Preocupat de sustenabilitate, producătorul suedez de utilaje destinate întreținerii spațiilor verzi – Grupul Husqvarna – dezvoltă astăzi tehnologii și produse care să-i asigure atingerea obiectivelor de mediu stabilite pentru următorii ani. Cu o cifră de afaceri de 24 de milioane de euro raportată anul trecut în România, distribuitorul exclusiv al produselor pentru pădure și grădină face pași în aceeași direcție pe mai multe paliere grupate în jurul acestei idei.
În ultimii ani grupul Husqvarna și-a concentrat producția și strategiile de comunicare pe participarea activă la reducerea amprentei de carbon organizând serii de evenimente precum Living City și Tree Talks pentru creșterea gradului de conștientizare a importanței spațiilor verzi urbane, oferind soluții pentru protejarea și creșterea suprafeței acestora. Grupul Husqvarna chiar a creat o platformă de Indexare a Spațiului Verde la nivel Urban – HUGSI – care le permite administrațiilor locale să afle cât de verzi sunt orașele lor, creând o competiție pentru înverzire între mari citadele ale lumii.
Husqvarna și-a extins gama de produse în zona eco friendly pentru a-și încuraja și susține clienții să facă trecerea de la utilaje cu motoare termice către cele electrice cu acumulatori.
Marca Husqvarna este recunoscută la nivel global pentru capacitatea sa inovatoare fiind un promotor al soluțiilor nepoluante încă din anul 1995 când a lansat pe piață primului robot de tuns gazon alimentat cu energie solară. Între timp, tehnologia dezvoltată a permis crearea unei game de peste 10 modele electrice de mașini robotizate de tuns gazon cu multiple dotări, precum GPS, intelligent mapping AIM cu delimitare virtuală a unor zone de lucru și integrare cu case inteligente.
Cel mai avansat produs din această gamă, conceptul CEORA lansat în 2020, deja utilizează delimitarea virtuală a zonelor de lucru folosind EPOS – Sistem de operare cu poziționare exactă prin satelit.
În această primăvară, Husqvarna a anunțat că este pregătită să lanseze prima sa mașină autonomă de tuns gazon cu delimitare virtuală a zonelor de lucru destinată grădinilor private, care va folosi cloud computing, inteligența artificială și tehnologia EPOS disponibilă acum în gama produselor profesionale.
Toate aceste inițiative Husqvarna sunt parte integrantă dintr-un program mai amplu – Sustainovate – dezvoltat la nivel internațional și prin care compania s-a angajat să realizeze o reducere cu 35% a emisiilor de carbon până în 2025.
Astfel că, un rol cheie în strategia de dezvoltare a companiei pe termen lung este reducerea la minimum a emisiilor de carbon asociate gamelor sale cu acumulatori și roboților Automower®.
Distribuitorul exclusiv prezent în România de 28 de ani a introdus aceste două game de produse pe piața autohtonă începând cu 2019.
„Inițial a existat o reticență a clienților români față de tehnologiile noi propuse prin aceste utilaje dar cu timpul am observat un proces de maturizare a pieței. Pe măsură ce noile tehnologii au pătruns în viața noastră zilnică, soluțiile inovatoare au fost primite de clienții noștri și în grădinile lor. Deschiderea utilizatorilor Husqvarna către soluții autonome, prietenoase cu mediul s-a accelerat în ultimii 4 ani. Consumatorii de utilaje pentru grădină au devenit cu mult mai receptivi la tehnologiile emergente și non poluante. Pentru noi este important că, deja peste 5000 dintre clienții noștri folosesc astăzi produse pe acumulatori din gama Husqvarna”, a afirmat Emil Țînț, CEO Husqvarna România.
Valoarea celor 5000 de unități electrice vândute în România în ultimii 3 ani se ridică la circa 4 000 000 euro.
Ca informație de detaliu, din anul 2006, peste 2,6 milioane de mașini robotizate de tuns gazon au fost produse la unitatea companiei Husqvarna din Newton Aycliffe (districtul Durham, Marea Britanie). Iar până în 2015, unitatea și-a redus amprenta de carbon cu 70%.
În cadrul unui eveniment de socializare în aer liber, organizat în București în luna Mai 2022, compania a vrut să evidențieze susținerea soluțiilor nepoluante legate de întreținerea spațiilor verzi.
Lider mondial în tunderea robotizată a gazonului, Husqvarna a investit la nivel de grup în 2020 aproximativ 166 de milioane de euro în cercetare și dezvoltare. Sumă alocată cu precădere dezvoltării serviciilor digitale și produselor automatizate cu acumulatori.
Plan pentru extindere cu magazine de tip Concept Store în România
Din strategia de business a Husqvarna pentru piața locală face parte și extinderea cu noi magazine premium, un concept lansat în 2020. Până în prezent au fost deschise două unități Concept Store Husqvarna în București și Bistrița. Planul companiei este ca, la finalul anului viitor, să ajungă la zece astfel de magazine la nivel național, investiția totală pentru deschidere magazinelor fiind de aproximativ 8 000 000 de euro.
La nivel național, echipa Husqvarna numără în jur de 800 de oameni, dintre care aproximativ 500 se regăsesc în zona de retail. În afara acestui nou concept de magazine, compania este prezentă la nivel local printr-o rețea de aproximativ 200 de magazine reprezentative, care oferă și service autorizat prin personal specializat.
Despre Husqvarna:
Înființată în anul 1689, Husqvarna, care face parte din grupul suedez omonim, produce o gamă largă de utilaje şi accesorii pentru pădure, parc, grădină și domeniul construcțiilor, de la motoferăstraie şi mașini de tăiat cu disc, până la maşini robotizate pentru tuns gazonul. Compania este lider mondial în domeniul tunderii robotizate a peluzelor din 1995, înregistrând peste 2.000.000 de unități de roboți vândute peste tot în lume. La nivel de grup, Husqvarna își propune să contribuie la un viitor sustenabil mai bun și se angajează să dezvolte produse și tehnologii care se aliniază acestui proiect.