nr. 164 (martie - aprilie 2018) TERAPLAST

Grupul TeraPlast estimează o dublare a profitului brut în 2018

Grupul TeraPlast, specializat în procesarea PVC şi producător de materiale pentru piaţa construcţiilor şi instalaţiilor, a încheiat anul 2017 cu un venit brut de 41 milioane lei se arată într-un raport financiar al companiei.

Grupul estimează o creştere de peste 100% a venitului brut în 2018, după ce anul trecut a investit masiv într-o serie de achiziţii importante, care vor avea o contribuţie majoră la rezultatele din 2018: participaţia de 67% în Depaco, fabrica de panouri sandwich TeraSteel Serbia, business-ul Politub şi fabrica de reciclare PVC.

Situaţia consolidată a rezultatului global a Grupului TeraPlast pentru anul 2017 prezintă o cifră de afaceri de 427 milioane de lei, în creştere cu 7% faţă de anul precedent, când cifra de afaceri a totalizat 399 milioane de lei.

Conform aceluiaşi raportului, anul 2017 a fost marcat de o serie de evenimente importante în dezvoltarea grupului TeraPlast. Printre acestea se numără achiziţia producătorului de panouri sandwich Interlemind din Serbia, investiţie ce a depăşit 6 milioane de euro.

Tot în 2017, grupul a încheiat acorduri pentru achiziţionarea pachetului de 67% din Depaco, al doilea jucător de pe piaţa de ţiglă metalică, prin brandul Wetterbest. TeraPlast a preluat controlul Depaco în ianuarie 2018, după obţinerea avizului favorabil de la Consiliul Concurenţei. La 31 decembrie 2017, Depaco era controlată în comun cu ceilalţi asociaţi, prin urmare societatea este consolidată prin metoda punerii în echivalenţă (Depaco nu a avut o contribuţie la venitul brut consolidat al grupului pentru anul 2017). Depaco a fost consolidată, ca subsidiară, începând cu ianuarie 2018.

Reprezentanţii TeraPlast afirmă că scăderea venitului brut consolidat a grupului „se datorează lipsei de investiţii în infrastructură care a impactat semnificativ TeraPlast, în particular divizia de instalaţii şi amenajări”.
Pentru anul 2018 compania estimează o economie de 1,5 mil.de euro cu materia primă, ca urmare a punerii în funcţiune a secţiei de PVC reciclat, în noiembrie 2017.
În vederea menţinerii poziţiei de lider de pe piaţa canalizărilor exterioare, dar şi pentru a-şi creşte cota de piaţă pentru sistemele de canalizare interioară, pentru 2018 TeraPlast a pregătit lansarea de noi produse.
Mirela Pop, director general TeraPlast, a declarat: „Am intrat în 2018 în top 10 reciclatori europeni şi cu un portofoliu de produse structurat astfel încât să putem răspunde provocărilor actuale ale pieţei”.

În comunicat se mai precizează că Grupul TeraPlast îşi propune pentru anul 2018 o cifră de afaceri de peste 900 de milioane de lei.

Din aceeasi categorie

Termeni si conditii
Business Press este o publicatie gratuita. Editorul isi rezerva dreptul de a determina categoriile de cititori care primesc publicatia gratuit. Orice parte a publicatiei poate fi reprodusa numai cu mentionarea sursei.