nr. 173 (decembrie 2018 - ianuarie 2019) Raiffeisen

Raiffeisen Bank a lansat platforma Money Bistro

Raiffeisen Bank lansează o platformă online dedicată educaţiei financiare a românilor. Serialul pe care îl lansăm cuprinde zece episoade video în care diverse personalităţi se întâlnesc la Money Bistro să împărtăşească experienţe şi sfaturi pentru o viaţă financiară sănătoasă.

Conceptul programului de educaţie financiară porneşte de la ideea că românii se află pe ultimul loc din Europa în ceea ce priveşte cunoştintele financiare (S&P Global Finlit Survey), dar sunt, în acelaşi timp, din ce în ce mai mult interesaţi de a avea un stil de viaţă sănătos din toate punctele de vedere (iSense Solutions).

„Money Bistro a aparut din nevoia de a ne implica în educaţia financiară a românilor, dar şi din dorinţa de a face altfel decât până acum aceste lucruri. Aşadar, vă invităm la Money Bistro, un spaţiu virtual în care ne vom lua bugetul la bani marunţi, să discutam concepte financiare de bază şi să demontăm mituri false despre bani. Scopul este ca fiecare să aleagă, aşa cum o face în orice alt aspect al vieţii, conduita financiară care îi face bine lui şi familiei sale”, a declarat Steven van Groningen, preşedinte Raiffeisen Bank România.

Alături de episoadele cu invitaţi speciali, pe MoneyBistro.ro publicul larg va găsi şi pastile educaţionale, sub forma unor infografii video menite să explice „cu ce se mănâncă banii”, cât şi interviuri în profunzime cu cei 10 invitati speciali ai primului sezon din Money Bistro.

Conform Standard&Poor’s Financial Literacy Survey, românii sunt pe ultimul loc din Uniunea Europeana în ceea ce priveşte alfabetizarea financiară, doar 22% dintre aceştia putând răspunde corect la 3 din cele 4 întrebări ce măsoară abilitatea de a întelege concepte financiare precum administrarea riscului, inflaţie sau dobândă bancară (S&P Global Finlit Survey).

Pe de alta parte, numărul românilor ce folosesc un cont bancar a ajuns în 2017 la 58% (World Bank Group), ceea ce înseamnă ca mai bine de jumatate dintre românii „bancarizaţi” nu digeră concepte legate de educaţie financiară.

„Faptul ca 1 din 3 români a pus bani deoparte în ultimul an e bine, dar ne arată ca avem şi o problemă la nivel de societate: o anume incapacitate de a planifica, de a gândi înainte, de a face pasul spre a pune banii la treabă. Cred că, pas cu pas, prin programe de educaţie financiară cum e şi Money Bistro, putem începe sa regândim obiceiul de a economisi, procesul de a planifica bugetul personal, de a învăţa ingredientele de bază pentru un stil de viaţă financiară sănătoasă”, a declarat Vladimir Kalinov, VP Retail Raiffeisen Bank România.

Din aceeasi categorie

Termeni si conditii
Business Press este o publicatie gratuita. Editorul isi rezerva dreptul de a determina categoriile de cititori care primesc publicatia gratuit. Orice parte a publicatiei poate fi reprodusa numai cu mentionarea sursei.