Dacă în noiembrie 2019, doar 2 din 10 români utilizatori de internet dețineau dispozitive inteligente pentru casă, la momentul actual acestea sunt utilizate de către 39% dintre respondenti – arată cel de-al nouălea val al studiului cantitativ „Digital® Evolution: Connected Consumer Monitor”, (eșantion reprezentativ la nivel național de 1054 respondenți, utilizatori zilnici de internet, 18-65 ani), realizat de EXACT Business Solutions în ianuarie 2021.
Din perspectiva IOT, 11% dintre participanƫii la studiu dețin camere de supraveghere video și 4% dispozitive de purificare a aerului (ambele în creștere cu 3% faƫă de 2019).
Mai mult decât atât, aproape 80% dintre cei intervievaƫi ar lua în considerare ajutorul unui robot umanoid în gospodărie, 55% ar lua în considerare susƫinerea unui interviu de angajare cu un robot, iar 52% ar fi pasageri într-o mașină condusă de un robot umanoid.
Cu toate acestea, când vine vorba de copii, lucrurile devin mai nuanƫate, deoarece doar 34% dintre respondenți ar fi de acord să-și ducă copiii la o școală în care profesorii sunt roboți, în timp ce mai puțin de o treime (30%) și-ar lăsa copilul în grija unui robot umanoid.
„Inteligenƫa artificială, dispozitivele inteligente, machine learning, IOT sunt, astăzi, realităƫi de necontestat, iar raportul de faƫă surprinde cu acurateƫe multe aspecte ale acestei realităƫi”, afirmă Violeta Niculae, Executive Director EXACT Business Solutions.
Astfel, în ce privește opiniile respondenƫilor legate de impactul tehnologiei, 94% consideră „o schimbare pozitivă”, o creștere semnificativă înregistrându-se în rândul celor mulțumiți de faptul că „tehnologia avansează într-un ritm atât de alert” (83% versus 78% în 2019).
Informațiile sunt parte a celui de-al nouălea val al studiului „Digital® Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat de EXACT Business Solutions în luna ianuarie 2021. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, rezidente în mediul urban și rural și utilizatoare de internet. Volumul eșantionului a fost de 1054 respondenți. Aceștia au fost selectați din panelul EXACT Business Solutions, chestionarul fiind administrat online.
Despre EXACT Business Solutions
Cu o experiență de peste 10 ani în marketing research şi strategie, EXACT Business Solutions aduce o perspectivă nouă în explorarea insight-urilor consumatorilor, oferind soluții inovatoare adaptate domeniilor de activitate și particularităților fiecărui client în parte. Printr-o abordare 360°, de la gama largă de tehnici și instrumente de cercetare pentru studii calitative și cantitative, serviciile de consultanță, până la adoptarea metodologiei Design Thinking, Exact Business Solutions contribuie esențial la integrarea insight-urilor în procesele interne ale clienților săi, ca bază sustenabilă şi documentată pentru decizii corecte de business.