nr. 169 (august-septembrie) 2018 teraplast

Grupul TeraPlast şi-a dublat cifra de afaceri

Grupul TeraPlast, unul dintre principalii jucători din piaţa materialelor de construcţii, a înregistrat în primul semestru din 2018 o cifră de afaceri consolidată de 338 de milioane lei, dublându-şi cifra de afaceri faţă de primul semestrul al anului anterior, când a cumulat afaceri de circa 172 milioane lei.

Principala contribuţie la această creştere au avut-o business-urile intrate anul trecut în portofoliul Grupului, respectiv Depaco (Wetterbest), fabrica de panouri sandwich din Serbia şi business-ul Politub.

„Rezultatele din primul semestru al acestui an ne confirmă că am abordat strategia potrivită în 2017, prin cele trei achiziţii importante: fabrica TeraSteel din Serbia, integrarea în Grup a business-ului Wetterbest şi a activităţii Politub. Acestea au reprezentat un demers amplu de dezvoltare a portofoliului nostru şi au adus plus valoare contribuind semnificativ la dezvoltarea afacerilor noastre pe termen mediu, drept dovadă şi obiectivul de a ne dubla cifra de afaceri faţă de anul trecut. Evoluţia profitului este în urma creşterii cifrei de afaceri, motiv pentru care în următoarele 6 luni ne vom concentra pe creşterea eficienţei business-urilor şi îmbunătăţirea marjei, în special pe segmentele de ţiglă metalică şi sisteme de apă, gaz şi canalizare”, a consemnat Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.

Potrivit comunicatului de presă transmis de companie, divizia Steel pe segmentul de panouri sandwich a generat o cifră de afaceri de 112 mil. lei, în creştere cu 74% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul unei creşteri EBITDA de 58%.

Începând cu anul 2018, situaţiile financiare ale Grupului includ şi compania Depaco, a cărei cifră de afaceri a crescut cu 25% faţă de primele şase luni ale anului precedent, prin continuarea dezvoltării segmentului de acoperişuri pentru construcţii industriale şi prin sporirea prezenţei în nordul ţării  Wetterbest îşi continuă strategia de majorare a cotei de piaţă.

Divizia de mase plastice a înregistrat venituri de 145 milioane de lei în semestrul I al anului 2018, în creştere cu 35% faţă de semestrul I din 2017. Pe acest segment, Grupul TeraPlast este liderul pieţei în care activează şi îşi îmbunătăţeşte constant prezenţa în ţările învecinate. Şi la segmentul granule s-a obţinut o performanţă notabilă cu venituri de peste 32 mil lei,  ceea ce reprezintă o creştere de 40% faţă de prima jumătate a anului 2017, în condiţiile menţinerii marjei EBITDA la 12%.

Din aceeasi categorie

Termeni si conditii
Business Press este o publicatie gratuita. Editorul isi rezerva dreptul de a determina categoriile de cititori care primesc publicatia gratuit. Orice parte a publicatiei poate fi reprodusa numai cu mentionarea sursei.