nr. 170 (septembrie-octombrie 2018) DSC_9198

BIFE-SIM, aflat la cea de-a XXVII-a ediţie, s-a desfăşura în noile spaţii expoziţionale Romexpo

Centrul expoziţional Romexpo a găzduit, în perioada 12 – 16 septembrie, două evenimente de anvergură, cu participare internaţională, şi anume BIFE-SIM – Târgul internaţional de mobilă, echipamente şi accesorii şi Antique Market II – Târg de obiecte de artă şi antichităţi.

BIFE-SIM, aflat la cea de-a XXVII-a ediţie, s-a desfăşurat în 2018 în noile spaţii expoziţionale pe care Romexpo le-a inaugurat în toamna anului 2017 şi care cuprind o suprafaţă totală de 30.000 de metri pătraţi, interior şi exterior.

„Prin organizarea BIFE-SIM, Romexpo îşi propune să creeze cadrul necesar dialogului de business, să sprijine şi să promoveze mediul de afaceri din România, susţinând astfel companiile şi politicile de dezvoltare ale acestora. Expoziţia a prezentat cele mai noi tendinţe din domeniul mobilei, adresându-se companiilor de profil din România şi din străinătate, respectiv: producătorilor, importatorilor, distribuitorilor de mobilier şi decoraţiuni interioare, cât şi celor care produc sau comercializează echipamente şi accesorii pentru industria lemnului. Orice metru cub de lemn care pleacă din România ar trebui să fie sub formă de dulap, scaun sau masă. Dacă ţinem cât de cât la urmaşii noştri, va trebui să luăm în considerare acest lucru şi să stopăm orice ieşire de buştean sau cherestea din România şi absolut tot să plece sub formă de produse ale industriei mobilei. Această industrie are o contribuţie substanţială la economia României, atât prin prisma schimburilor comerciale, cât şi datorită celor peste 60.000 de locuri de muncă pe care le oferă. Prin organizarea BIFE-SIM, Romexpo îşi propune să creeze cadrul necesar dialogului de business, să sprijine şi să promoveze mediul de afaceri din România, se arată într-un comunicat al organizatorilor evenimentului. Anul acesta  expoziţia a prezentat cele mai noi tendinţe din domeniul mobilei, adresându-se companiilor de profil din România şi din străinătate, respectiv: producătorilor, importatorilor, distribuitorilor de mobilier şi decoraţiuni interioare, cât şi celor care produc sau comercializează echipamente şi accesorii pentru industria lemnului”, a precizat preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României (CCIR), Mihai Daraban.

La rândul său preşedintele  Asociaţiei Producătorilor de Mobilă, Aurica Sereny a ţinut să precizeze că:

“Ţara noastră a ajuns, anul acesta, pe locul al cincilea în ceea ce priveşte exportul de mobilă în Uniunea Europeană, depăşind din acest punct de vedere ţări precum Franţa, Spania sau Turcia şi contribuţia la balanţa comercială a ţării a ajuns la 1,5 miliarde euro. În 2006, eram pe locul 13 în Europa şi pe locul 20 în lume. De asemenea, industria mobilei este un sector economic care valorifică foarte bine masa lemnoasă. În primele cinci luni ale anului 2018, industria mobilei din România a înregistrat un excedent comercial de 694 de milioane de euro, un nivel similar cu cel din anul precedent, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor de Mobilă din România (APMR). În perioada ianuarie-mai 2018, România a exportat mobilă de 987 milioane de euro şi a importat mobilier de circa 292 milioane de euro, exporturile fiind de 3,4 ori mai mari decât importurile “.

Iuliu Moldoveanu, preşedintele Asociaţiei Clubul Român de Mobilă (ACRM) a mai adăugat că:

„La această a 27-a ediţie a BIFE au particiat 265 de expozanţi, din 13 ţări, pe diverse game tematice – de la saloane clasice la cele moderne, contemporane, la dormitoare şi canapele, la sectorul de materiale, materii prime şi accesorii, la utilaje etc. De asemenea, există un concurs de design destul de mare. Au fost prezente la târg firme din România în mare parte, care vin şi expun tradiţional la Romexpo – existând companii dedicate doar pentru zona de târguri, care urmăresc să îşi crească cifra de afaceri doar mergând la târg. S-a înregistrat o prezenţa internaţională la târg mult mai mare, faţă de anii trecuţi fiind prezenţi reprezentanţi din Bulgaria, Polonia, Ungaria, Italia şi Elveţia. De asemenea, trebuie să precizez că pe piaţa noastră, consumul de mobilă a scăzut şi nu sunt foarte multe perspective pozitive pe intern, însă la export există creşteri importante. În primele cinci luni ale anului, am avut un export de 700 de milioane de euro, după ce, anul trecut, au fost înregistrate exporturi de 2,2 miliarde euro şi un excendent valutar de 1,55 miliarde, fiind  pe un trend ascendent.

Partenerii din UE şi cei tradiţionali rămân în topul ţărilor de export. Avem foarte puţine încercări de a exporta în America de Nord şi în Africa de Sus Est, practic, din totalul exporturilor industriei, în jur de 85-90% sunt făcute cu UE. Astfel, exportăm în Germania (18-20%), în Franţa (14%), Cehia, Olanda, Maria Britanie, Spania, spaţiul UE fiind acoperit. Creşteri importante ale exportului au fost înregistrate în Polonia, Federaţia Rusă, Moldova, Spania, Olanda, Belgia, reduceri având loc în Germania, Italia, Austria, Marea Britanie, Ucraina, SUA, Serbia. În continuare industria este interesată să exporte către America şi ţările arabe. Există, însă, o problemă legată de cultura ţărilor respective, pentru că mobilierul exportat în America este cu totul altfel faţă de cel din UE şi faţă de ţările arabe şi este nevoie de arhitecţi, de formatori de opinie care pot să facă mobilă pentru aceste des­tinaţii, iar relaţiile noastre comerciale cu aceste două extremităţi sunt destul de mici, ceea ce se reflectă şi în zona de mobilier. Importul de mobilier care se face este exclusiv pentru piaţa de HoReCa şi office, foarte puţin pe home. Produsele din Polonia sunt mult mai ieftine decât cele pe care le facem noi. Cauzele sunt multiple – de la preţul materiei prime, care este mai mic, la tehnologizarea pe care o au, până la ajutorul statului polonez în susţinerea exportului. Există o îmbinare foarte bună a lemnului cu metalul, panourile fono-absorbante deja intră într-o producţie de serie, după ce, în urmă cu câţiva ani, aveam doar prototipuri, există canapele cu design destul de îndrăzneţ, bucătării cu tot felul de accesorizări, utilajele sunt de ultimă generaţie şi folosesc tot felul de tehnologii capabile să crească optimizarea în funcţie de producţie”, a explicat preşedintele Asociaţiei Clubul Român de Mobilă.

Din aceeasi categorie

Termeni si conditii
Business Press este o publicatie gratuita. Editorul isi rezerva dreptul de a determina categoriile de cititori care primesc publicatia gratuit. Orice parte a publicatiei poate fi reprodusa numai cu mentionarea sursei.