Agro Biz vasileiosif
Vasile Iosif, FMC Agro: „România are potenţialul, dar și resursele necesare, să devină un nume în domeniul agricol internaţional!”

Interviu cu domnul Vasile Iosif, director general al FMC Agro Operational România

 

FMC este una dintre cele mai puternice companii furnizoare de produse de protecţia plantelor la nivel mondial. Ce ne puteţi spune mai mult despre companie în acest moment?

FMC Corporation este o companie americană care şi-a început activitatea în a doua jumătate a secolului XIX, oferind în tot acest timp agriculturii, industriei de profil și pieței de larg consum o serie de aplicații, soluții inovative și produse de calitate la cel mai înalt nivel.

În prezent, compania deține active puternice și moderne de cercetare, dezvoltare și producție, ocupând poziția a 5-a la nivel mondial în industria și furnizarea de tehnologii eficiente care înglobează produse pentru protecția și nutriția plantelor.

La finele anului 2019, FMC Corporation avea 6.500 de angajați la nivel mondial și a atins o cifră de afaceri de 4,5 miliarde USD.

 

Cum se poziţionează FMC Agro Operational România pe piaţa autohtonă?

Utimii ani au însemnat o dezvoltare fulminantă pentru FMC Corporation după preluarea semnificativă a business-ului DuPont în 2017, respectiv sectorul de cercetare și dezvoltare, inclusiv facilitățile de producție.

Pot să vă spun că după mai bine de doi ani de la deschiderea în țara noastră a propriei subsidiare, FMC Agro Operational România, compania a reușit să dezvolte un business consistent și o echipă profesionistă și solidă care să susțină cererile și necesitățile comsumatorilor. Cu un nou concept și cu un portofoliu impresionat de soluții și produse care au în spate expertiza de cercetare și dezvoltare a grupului, FMC Agro Operational România este un motor puternic în piața de protecția și nutriția plantelor.

 

Practic, ce a reprezentat pentru FMC Corporation preluarea unei divizii a business-ului DuPont?

Așa cum am subliniat, FMC a achiziționat de la DuPont, la nivel global, întreaga cercetare, produsele sulfonilureice pentru cereale, floarea soarelui, soia și sfeclă de zahăr, precum și portofoliul de insecticide.

Odată cu acestă importantă tranzacție, peste 2000 de angajați DuPont s-au alăturat colegilor din FMC. În acest fel, la nivel global, FMC a devenit o companie extrem de valoroasă în domeniul cercetării și dezvoltării produselor destinate protecției plantelor. Această achiziție a înseamnat și mai multe soluții, tehnologii mai performante și oportunități compexe pentru a rezolva cele mai dificile provocări în domeniul protecției și nutriției plantelor.

 

Cât de important este sectorul de cercetare-dezvoltare pentru FMC?

Fiecare an agricol aduce provocări diverse, iar anul pe care tocmai l-am încheiat nu a făcut excepție. Agricultura românească se integrează treptat în marea familie agricolă europeană și chiar dacă nu am ajuns la performanța necesară, direcția spre care ne îndreptăm consider că este cea corectă.

Astăzi, mai mult decât oricând, avem nevoie să facem ferma românească mai productivă, mai prosperă și mai deschisă concurenței externe. Avem în România ferme extrem de performante care sunt deja la nivelul de competitivitate solicitat de către Uniunea Europenă, dar avem totodată și multe unități agricole care sunt încă departe de performanța necesară și asupra acestora trebuie să ne aplecăm cu mare atenție în perioada care urmează.

Considerăm că pentru a putea răspunde în prezent marilor provocări ale omenirii, hrană mai multă și de mai bună calitate pentru toată lumea, trebuie să utilizăm știința și descoperirile acesteia. În acest sens, FMC investește puternic în cercetare având 23 de Centre de Cercetare plasate peste tot în lume. De altfel, cercetarea a devenit extraordinar de scumpă. Pentru a aduce în piață o substanță activă, o companie precum FMC cheltuiește în fiecare minut 50 de dolari timp de 11 ani, care înseamnă circa 180 de milioane de dolari.

Ceea ce pot să vă spun este că la acest moment FMC a devenit o companie care se axează pe știință și cercetare, obiectivul final fiind acela de a răspunde provocărilor majore ale fermierilor de pretutindeni, precum și de a contribui la creșterea producției agricole și protejarea mediului înconjurător.

 

Industria de protecția plantelor trece prin schimbări importante. Care sunt  obiectivele FMC Agro Operational România pentru viitorul apropiat, în contextul evoluţiei agriculturii?

Este adevărat că industria de protecția plantelor trece prin schimbări importante, după cum o dovedește și contextul legislativ european actual. Pentru a răspunde în continuare cerințelor clienților noștri, compania FMC trebuie să ofere fermierilor mai multe soluții inovatoare pentru protecția plantelor și pentru obținerea de recolte bogate.

Prin combinarea capacităților de cercetare și dezvoltare cu propriul nostru portofoliu de produse, precum și cu expertiza pe care o avem în dezvoltarea și formularea produselor, FMC va putea servi mai bine clienții și va putea accelera tempoul de introducere a noilor soluții pe piață, ceea ce este esențial.

În anul 2020, specialiștii FMC Agro Operational România vor fi prezenți alături de fermierii români cu expertiză tehnică, cu tehnologiile și produsele necesare obținerii de culturi agricole sănătoase, fără boli, buruieni și dăunători. În activitatea noastră ne bazăm pe rețeaua de distribuitori profesioniști, companii extrem de importante în performanța fiecărei ferme agricole.

Trebuie să precizez că în fiecare an vom lansa în piața noi produse de uz fitosanitar care vor ajuta fermierii români să obțină producții mari și de calitate. Pe lângă partea de protecția plantelor, divizia agro dezvoltă și o latură inovativă de combatere biologică.

Cu un portofoliu impresionant de produse și soluții și cu un motor puternic reprezentat de un sector complet de cercetare și dezvoltare, cu siguranță vom răspunde tuturor provocărilor, cu atât mai mult în contextul actual al evoluţiei agriculturii.

 

În încheierea interviului, vă rugăm să ne spuneţi ce trebuie să înțeleagă producătorii agricoli vis-a-vis de noul concept  FMC Agro Operational România.

Într-o industrie în care au loc schimbări și consolidări importante, noi continuăm să ne dedicăm clienților, ajutându-i să asigure hrana populației în creștere, într-un mod durabil.

Noul concept vizează, pe lângă un portofoliu mai vast de produse, și un proces mai extins de elaborare a noilor tehnologii, având la bază expertiza de cercetare și dezvoltare. FMC Agro Operational România va avea posibilitatea de a le oferi  producătorilor agricoli autohtoni mai multe soluții, mai multe tehnologii, precum și mai multe oportunități de rezolvare a celor mai dificile provocări.

Astăzi, avem posibilitatea de a construi pentru noi dar și pentru generațiile viitoare o agricultură performantă, în care noile tehnologii și produse avansate pentru protecția plantelor să permită cultivarea fiecărui hectar de cultură agricolă în condiții de calitate și productivitate maximă.

Sunt încredințat că România, prin contribuția fiecăruia dintre noi, are potenţialul, dar și resursele necesare, să devină un nume în domeniul agricol internaţional.

Related Post

Termeni si conditii
Business Press este o publicatie gratuita. Editorul isi rezerva dreptul de a determina categoriile de cititori care primesc publicatia gratuit. Orice parte a publicatiei poate fi reprodusa numai cu mentionarea sursei.