SANATATE Breakfast including coffee, bread, honey, orange juice, muesli a

Micul dejun: cea mai importantă masă a zilei

Nutriţioniştii atrag atenţia, că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei. Există, însă, câteva reguli de care trebuie ţinut cont dacă vrem ca această masă să îşi atingă scopul principal, şi anume cel de a asigura energia pentru ziua de muncă care urmează. Micul dejun se ia până la cel târziu ora 8.30, pentru că este acea perioadă din zi în care organismul îşi mobilizează resursele endocrine pentru a se pregăti pentru perioada de travaliu care urmează.

Micul dejun nu îngraşă dat fiind faptul că arderile noastre sunt mai intense în cursul dimineţii, întrucât organismul se mobilizează pentru a face efortul fizic din cursul zilei.

Ce trebuie să conţină micul dejun pentru a furniza energie,în primul rând carbohidraţi, atât din categoria celor cu eliberare rapidă, care se găsesc în fructe, sucuri de fructe, preparate din fructe -preferabil făcute în casă, cât şi prelungită – spre exemplu, amidonul, găsit în produsele de patiserie. Prima masă din zi mai trebuie să conţină, apoi, o cantitate decentă de proteine, pe care nutriţionistul ne recomandă să o luăm din lapte, lapte de soia, sâmburi sau ouă -pregătite prin fierbere, de preferinţă.

Micul dejun mai poate conţine şi o cantitate mică de grăsimi ,20 – 30 de grame de unt, spre exemplu şi, obligatoriu, o cană de apă -250 de mililitri, necesară pentru hidratarea organismului după perioada de repaus.Dacă se doreşte, apa poate fi înlocuită şi cu o cană de ceai de plante, dar ideal este să se renunţe la adaosul de zahăr. Micul dejun, în general, este bine să nu fie voluminos, ci să fie compus din alimente mai concentrate în nutrienţi.

Din aceeasi categorie

Termeni si conditii
Business Press este o publicatie gratuita. Editorul isi rezerva dreptul de a determina categoriile de cititori care primesc publicatia gratuit. Orice parte a publicatiei poate fi reprodusa numai cu mentionarea sursei.