TRANSPORT GLOBAL: CE SE PREFIGUREAZĂ DUPĂ COVID-19?

Mai jos regăsiți principalele aspecte relevate de acest studiu.

Coface nu se așteaptă ca sectorul să revină la nivelul celui de-al patrulea trimestru al anului 2019 înainte de 2022.

  • În scenariul de bază al Coface, cifra de afaceri a companiilor listate din sectorul transporturilor globale va fi cu 32% mai mică în trimestrul 4 din 2020 și cu 5% mai mică în trimestrul 4 din 2021 comparativ cu trimestrul 4 al anului 2019.
  • În ipoteza unui al doilea val de pandemie în trimestrul 3 al anului curent, cifra de afaceri ar fi cu 57% mai mică în Q4 2020 și cu 27% mai mică în Q4 2021.
  • Impactul COVID-19 este cu atât mai important cu cât activitatea economică deja încetinea înainte de

criză.

Accent asupra transportului aerian: mijlocul de transport cel mai afectat de criza de sănătate

  • Printre cele 13 sectoare pentru care Coface publică evaluări sectoriale ale riscurilor, transportul aerian ar fi cel mai afectat: cifra de afaceri este preconizată să scadă cu 51% în scenariul de bază și cu 57% în cazul unui al doilea val de COVID-19 în Q3 din 2020.
  • Conform IATA (Asociația Internațională a Transportului Aerian), traficul aerian a scăzut cu 94% în aprilie 2020 față de anul trecut și nu va reveni la nivelul pre-COVID mai devreme de câțiva ani.
  • Scăderea activității de pasageri aerieni a dus la o descreștere puternică a capacității de încărcătură aeriană, deoarece cea mai mare parte a acesteia este transportată de aeronavele de pasageri.

 Segmentele de transport maritim și feroviar se confruntă, de asemenea, cu o  deteriorare puternică a activității lor la nivel global, chiar dacă unele piețe (cum ar fi transportul feroviar între China și Europa) se află într-o situație mai bună.

Într-un context în care:

Ø Sectorul transportului aerian a trebuit să facă față crizei Boeing 737.

Ø Au fost puse în aplicare mai multe reglementări pentru reducerea impactului activității sectorului de transport asupra mediului, cum ar fi: Organizația Maritimă Internațională (OMI), a cărei reglementări IMO 2020, din ianuarie, urmăresc să limiteze emisiile de sulf ale navelor sau Organizația Internațională a Aviației Civile (OACI), care din martie 2017 a adoptat un nou standard de emisii de CO2 pentru aeronave.