nr. 166 (mai - iunie 2018) cherries-1465801_960_720

Cireşele, miracolul antioxidant al verii

Cireşele au un efect de tonifiere şi revitalizare a organismului, ajutând la curăţarea organismului prin eliminarea toxinelor.

Luna iunie este luna lui Cireşar, şi bineînţeles luna lor. O porţie de cireşe reprezintă sănătate pentru organism. Ştim gustul cireşelor, dar nu ştim că ele ajută şi la menţinerea aspectului proaspăt şi tânăr al pielii, fiind extrem de eficiente în frumuseţe. Sunt aşadar câteva motive serioase pentru a nu trece cu vederea existenţa acestor fructe.

Cireşele sau fructele tinereţii au un conţinut ridicat de vitamina C şi o cantitate semnificativă de bioflavonoizi, antioxidanţi ce au rolul de a scădea colesterolul şi de a de a îmbunătăţi circulaţia sanguină prin dilatarea arterelor mici. Aşadar, cireşele reprezintă un adevărat aliment antioxidant. Consumându-le, organismul are doar de câştigat: sistemul imunitar este fortifiat, iar procesul de imbătrânire întârziat. Cireșele conţin apă, zaharuri, săruri minerale (fosfor, calciu, magneziu, fier), o cantitate suficientă de provitamină A (având rol de întreţinere a ţesuturilor şi de menţinere a acuităţii vizuale), vitaminele B1, B2, C, E, P, B6, acid pantotenic, vitamina PP.

Oamenii de ştiinţă au inclus cireşele printre alimentele recomandate în cazul cancerului, acidul elagic pe care acestea îl au în compoziţie întârziind apariţia şi dezvoltarea tumorilor maligne. Fibrele conţinute de cireşe sunt eficiente mai ales în prevenirea apariţiei cancerului gastric sau al celui de colon. Cea mai mare cantitate de vitamine este conţinută de cireşele coapte foarte bine, ajunse la maturitate. De asemenea, este bine de ştiut că 100 de grame de cireşe au o valoare energetică de 48 kcal.

Ceaiul din codiţe de cireşe este cunoscut şi apreciat pentru efectul sau diuretic puternic dar şi pentru efectele pozitive înregistrate asupra afecţiunilor la rinichi. În plus, un studiu recent ne arată că posibilitatea de a face un atac de cord este redusă cu 30% dacă se consumă în fiecare zi o cantitate de 100 g de cireşe. Există însâ şi anumite interdicţii în ceea ce priveşte consumul de cireţe. Prin urmare, cireşele nu sunt recomandate în cantitate mare, persoanelor cu diaree şi, din cauza conţinutului ridicat de glucide, nici diabeticilor.

 

Din aceeasi categorie

Termeni si conditii
Business Press este o publicatie gratuita. Editorul isi rezerva dreptul de a determina categoriile de cititori care primesc publicatia gratuit. Orice parte a publicatiei poate fi reprodusa numai cu mentionarea sursei.