nr. 176 (martie - aprilie 2019) Raiffeisen-Bank-Agentia-Unirea-1

Raiffeisen Bank a înregistrat o creștere a portofoliului de credite cu 19% în 2018

  • Profitul net a crescut cu 79%, până la 881 milioane de lei;
  • Activele totale ale băncii au crescut cu 11% și au depășit pragul de 40 de miliarde de lei;
  • Portofoliul de credite al băncii s-a majorat cu 19% și a ajuns la 26,73 miliarde de lei;
  • Creșterea creditării vine, în mare parte, din finanțările acordate companiilor românești;
  • Depozitele clienților au crescut cu 11%, până la 33,09 miliarde de lei;
  • Rata creditelor neperformante a scăzut la 4,1% la finalul anului 2018;
  • Taxele și impozitele directe și indirecte suportate de bancă au fost de peste 476 milioane de lei;

Raiffeisen Bank România a încheiat anul 2018 cu un profit de 881 milioane de lei (echivalentul a 189 milioane de euro), cu 79% mai mult decât în 2017, când a înregistrat 491 milioane de lei. Activele băncii au crescut cu 11%, până la 40,04 de miliarde lei. Creditele acordate clienților au crescut cu 19%, până la 26,73 de miliarde lei în 2018, iar depozitele clienților au avansat anul trecut cu 11%, atingând valoarea de 33,09 miliarde de lei. Veniturile băncii au ajuns la finalul anului trecut la 2.522 de milioane lei, cu 23% mai mult față de 2017. Evoluția foarte bună a rezultatelor băncii se datorează creșterii cotei de piață pentru credite și unui ritm susținut și echilibrat de creștere organică pe principalele segmente de clienți și produse. Vorbim de cele mai bune rezultate financiare înregistrate vreodată de Raiffeisen Bank în România.

Întotdeauna am spus că succesul nu vine imediat. Rezultatele excepționale de astăzi au în spate ani de eforturi, de încercări, de eșecuri și de reușite. 2018 este anul cu cele mai bune rezultate ale băncii de până acum, iar acest lucru se transpune în faptul că suntem un finanțator responsabil al economiei românești, creditele acordate clienților se apropie de 6 miliarde de euro, avem aproximativ 5.000 de salariați și suntem unul dintre cei mai importanți contributori la bugetul de stat”, a declarat Steven van Groningen, Președinte și CEO Raiffeisen Bank.

La finalul anului 2018, volumul de credite nete acordate de bancă a crescut cu 20%: pentru companiile mari și medii creșterea a fost de 23%, pentru IMM-uri de 13%, iar împrumuturile nete acordate persoanelor fizice au avansat cu 10%.

În același timp, costul riscului a scăzut la jumătate în 2018 față de 2017, pe fondul evoluției bune a economiei și a îmbunătățirii comportamentului de plată al clienților băncii. Rată creditelor neperformante a scăzut cu 2 puncte procentuale, până la 4,1%.

Taxele și impozitele directe și indirecte suportate de bancă în anul 2018 au fost în valoare totală de peste 476 milioane lei.

Cheltuielile operaționale au crescut anul trecut cu 6% față de 2017,  până la 1,28 miliarde de lei, pe fondul creșterilor salariale, al presiunilor inflaționiste, dar și al investițiilor importante în IT, digitalizare și infrastructura.

Anul 2018 a adus două importante schimbări în infrastructura IT a băncii, care ne ajută să fim mai flexibili la schimbări și să răspundem mai rapid cerințelor clienților, dar și tuturor reglementărilor. Sistemul central al băncii a fost actualizat la versiunea cea mai recentă, mai performanță “Signature”, iar aplicațiile noi de mobile și online banking au fost lansate către angajații Raiffeisen Bank, în noiembrie 2018. Aplicațiile noi vor putea fi utiliazate curând de clienții persoane fizice ai băncii și vor integra cerințele regulatorii PSD2.

Portofoliul de clienți digitali a înregistrat noi creșteri în 2018, iar utilizatorii Raiffeisen Online și Smart Mobile au folosit aplicațiile cu 65% mai mult decât în anul precedent. Numărul de clienți activi digitali a ajuns la 600.000, iar numărul utilizatorilor Smart Mobile a crescut cu 47% față de 2017.

Raiffeisen Bank a lansat în 2018 agențiile “fara cash” (37 de agenții) și a investit în nouă generație de sucursale, primele unități fiind deja deschise în București (AFI Mall) și în Oradea (Lotus Mall). Din noiembrie 2018, Raiffeisen Bank este printre primele bănci din România care poate emite pe loc carduri pentru persoanele fizice. Bancă își păstrează în continuare locul întâi pe piață cârdurilor de credit din România, cu 500.000 de carduri active.

Raiffeisen Bank a înregistrat o creștere record a numărului de clienți Premium, peste 16% față de 2017, și ocupă prima poziție în preferințele clienților privind calitatea experienței oferite prin bancherul personal și beneficiile dedicate.

De asemenea, bancă are unul dintre cele mai bune servicii de private banking din piață și administrează active de peste 5 miliarde de lei pentru clienții săi care apelează la servicii de consultanță, instrumente financiare și servicii conexe. În 2018 am continuat să îmbunătățim calitatea serviciilor private banking oferite, prin investiții în digitalizare și în pregătirea specialiștilor noștri.

În ceea ce privește numărul de clienți în 2018, bancă are în portofoliu peste 2 milioane de persoane fizice, aproximativ 91.000 de IMM-uri și 5.700 de companii mari și medii. La sfârșitul anului 2018, bancă avea 4.966 de angajați (5.190 de angajați în 2017), 419 unități (451 în 2017), peste 900 ATM-uri, aproape 20.000 de POS-uri și 220 mașini multifuncționale (MFM-uri).

Din aceeasi categorie

Termeni si conditii
Business Press este o publicatie gratuita. Editorul isi rezerva dreptul de a determina categoriile de cititori care primesc publicatia gratuit. Orice parte a publicatiei poate fi reprodusa numai cu mentionarea sursei.