Business News Raiffeisen

Raiffeisen Bank a încheiat primul semestru cu un profit net de 423 milioane lei

Raiffeisen Bank a încheiat primul semestru al acestui an cu un profit net de 423 milioane de lei, cu 74% mai mult față de primul semestru al anului /2017. Activele totale ale Raiffeisen Bank au crescut în primul semestru al acestui an până la 38,1 miliarde lei (creștere de 14%, an la an). Motorul principal al acestei evoluții puternic pozitive a continuat să fie activitatea de creditare: 23,6 miliarde de lei este valoarea creditelor nete acordate clienților băncii, în creștere cu 20% față de perioadă similară a anului 2017.

Volumele de credite noi acordate în primul semestru al acestui an au înregistrat creșteri substanțiale, mai ales pentru companii, față de aceeași perioadă anului trecut. Creditele nou acordate companiilor mari și medii au crescut în primul semestru al acestui an față de aceeași perioadă a anului 2017 cu 43%, cele acordate IMM-urilor cu 35%, iar împrumuturile pentru populație (garantate sau negarantate) cu 15%.

“Principalele noastre realizări sunt legate de activitatea de creditare responsabilă, adică exact ceea ce ne-am propus să facem prin nouă poziționare “banking așa cum trebuie”. Sunt convins că această tendința de creștere a finanțării economiei românești va continuă pentru că oferim companiilor și antreprenorilor români nu numai produse de creditare atractive, dar și expertiză noastră valoroasă. În ceea ce privește creditarea populației, într-un mediu cu dobânzi în creștere, peste 90% din volumele noi din ultimul an la creditele de consum sunt acordate cu dobândă fixă, iar la creditele imobiliare 60% au dobândă fixă pentru primii 7 ani”, a spus Steven van Groningen, președinte & CEO Raiffeisen Bank.

Depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienți au crescut cu 16% la jumătatea anului 2018, față de iunie 2017 și au depășit valoarea de 31 miliarde lei. În primul semestru al anului 2018, veniturile băncii au fost de aproximativ 1,2 miliarde lei, cu 21% mai mult decât în S1/2017.

Rata creditelor neperformante a scăzut la 4,9% la finalul lunii iunie 2018 (8% în S1/2017). Cheltuielile cu provizioanele au ajuns la 72 de milioane de lei, față de 206 milioane de lei, cât erau la mijlocul anului trecut.

Cheltuielile operaționale ale Raiffeisen Bank sunt de 622 milioane lei în primul semestru al acestui an, cu 5% mai mult față de nivelul înregistrat în S1/2017.  Bancă va continuă investițiile substanțiale în procesul de digitalizare și simplificare, pentru a oferi produse și servicii bancare accesibile, rapide și ușor de înțeles. Numărul clienților băncii care folosesc aplicațiile de online banking, Raiffeisen Online și Smart Mobile, a ajuns la 530.000, cu 30% mai mult față de perioadă similară a anului trecut. “Clientii Raiffeisen Bank, persoane fizice își iau credite online și fac operațiuni prin aplicațiile de digital banking, call center sau prin bancomatele multifuncționale. Numărul clienților care preferă instrumentele de self-banking este într-o creștere susținută. Aproape jumătate dintre operațiunile care înainte se făceau în casieriile agențiilor băncii sunt acum efectuate în rețeaua de bancomate multifuncționale, iar valoarea creditelor inițiate digital a crescut cu 50% anul acesta, față de aceeași perioadă a anului trecut”, a mai adăugat Steven van Groningen.

La mijlocul anului 2018 aproape jumătate dintre clienții persoane fizice ai băncii (966.000 S1/2018) au ales o relație cu bancă bazată pe mai multe produse de tranzacționare, de creditare, de economisire, cuprinse în pachețele de cont curent, cu 5% mai mulți decât în S1/2017, confirmând faptul că direcția de simplificare a produselor și a utilizării acestora într-un mod responsabil este cea bună.

Raiffeisen Bank este lider pe piață cârdurilor de credit cu peste 485.000 de carduri active la 30 iunie 2018, o creștere de 10% an la an. 95% dintre sumele tranzacționate prin intermediul cârdurilor de credit sunt utilizate la POS-uri sau pentru cumpărături online. Peste 12.500 dintre cardurile de credit sunt co-branded eMAG și Raiffeisen Bank și sunt emise în cele 8 luni de la lansarea pe piață a acestui produs.

Raiffeisen Bank are unul dintre cele mai apreciate servicii de private banking de pe piață românească și administrează active de peste 5 miliarde de lei pentru 1.400 de clienți cu averi ridicate,  care apelează la servicii de consultanță, instrumente financiare și servicii conexe.

La sfârșitul primului semestru din 2018, bancă avea 5.099 de angajați (5.190 la S1/2017), 433 (466 S1/2017) de agenții în toată țara, peste 900 de ATM-uri (aproximativ 1100 în S1/2017), aproximativ 19.300 de POS-uri (18.400 S1/2017) și 210 de mașini multifuncționale (165 S1/2017).

Raiffeisen Bank deservește 2 milioane de clienți persoane fizice, aproximativ 100.000 de IMM-uri și 5.600 de corporații.

Din aceeasi categorie

Termeni si conditii
Business Press este o publicatie gratuita. Editorul isi rezerva dreptul de a determina categoriile de cititori care primesc publicatia gratuit. Orice parte a publicatiei poate fi reprodusa numai cu mentionarea sursei.