nr. 174 (ianuarie - februarie 2019) lamaie

Reţete de sezon pentru un sistem imunitar puternic

A început anotimpul virozelor de tot felul.  Dacă vrem să scăpăm atunci trebuie să apelăm la câteva reţete simple, dar cu eficienţă asupra sistemului nostru imunitar.

  • Miere cu lămâie

Mierea conţine o mulţime de elemente- vitamine şi minerale, esenţiale organismului pentru a se proteja de microbi, dar şi cu proprietăţi antiseptice. De cealaltă parte, lămâia este bogată în vitamina C.

Ingrediente: 2 lămâi; 4 linguri cu miere

Se curăţă lămâia de coajă, se îndepărtează pieliţa albă, se taie  în bucăţi şi se amestecă pulpa obţinută cu mierea. Apoi se pune totul într-un borcan cu capac şi se păstrează la frigider.  Se consumă câte o linguriţă în fiecare dimineaţă, înainte de micul dejun. Cura durează zece zile.

  • Pudră din seminţe de in

Seminţele de in sunt foarte bogate în omega 3 şi minerale precum potasiu şi calciu. În plus, seminţele de in sunt foarte bune pentru tratarea constipaţiei.

Ingrediente: 3 linguri cu seminţe de in+ 2 linguri cu seminţe de dovleac

Se macină seminţele mărunt şi se pune câte o lingură din pudra obţinută peste salate, alături de un dressing din ulei de măsline şi zeamă de lămâie.

  • Suc de pătrunjel

Ca orice legumă cu frunze de culoare verde-închis, pătrunjelul conţine cantităţi importante de fier, necesar pentru producerea globulelor roşii şi prevenirea anemiei.

Ingrediente: 1 legătură de pătrunjel

Se spală frunzele şi se pasează în blender împreună cu o cană cu apă. Se bea în fiecare zi, timp de o săptămână, câte o cană cu suc proaspăt de pătrunjel.

  • Pastă de usturoi cu roşii

Cunoscut pentru proprietăţile sale antimicrobiene, usturoiul este unul dintre cei mai puternici prieteni ai imunităţii, iar roşiile sunt bogate în licopen şi un foarte bun stimulator al imunităţii.

Ingrediente: 4 căţei de usturoi+ 2 roşii coapte+ 2 frunze de busuioc

Din aceeasi categorie

Termeni si conditii
Business Press este o publicatie gratuita. Editorul isi rezerva dreptul de a determina categoriile de cititori care primesc publicatia gratuit. Orice parte a publicatiei poate fi reprodusa numai cu mentionarea sursei.