Partidul Verde atrage atenția asupra efectelor negative ale avalanșei promoționale pe radio și tv a produselor din industria pharma, a suplimentelor alimentare, dermato-cosmetice și a dispozitivelor medicale.
Pe toate cele peste 60 de canale media, spoturile industriei farmaceutice depășesc, însumate, 24 de ore într-o singură zi. Românii vizionează într-un an peste 3 milioane de reclame la medicamente, suplimente alimentare, dermato-cosmetice și dispozitive medicale.
Partidul Verde consideră că în acest haos informațional dirijat de rațiunile profitului cu orice preț există riscul dezvoltării, prin această presiune publicitară uriașă, a unui comportament viciat al consumatorilor.
De multe ori consumatorul este bulversat emoțional și psihologic de avalanșa publicitară dominată de produse de ordin medical.
Partidul Verde pledează pentru un dialog deschis cu toate părțile interesate, inclusiv publicul consumator și managementul media, în vederea construcției unui nou cadru legislativ care să reglementeze publicitatea medicamentelor pe radio și tv, pornind de la premisa etică a acestui tip de publicitate: spațiu alocat din total publicitate, siguranța produselor promovate, standarde de marketing etc
Este obligatoriu să vedem în ce măsură sunt respectate codurile de conduită asumate de industria pharma, codul etic pentru marketingul în industria medicamentelor, rolul reglementatorilor, rolul asociațiilor profesionale de profil, rolul lanțurilor farmaceutice, etc.
Partidul Verde pledează pentru așezarea sănătății fizice, psihice și emoționale a cetățeanului deasupra rațiunilor economice ale unuia sau altuia dintre tipurile de industrii care promovează publicitatea agresivă. Credem că putem găsi un just echilibru pentru toate părțile implicate în acest proces pornind de la principiul fundamental al respectului pentru o viață sănătoasă, garantat de art 34. din Constituția României.