ACTUALITATE HORNBACH

HORNBACH începe cu succes noul an financiar

  • Cifra de afaceri a concernului crește în primul trimestru 2019/20 cu 9,1%, ajungând la 1.338,4 mil. euro
  • Profitabilitate crescută: EBIT ajustat +22,8% la 96,9 mil. euro (prognoză confirmată

Grupul HORNBACH (concernul HORNBACH Holding AG & Co. KGaA) a început anul financiar 2019/20 cu o creștere îmbucurătoare a cifrei de afaceri și a profitului. Cifra de afaceri a concernului a crescut în primul trimestru 2019/20 (1 martie-31 mai 2019) cu 9,1 %, ajungând la 1.338,4 mil. euro. În cel mai mare subgrup operativ HORNBACH Baumarkt AG (comerț cu amănuntul DIY), cifra de afaceri a crescut cu 8,5%, ajungând la 1.260,7 mil. euro.

Subgrupul HORNBACH Baustoff Union GmbH a contribuit la succesul vânzărilor din primăvară ale Grupului HORNBACH cu un plus la cifra de afaceri de 19,5%, ajungând la 77,2 mil. euro. Creșterea cifrei de afaceri net accelerată față de anul precedent, raporturile dintre costuri îmbunătățite, precum și efectele pozitive ale conversiei prin noua contabilitate de leasing conform IFRS 16 au dus la o creștere clară a rezultatului operațional (EBIT). EBIT ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative a crescut supraproporțional față de creșterea cifrei de afaceri cu 22,8%, ajungând la 96,9 mil. euro. Rezultatul per acțiune al holdingului se afla, după 3 luni, la 3,15 euro (anul precedent 2,69 euro). Prognoza cifrei de afaceri și a profitabilității pentru întregul an a fost confirmată.

 În cel mai mare subgrup operativ HORNBACH Baumarkt AG (comerț cu amănuntul DIY), care la data de 31 mai 2019 opera în continuare 158 de magazine mixte de materiale de construcții și grădină, precum și magazine online în nouă țări europene, pe o suprafață de vânzare comparabilă și fără a se lua în considerare ajustările de curs valutar, cifrele de afaceri au crescut în primele 3 luni cu 7,8%.

Cifra de afaceri netă a magazinelor de materiale de construcții HORNBACH de pe piața internă a crescut în primul trimestru cu 6,8%, ajungând la 654,1 mil. euro (anul precedent 612,7 mil. euro). Pe o suprafață de vânzare comparabilă, cifra de afaceri în Germania a crescut cu 6,9% (anul precedent minus 0,2%). În schimb, în regiunile din restul Europei, în care sunt cuprinse activitățile comerciale ale celor opt țări din afara Germaniei, cifra de afaceri a crescut cu 10,4%, ajungând la 606,6 mil. euro (anul precedent 549,4 mil. euro). Cota din străinătate la cifra de afaceri a subgrupului HORNBACH Baumarkt AG s-a majorat de la 47,3% la 48,1%. Pe o suprafață de vânzare comparabilă și fără a se lua în considerare ajustările de curs valutar, cifra de afaceri din restul Europei a crescut cu 8,7%.

Creșterea cifrei de afaceri pe o suprafață de vânzare comparabilă în Germania este un factor foarte îmbucurător pentru noi. Cu un plus de aproape 7 procente în perioada martie-mai 2019, HORNBACH a obținut un rezultat mai bun cu aproximativ 3 puncte procentuale față de branșa DIY“, declară directorul financiar Roland Pelka, membru în Consiliul de Administrație. Însă și în afara Germaniei s-a reușit încă o dată atingerea unui nivel înalt al cifrei de afaceri pe o suprafață de vânzare comparabilă și fără a se lua în considerare ajustările de curs valutar.

Subgrupul HORNBACH Baustoff Union GmbH, care, după preluarea a trei filiale noi în Baden-Württemberg, la data de 1 aprilie 2019, operează în prezent 31 de magazine de materiale de construcții în sud-vestul Germaniei, precum și două magazine în Franța, în apropierea graniței cu Germania, (Lothringen), a cunoscut o creștere a cifrei de afaceri cu 19,5%, ajungând la 77,2 mil. euro (anul precedent 64,6 mil. euro).

Rezultatul operațional ajustat crește în trim. I cu 22,8%, ajungând la 96,9 mil. euro

Potrivit lui Roland Pelka, dinamica ridicată a cifrei de afaceri și raporturile dintre costuri favorabile au condus în special la o majorare clară a rezultatului operațional (EBIT). În plus, prima utilizare a noii contabilități de leasing conform IFRS 16 a avut un efect pozitiv asupra rezultatului operațional.

EBIT ajustat al Grupului HORNBACH s-a îmbunătățit cu 18,0 mil. euro, respectiv cu 22,8%, ajungând la 96,9 mil. euro (anul precedent 78,9 mil. euro). Mai mult de patru cincimi din creșterea rezultatelor sunt din comerțul operativ, în timp ce efectul conversiei IFRS 16 a contribuit cu 3,2 mil. euro. Rezultatul per acțiune al holdingului a crescut cu 17,1%, ajungând la 3,15 euro (anul precedent 2,69 euro).

Pe plan de subgrup al HORNBACH Baumarkt AG, EBIT ajustat a crescut în primul trimestru 2019/20 cu 29,7%, ajungând la 84,1 mil. euro (anul precedent 64,9 mil. euro). Rezultatul per acțiune al magazinului a atins 1,63 euro (anul precedent 1,41 euro).

Consiliul de Administrație confirmă prognoza pentru anul financiar 2019/20

Prognoza cifrei de afaceri și a profitabilității Grupului HORNBACH pentru anul financiar 2019/20 este confirmată. Prin urmare, Consiliul de Administrație anticipează un plus la cifra de afaceri în domeniul procentual mediu cu o singură cifră, precum și o majorare a EBIT ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative cu peste 15% față de nivelul anului financiar 2018/19 (134,9 mil. euro). În subgrupul HORNBACH Baumarkt AG se anticipează o creștere a EBIT ajustat de peste 30% (an financiar 2018/19: 81,9 mil. euro).

Indicatori ai grupului HORNBACH pentru trimestrul I

Indicatori ai concernului HORNBACH Holding AG

(în milioane euro, dacă nu este indicat altfel)

Trimestrul I 2019/2020 Trimestrul I 2018/2019 Modificare în %
Cifră de afaceri netă 1.338,4 1.227,3 9,1
    din care subgrupul HORNBACH Baumarkt AG 1.260,7 1.162,1 8,5
    din care subgrupul HORNBACH Baustoff Union AG 77,2 64,6 19,5
    din care în Germania 729,6 675,5 8,0
    din care în restul Europei 608,9 551,8 10,4
Creștere cifră de afaceri ajustată comparativ (DIY) 7,8% 2,3%  
Marjă comercială (procent din cifra de afaceri netă) 36,2% 36,5%  
EBIT 96,9 79,3 22,2
EBIT ajustat 96,9 78,9 22,8
Rezultat per acțiune (în euro) 3,15 2,69 17,1
Investiții 48,7 69,3 -29,7

 

Alți indicatori HORNBACH Holding AG 31 Mai 2019 1) 28 Februarie 2019 Modificare în %
Capital propriu în procent din totalul bilanțului 41,4% 50,0%  
Numărul magazinelor de construcții și grădinărit 158 158 0,0
Suprafața de comercializare a magazinelor

de construcții și grădinărit conform BHB (în mp total)

1.854 1.853 0,1
Angajați (total) 21.668 21.055 2,9

 

1) Informații pentru anul financiar 2019/20 ținând cont de prima utilizare a contabilității de leasing conform IFRS 16. Valorile anului precedent nu au fost ajustate.

În cazul datelor prezentate în procente și cifre pot apărea diferențe de rotunjire. Datele procentuale sunt calculate având la bază cifrele exprimate în mii euro.

Din aceeasi categorie

Termeni si conditii
Business Press este o publicatie gratuita. Editorul isi rezerva dreptul de a determina categoriile de cititori care primesc publicatia gratuit. Orice parte a publicatiei poate fi reprodusa numai cu mentionarea sursei.