţionează agricultura de la noi ca un sector sustenabil.

Cum definiţi anul 2016 şi care sunt perspectivele pentru viitor?

Îl definesc simplu prin deviza noastră: Simply. Grow. Together. Activez de mulţi ani în domeniu şi apreciez performanţa produselor Adama şi eficienţa dovedită a soluţiilor propuse, confirmate în timp. În pofida unor tendinţe pesimiste la nivel macro-economic, graţie unei strategii consolidate şi a unui optimism debordant, care ne caracterizează, compania Adama a reuşit să susţină creşterea vânzărilor şi dezvoltarea business-ului în conformitate cu business-planul anual de lucru. De asemenea, şi echipa de specialişti Adama a reuşit  prin servicii de calitate, prin consultanţă agronomică de proximitate şi produse eficiente să-şi demonstreze performanţa.

După doi ani de la schimbarea brandului în Adama firma îşi menţine la nivel local filosofia sa corporativă globală, “Obsesia Simplităţii”, vizând să se distanţeze de o abordare de vânzari en-gros generică, prin schimbări strategice. În perspectivă, Adama îşi doreşte să devină lider de piaţă şi o marcă de vârf în protecţia plantelor, oferind valoare adăugată tuturor partenerilor.

Related Post

Termeni si conditii
Business Press este o publicatie gratuita. Editorul isi rezerva dreptul de a determina categoriile de cititori care primesc publicatia gratuit. Orice parte a publicatiei poate fi reprodusa numai cu mentionarea sursei.