
Studiu reprezentativ EXACT Business Solutions, la nivelul populației utilizatoare de internet
Dacă ȋn noiembrie 2019, doar 24% dintre românii utilizatori de internet dețineau dispozitive inteligente pentru casă, la momentul actual acestea sunt utilizate de către 39% dintre respondenti – arată cel de-al nouălea val al studiului cantitativ „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, (eșantion reprezentativ la nivel național de 1054 respondenți, utilizatori zilnici de internet, 18-65 ani), realizat de EXACT Business Solutions în ianuarie 2021).
Din perspectiva Internet Of Things, 12% dintre participanƫii la studiu dețin centrale smart home și sisteme inteligente de aer condiționat (în creștere cu 4% faƫă de 2019) și 10% utilizează mașini de spălat inteligente, faƫă de doar 5% în 2019.
Astfel, 92% dintre respondenți afirma ca ar adopta acest tip de sisteme inteligente, 89% dintre participanții la studiu considerând ca acestea „ne usureaza viața”, cu 3% mai mult decât în 2019.
„Dispozitivele inteligente nu schimbă doar modul în care consumatorii trăiesc, muncesc și se relaxează, ci remodelează dramatic industrii întregi. IoT va fi, însă, cu adevarat perturbator pentru industria de retail. Deja vedem retaileri experimentând noi modalități de a utiliza dispozitive inteligente conectate, adaugând oferte de servicii noi, remodelarea experienței consumatorului și intrarea pe noi piețe prin crearea de ecosisteme digitale. Mișcarea IoT oferă retailerilor oportunități în trei domenii critice: experiența clienților, lanțul de aprovizionare și noi canale, respectiv fluxuri de venituri. In timp ce Internet of Things poate părea science fiction la acest moment, el devine realitate mai rapid decât majoritatea dintre noi poate înțelege” , afirmă Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions.
Informațiile sunt parte a celui de-al nouălea val al studiului „Digital®Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat de EXACT Business Solutions în luna ianuarie 2021. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, rezidente în mediul urban și rural și utilizatoare de internet. Volumul eșantionului a fost de 1054 respondenți. Aceștia au fost selectați din panelul EXACT Business Solutions, chestionarul fiind administrat online.
Despre EXACT Business Solutions
Cu o experiență de peste 10 ani în marketing research şi strategie, EXACT Business Solutions aduce o perspectivă nouă în explorarea insight-urilor consumatorilor, oferind soluții inovatoare adaptate domeniilor de activitate și particularităților fiecărui client ȋn parte. Printr-o abordare 360°, de la gama largă de tehnici și instrumente de cercetare pentru studii calitative și cantitative, serviciile de consultanță, până la adoptarea metodologiei Design Thinking, Exact Business Solutions contribuie esențial la integrarea insight-urilor în procesele interne ale clienților săi, ca bază sustenabilă şi documentată pentru decizii corecte de business.