Agro Biz gabi bayer 800
Gabor Raviczki, Bayer: “Asistăm la un schimb de generații la nivel de ferme și descoperim un număr crescut de fermieri interesați de avantajele agriculturii digitale!”

Interviu cu Gabor Raviczki, Head of Customer Marketing Country Group Romania, Bulgaria, Moldova, BAYER

 

Business Press: Pentru că anii au devenit atipici, în condițiile actuale putem spune că Bayer este cu arma la picior, gata să ofere cele mai bune soluții fermierilor?

Gabor Raviczki: Putem spune că acești ani sunt deja tipici, forțându-ne să ne adaptăm volatilității mediului în care muncim. Mă gandesc  în primul rând la faptul că fermierii sunt nevoiți să gestioneze nesiguranța și riscurile din ce în ce mai mari apărute în cursul ultimelor decenii: schimbări climatice, volatilitatea piețelor de grâne, restricții privind utilizarea produselor de protecția plantelor – amintind doar câteva dintre ele.

Noi, echipa Bayer, ca partener al fermierilor, ne adaptăm permanent nevoilor acestora. Așadar, compania Bayer rămâne “cu arma la picior”, susținându-și partenerii pentru a gestiona complexitatea activității de fermier și dezvoltând continuu soluții pentru a sprijini fermierii să producă sustenabil și profitabil. Viteza noastră de reacție a crescut permanent, o dată cu responsabilitatea pe care o avem față de rezultatul final al fermierului, față de consumatori și de societate, în general. Aceasta este misiunea noastră, ca lider în inovație pentru agricultură.

Dacă până mai ieri ne concentram eforturile inovând în protecția plantelor, astăzi, Bayer reușește să abordeze în mod integrat soluțiile pentru agricultură: dezvoltăm în mod integrat soluții în domeniul protecției plantelor, genetică și producerea de semințe de înaltă calitate, dar țelul nostru este să fim pionieri în ceea ce înseamnă agricultura de precizie/digitală. În pofida complexității, acceastă abordare duce la o colaborare și mai apropiată cu fermierii. Astfel, dorim să reducem riscurile din ecuația pe care fermierul trebuie să o rezolve în fiecare zi. Când spun risc mă refer la situațiile dificile pentru  fermier, la înființarea culturii, la nevoia crescută de a asigura culturile cu risc crescut de nerăsărire sau ieșire dificilă din iarnă, la creșterea predictibilității și chiar la riscul de a-și valorifica profitabil cultura.

 

BP: Anul acesta, în cadrul evenimentelor organizate ați avut cu totul altă abordare, extrem de interesantă și atractivă pentru fermieri. Ați mizat pe latura tehnică, punctuală, în care s-au prezentat riscurile și ce anume trebuie să înțeleagă fermierul.

GR: Ma repet, dar încercăm să cuantificăm aceste riscuri în funcție de nevoile actuale ale fermierului, și anume: profitabilitate și sustenabilitate. Fermierul are nevoie de siguranța faptului că va avea o activitate profitabilă în următorii ani și, de asemenea, că modul de a face astazi agricultură este sustenabil pe viitor. De aici apare și modul în care noi ne adaptăm stategia și consultanța de specialitate către fermier, oferind nu doar soluții tehnice personalizate, ci și transparență și mai multă predictibilitate în ceea ce privește portofoliul de soluții – semințe sau produse de protecția plantelor – pe care îl va putea utiliza în următorii ani.

Fermierii trebuie să poată identifica mai rapid principalele probleme, de aceea, noi, echipa Bayer, dezvoltăm și implementăm soluții digitale, precum proiectul Climate FieldView! Acest instrument digital oferă posibilitatea fermieriol să observe ceea ce nu este vizibil cu ochiul liber. Prin imagini satelitare dăm posibilitatea fermierul să identifice zonele cu exces sau cu mai puțină umiditate, de asemenea, zonele în care trebuie să fertilizeze diferențiat, cele în care trebuie să semene cu densități sau adâncimi variabile și, bineînțeles, zonele unde trebuie să intervină în combaterea bolilor și dăunătorilor în mod diferențiat.

Încercăm astfel să integrăm totul într-un concept unitar. Din acest motiv este foarte important ca echipa Bayer să asimileze cele trei zone de expertiză: semințe, protecția plantelor și, desigur, soluțiile oferite de capabilitățile noastre digitale. De asemenea, dorim ca echipa noastră să interacționeze cu fermierii ca o echipă unitară, care printr-un singur reprezentant de vânzări să le ofere suport atât pentru decizii legate de seminte, dar și pentru protecția culturilor și agricultura de precizie.

 

BP: Un mesaj important lansat anul acesta de echipa de protecție a plantelor din cadrul Bayer a vizat prevenția. Ce ne puteți spune în acest sens?

GR: Toate tehnologiile pe care le recomandăm sunt așadar ajustate la nivel de fermă, în funcție de nevoile din solele și parcelele particulare ale partenerilor noștri. Bineînțeles, gândim preventiv, deoarece este foarte dificil pentru fermieri să reacționeze și să acționeze în momentul apariției vizibile a problemelor. Dorim să oferim aceste soluții adaptate nevoilor particulare ale fiecărei ferme, dând posibilitatea de a preveni și de optimiza activitatea în fermă, pentru ca fermierii să poată fi cu adevărat profitabili, iar activitatea lor să fie sustenabila și pe viitor.

 

BP: Vorbeați de legislație și despre faptul că la nivelul Uniunii Europene foarte multe molecule și substanțe vor dispărea. Cu siguranță însă vor apărea formule noi. Ce impact are acest lucru asupra companiei Bayer?

GR:  Este adevărat, operăm într-un mediu din ce în ce mai restrictiv și impredictibil din punct de vedere al reglementărilor europene. Un lucru îmbucurător este faptul că autoritățile române înțeleg nevoile fermierilor și provocările pe care le au și au aprobat derogări pentru câteva produse deja clasice pentru piața de tratament sămânță la porumb și la sfecla de zahăr. Însă, perspectiva pe termen mediu și lung a solutionării prin derogare a unor probleme foarte mari este puțin probabilă. Astfel, soluțiile eficiente Bayer vor fi pe piață, ca și cele ale competitorilor din domeniu.

În ceea ce privește dezvolarea de noi soluții adaptate noilor reglementări, acestea nu vor veni peste noapte, iar filtrele prin care trebuie să treacă înainte de a intra pe piață sunt extrem de dure și subiective uneori. Faptul că avem molecule în dezvoltare nu reprezintă o garanție absolută că vor ajunge să fie comercializate în următorii ani. Noi facem eforturi ca în următorii patru-cinci ani să avem un produs redutabil și pentru soluționarea rățișoarei porumbului în țara noastră.

Anul acesta este ultimul în care se mai comercializează produsele neonicotinoide cu aplicare foliară, produse care rezolvă problemele noastre în culturile foarte complexe, precum rapița și cartoful, dar și în horticultură, unde putem spune că produsele noastre pe bază de tiacloprid – Biscaya, Calypso și Proteus – sunt pe ultima sută de metri!  Începând cu anul viitor este evident că va exista o presiune foarte mare atât pentru noi cât și pentru competitori în aducerea de soluții noi si eficiente. Noi sperăm și ne pregătim ca in maximum doi ani să venim cu nouă soluție pentru a acoperi nevoile de protecție impotriva dăunătorilor cheie la culturile de rapiță, cereale, porumb, dar și în zona de culturi horticole unde avem o cerere foarte mare.

Pentru a păstra totuși un ton optimist, trebuie să spun că noi continuăm să aducem inovație și în anul 2020, în avantajul fermierilor. Dezvoltăm noi produse, inclusiv insecticide biologice. Trebuie să venim cu soluții și pentru această nișă, dar mai ales pentru fermierii care au nevoie de soluții cât mai eficiente în culturile convenționale. Este o piață în curs de dezvoltare, aceste produse fiind o alternativă foarte utilizată pe scară tot mai largă în unele țări europene, unde legislația deja îi obligă pe fermieri să utilizeze alternative biologice pentru produsele convenționale, motiv pentru care ne pregătim și noi pentru această etapă. În acest sens, Bayer lansează anul acesta două produse biologice, care se regăsesc în portofoliu, Requiem Prime, un insecticid biologic care controlează eficient afide, tripși și musculița albă în spații protejate și Velum Prime, un nematocid care controlează principalii nematozi în culturile de legume, solanacee și curcubitacee și, de asemenea, nematozii din culturile de cartof.

Pe lângă acestea, venim bineînțeles și cu noi solutii convenționale. De exemplu, din familia de produse “Luna”, pe bază de fluopiram, lansăm noul fungicid Luna Care, prin care aducem o alternativă pentru combaterea focului bacterian în pomicultură, dar și Luna Max, care soluționează problemele de făinare în viticultură. Anul acesta lansăm produsul Flipper, un insecticid și acaricid de contact pentru controlul dăunătorilor din câmp și spații protejate la tomate, vinete, castraveți și căpșuni. Acest produs este formulat pe bază de ulei de măsline extra-concentrat, putand fi utilizat atât în culturile convenționale cât și în cele organice. Lansăm de asemenea o nouă versiune a produsului Decis, și anume Decis Trap, capcane speciale pe bază de feromoni, pentru a controla principalii dăunători ai culturii cireșului.

Aducem noi soluții pentru cultivatorii sfeclei pentru zahăr, întrucât și această cultură se confruntă cu eliminarea unor soluții clasice de control al buruienilor, ca urmare a reducerii numărului de molecule acceptate. În acest sens, lansăm două produse noi. Primul este, erbicidul Tramat, cu un control superior al buruienilor problemă precum Viola, Veronica și Anagalis. În cultura de sfeclă pentru zahăr introducem și un nou concept pentru controlul buruienilor problemă, erbicidul Conviso One, un produs selectiv care controlează eficient buruienile dicotiledonate și monodicotiledonate. Acest produs este dezvoltat împreună cu colegii de la KWS, care au dezvoltat hibrizi adaptati la acest erbicid. Tehnologia Conviso One va deschide noi drumuri în controlul buruienilor în cultura de sfeclă pentru zahăr, simplificând munca fermierilor.

Acestea sunt doar câteva exemple despre ceea ce înseamnă inovație la Bayer și modul în care lansăm soluții pentru viitorul agriculturii, urmărind astfel două linii importante, și anume, menținerea profitabilității fermierului și asigurarea capabilității lui de a fi sustenabil și pe viitor. Vrem să oferim partenerilor noștri viziune și claritate, pentru a putea să înțeleagă viitoare trenduri sau provocări, în timp ce noi continuăm să venim cu soluții cât mai punctuale, ajustate nevoilor din fermă.

 

BP: Pentru că vorbim despre agricultura viitorului, despre digitalizare, aș dori să dezvoltăm acest subiect și să îmi spuneți dacă se observă o creștere a interesului fermierilor spre era digitală și spre serviciile din această sferă.

GR: Există un schimb de generații acum la nivel de ferme și vedem tot mai mulți fermieri cu capabilitatea și dorința de a utiliza facilitățile digitale. Fermierii doresc să își optimizeze procesele în fermă, fie că vorbim de semănat cu densitați variabile, fertilizare diferențiată, irigare diferențiată etc. Așadar, există o nevoie și o tendință clară înspre digitalizare.

Pentru a-i putea ajuta pe fermieri să beneficieze de instrumentele digitale Bayer, aceștia terbuie să îndeplinească două condiții: compatibiliatea utilajelor cu device-urile digitale, respectiv pregătirea fermierului, abilitatea sa de a utiliza aceste servicii digitale la maximum. Din această perspectivă văd un mare potențial de dezvoltare în viitor. Aceste servicii digitale vor ușura munca fermierilor noștri și vor susține optimizarea proceselor cheie în ciclul de producție al fermelor. Totodată, noile servicii îi vor ajuta pe fermieri în luarea a peste 40 de decizii importante anual.

Cred acest lucru și noi suntem foarte implicați, având o echipă care susține și impelmentează la nivel de ferme solutiile Climate FieldView. Ne propunem să stabilim  parteneriate cu fermierii care sunt pregătiți și au utilaje compatibile și care alături de noi pot explora posibilitățile pe care le oferă digitalizarea pentru o agricultură de precizie.

 

BP: Ne puteți spune cu ce alte noutăți vine Bayer pentru fermieri?

GR: Este foarte important să dezvoltăm un sistem de asigurări cât mai bun pentru fermierii noștri, cu precădere la cultura de rapiță, dar în viitor și pentru culturile de cereale și de porumb, întrucât ne dorim să oferim cât mai multă siguranță fermierului în momentul în care hotărăște să devină partenerul nostru. Dezvoltăm acest proiect și suntem convinși că vom îmbunătăți tot ceea ce am adus în acest domeniu până în prezent la nivel de fermă.

 

BP: În încheierea interviului, puteți transmite un mesaj cititorilor revistei noastre?

GR: Bayer este astăzi o echipă unită cu expertiză foarte puternică atât în protecția plantelor convențională sau biologică, dar și în genetica și producerea de semințe de înaltă calitate. Aceste două zone de expertiză sunt acum amplificate de capabilitățile noastre digitale. Oferind consultanță complexă, dorim ca fermierii care aleg să colaboreze cu noi să aibă o viziune și predictibilitate mai bună în activitatea lor, motiv pentru care lucrăm intens la valorificarea capabilităților digitale ale acestora, fapt care va ușura și optimiza activitățiile din fermă. Profitabilitatea fermierului înseamnă succesul nostru! Fără un fermier care să fie mulțumit atunci când trage linie la final de sezon, niciunul dintre noi nu își îndeplinește misiunea!

Related Post

Termeni si conditii
Business Press este o publicatie gratuita. Editorul isi rezerva dreptul de a determina categoriile de cititori care primesc publicatia gratuit. Orice parte a publicatiei poate fi reprodusa numai cu mentionarea sursei.