Aon plc lansează 2024 Client Trends Report, o analiză globală a actualelor tendințe, în care sunt aprofundate aspectele macroeconomice care determină creșterea volatilității și complexității mediului de afaceri. Cu acest prilej, Eugen Anicescu – CEO Aon România, Elena Nuță – Trade Credit Practice Leader, Adrian Low-Vesa – Head of Health Solutions și Cosmin Neagu – Client Director, vor dialoga pe tema provocărilor generate de cele patru mega-tendințe, dar și oportunitățile pe care acestea le aduc, în cadrul unui webinar ce va avea loc joi, 20 iunie, începând cu ora 10.00.
Prin organizarea acestui webinar, dorim să aducem în atenția clienților noștri informații actuale despre marile tendințe identificate la nivel global: comerțul, tehnologia, schimbările climatice și forța de muncă, strâns legate între ele, și să le adaptăm contextului pieței locale. Urmărim ca astfel clienții noștri să fie în măsură să aleagă cele mai bune modalități prin care își pot gestiona riscurile și să se folosească de oportunitățile generate de aceste mari tendințe, să ia decizii realiste, declară Eugen Anicescu, CEO Aon România.
Volatilitatea macroeconomică, instabilitatea geopolitică și numărul în creștere de restricții comerciale creează un mediu din ce în ce mai complex. Devine esențială adaptarea politicilor comerciale, prin construirea unei mai bune vizibilități asupra lanțului de aprovizionare și desfacere și utilizarea datelor și analizelor pentru construirea unui nivel adecvat de transfer a riscurilor.
Comerțul este esențial pentru mediul de afaceri iar în actualul peisaj comercial global complex liderii au nevoie să gestioneze cu atenție noile provocări. În lumina problemelor recente cu care se confruntă, clienții trebuie să răspundă întrebării dacă nu ar fi necesară o restrângere regională a lanțului de aprovizionare, ca urmare a peisajului geopolitic volatil, declară Elena Nuță, Trade Credit Practice Leader Aon România.
86% dintre liderii de afaceri din întreaga lume consideră că AI generativă (GenAI) va fi transformatoare pentru compania și industria lor. De fapt, evoluțiile legate de GenAI au potențialul de a adăuga echivalentul a 2,6 trilioane de dolari până la 4,4 trilioane de dolari anual la economia globală.
Inteligența Artificială este unul dintre cele mai discutate subiecte într-o epocă în care progresele tehnologice exponențiale schimbă cu repeziciune peisajul de afaceri, este de părere Cosmin Neagu, Client Director, Aon România: AI va transforma peisajul riscurilor pentru toate industriile, introducând noi obstacole pentru multe companii și schimbând severitatea și ritmul riscurilor existente. Acestea includ, dar nu se limitează la, cyber, E&O, răspunderea angajatorilor, proprietatea intelectuală, infracțiunile și daunele materiale/întreruperea activității.
Anul 2023 a adus cele mai multe decese cauzate de catastrofe naturale din 2011. Mai multe valuri semnificative de căldură în întreaga lume au dus la cel puțin 16.500 de decese legate temperaturile ridicate[1].
Pe măsură ce frecvența și gravitatea dezastrelor naturale și a fenomenelor meteorologice extreme cresc, impactul economic și social semnificativ al acestora sporește nevoia de acțiune. Schimbarea condițiilor climatice forțează organizațiile să gestioneze riscurile implicate într-un mod din ce în ce mai holistic – de la asigurarea sănătății și siguranței lucrătorilor în fața vremii extreme, până la înțelegerea schimbărilor de reglementare și valorificarea tehnologiilor verzi emergente. Anul acesta Ziua Mondială a Mediului, aniversată în data de 5 iunie, a avut ca temă centrală regenerarea terenurilor, deșertificarea și rezistența la secetă.
În timp ce gestionează noile reglementări și schimbările geopolitice, companiile au nevoie de acces la date și analize îmbunătățite, adaptarea la schimbările climatice și colaborare în industrie pentru a genera progrese semnificative și coordonate, afirmă Eugen Anicescu, CEO Aon România.
Dificultatea de a atrage și de a păstra talentele rămâne unul dintre cele importante riscuri cu care se confruntă companiile, cu efecte imediate și cu impact semnificativ. Pe măsură ce forța de muncă a ieșit din pandemie, a devenit evident faptul că așteptările și comportamentele forței de muncă se schimbă, iar angajatorii sunt nevoiți să abordeze diferit nevoile de bunăstare.
În următorii ani, atragerea și păstrarea talentelor va necesita regândirea întregii experiențe a angajaților – de la motivarea și susținerea echipelor până la diferențierea unei organizații de concurență și facilitarea unei vieți profesionale durabile. Esențială pentru succes este găsirea unui echilibru în gestionarea costurilor, menținând în același timp o experiență convingătoare a angajaților, a declarat Adrian Löw-Vesa, Head of Health Solutions CEE, Aon.
Evenimentul se va desfășura online, pe platforma Zoom, și este destinat companiilor cu cifra de afaceri de peste 10 milioane de euro. La webinar sunt așteptați participanți din conducerea companiilor care îndeplinesc funcții de CFO, Risk Manager, Credit Manager și Director General.
Despre Aon România
Aon România este filiala locală a Aon plc (NYSE: AON), lider mondial în furnizarea de soluții de management al riscului, brokeraj de asigurări și reasigurări, consultanță resurse umane și externalizare de servicii. Aon plc acordă cele mai bune servicii clienților săi, combinând soluții de risc inovatoare și eficiente cu expertiză tehnică a resurselor sale la nivel mondial. Aon plc a fost numit în mod repetat cel mai bun broker din lume, cel mai bun intermediar de asigurări, cel mai bun intermediar în reasigurări, cel mai bun consultant privind beneficiile pentru angajați și manager captive de către surse multiple din industria de profil.
[1](Sursa: Raportul Aon 2024 Climate and Catastrophe Insights).