Final de an academic la EA Entrepreneurship Academy: studenții au venit cu soluții creative la o provocare de business, iar liceenii au interacționat cu mediul real de business. Bonus: o dezbatere despre curaj și schimbare în afaceri pornind de la date macroeconomice și experiența a doi antreprenori de succes din România
- 24 Hours Challenge la The Entrepreneurship Academy: Soluții de business creative pentru STIL Diamonds, companie antreprenorială românească producătoare de bijuterii.
- Doi antreprenori și un economist șef – Marius Ștefan (Autonom), Andrei Diaconescu (One United Properties) și Ciprian Dascălu (BCR) – au discutat în cadrul 24 Hours Challenge despre cum va evolua economia în a doua parte a anului 2024. Dar și despre asumarea de riscuri, despre curaj și curiozitate în business, despre creșterea afacerilor după modelul dobânzii compuse și viziuni personale asupra succesului.
- Liceeni interesați de antreprenoriat au participat la Spark Day, tabără urbană organizată în acest an de The Entrepreneurship Academy în parteneriat cu CityGrill & 5togo.
Tinerii antreprenori, studenți la The Entrepreneurship Academy, au avut posibilitatea să-și aplice abilitățile de business într-un mod creativ și ingenios, în cadrul 24 Hours Challenge, pentru a rezolva o provocare reală oferită de STIL Diamonds, companie antreprenorială românească producătoare de bijuterii cu o tradiție de 33 ani pe piața din România. Studenții EA au căutat soluții pentru creșterea traficului numărului de clienți care vin în magazinele fizice STIL Diamonds, prin creșterea și îmbunătățirea calității interacțiunilor cu aceștia, precum și creșterea conversiei cu rezultate directe asupra vânzărilor și loializarea clienților.
„Ne bucurăm să le oferim studenților noștri, alături de antreprenori din domenii de activitate foarte diverse, provocări de business reale pe care să le rezolve. 24 Hours Challenge nu este doar un examen de final de semestru, este o modalitate prin care tinerii antreprenori studenți EA au posibilitatea să aplice abilitățile dobândite pe parcursul anului și, mai important, să-și testeze capacitatea de înțelegere a unui domeniu nou, a nevoilor clienților, și a flerului antreprenorial personal. STIL Diamonds este o companie antreprenorială fondată în Râmnicu Vâlcea, cu o istorie de peste 30 de ani, care le-a oferit studenților posibilitatea să interacționeze cu un domeniu foarte nișat și provocator. Le mulțumim pentru că ni s-au alăturat la această ediție 24 Hours Challenge”, a declarat Ioana Ceaușu, COO EA – The Entrepreneurship Academy.
Echipele de studenți-antreprenori EA au venit cu soluții concrete, creative și bine fundamentate pentru a rezolva provocarea de business lansată de STIL Diamonds. Câștigătorul acestei ediții 24 Hours Challenge s-a remarcat prin abordarea pragmatică a provocării și rezolvarea tuturor obiectivelor și criteriilor solicitate de STIL Diamonds.
„Am fost foarte impresionați de munca echipelor de studenți din cadrul EA – The Entrepreneurship Academy, care au reușit în doar 24 de ore să vină nu doar cu soluții foarte bine documentate și creative, dar și un mod de prezentare al acestora foarte bine studiat și executat. Ne-am bucurat că au înțeles rapid domeniului nostru de activitate, a particularităților unei afaceri de familie, intr-o industrie deosebita și au reușit să vină cu propuneri și soluții nu numai inovative, dar și ancorate în realitate și mare parte din ele fezabil de aplicat în practică. Ne bucurăm să fim alături de studenții de la EA și ca parteneri ai școlii, sprijinind linia de învățare Entrepreneurial Essentials și avem încredere în aceste noi generații de antreprenori și în modul pozitiv în care vor impacta societatea noastră. ”, a declarat Oana Groza, Managing Partner STIL Diamonds.
Competiția 24 Hours Challenge reprezintă un examen organizat la finalul fiecărui semestru la The Entrepreneurship Academy. Competiția este precedată de o săptămână de evaluare, pe parcursul căreia sunt identificate inclusiv direcții pentru a crește performanța studenților pe durata următorului semestru. La edițiile anterioare 24 Hours Challenge, studenții EA au avut de rezolvat provocări de business oferite de NN, Brand Minds, the Outfit, Teach for Romania, RedBull, FanCourier, Neversea, Google, Orange.
Dezbaterea 24 Hours Challenge: Despre curaj, asumarea de riscuri și schimbare în viața unui antreprenor
Doi antreprenori și un economist șef – Marius Ștefan (Cofondator Autonom), Andrei Diaconescu (Cofondator One United Properties) și Ciprian Dascălu (BCR) – au discutat în cadrul unei dezbateri 24 Hours Challenge despre cum va evolua economia în a doua parte a anului 2024. Condițiile din piață sunt extrem de favorabile în acest moment pentru începerea unei activități antreprenoriale, spun cei doi antreprenori care au oferit studenților EA și unele sfaturi din propria experiență de business.
„Noi nu am pornit niciodată mai multe companii de la zero ca anul trecut. Economia, consumul, oportunitățile din piață sunt atât de mari încât nu există în opinia mea o perioadă mai bună în istoria României de a porni ceva nou, de la zero. Spunea cineva că cea mai puternică forță din univers este dobânda compusă. Asta se referă și la creșterea unui business. Dacă creșteți 10% în fiecare an dar mulți ani, o să ajungeți la niște cifre incredibile. Cazul Autonom: noi suntem în al 18-lea an de creștere cu două cifre. Nu am avut niciun an în care să avem rată de sub 10% de creștere. De ce? Pentru că am luat niște decizii foarte curajoase la început, pentru că la început nu aveți nimic de pierdut”, le-a povestit studenților Marius Ștefan, Cofondator Autonom și Președinte RBL.
Experiența de viață și de business ale lui Andrei Diaconescu, cofondator și membru executiv al CA One United Properties, sunt diferite. Sugestia acestuia pentru studenți în privința începerii unei afaceri este în strânsă conexiune cu schimbarea ca o constantă a vieții, iar cheia rezidă în adaptabilitate.
„La început pașii sunt mici, chiar dacă greșelile sunt ieftine, deci merită să îți asumi anumite riscuri la început, totuși trebuie să fii și foarte atent. Eu încurajez asumarea de riscuri, dar cu măsură și cu suficientă curiozitate și informare prealabilă. Dacă ești curios și conectat la cerere și la piață scazi foarte mult nivelul riscului. (…) Singurul lucru constant în viață este schimbarea și trebuie să fiți pregătiți pentru asta. (…) Eu sunt în favoarea investirii în ideea ta, în businessul tău, de a încerca să îl consolidezi, să îl crești și să îți dea fericire în fiecare zi. Evident, la un moment dat ajungi să ai suficient bani disponibili încât să poți investi în alte lucruri”, a completat antreprenorul Andrei Diaconescu.
Perspectiva economistului șef al BCR, Ciprian Dascălu, vine în completarea experiențelor celor doi antreprenori prezenți la dezbaterea 24 Hours Challenge, și se axează pe importanța unei bune capitalizări a companiei, care le oferă libertate în decizii și perspective de creștere.
„Îi sfătuiesc (n.r.) să păstreze capitalul, să dezvolte compania, să se uite și la alte piețe. Să păstreze capitalul disponibil până când devin relevanți în piață, până când devin creditabili. Creditarea trebuie privită ca un pic de doping, cu măsură, pentru că dacă concurența ta se califică la creditare și ia leverage, îi va merge mult mai bine. Dacă ai leverage 1 la 2, îți dublează bani cu aceeași investiție, ceea ce e foarte important în creșterea unui business. Și să se uite tot timpul la oportunități, inclusiv de achiziții, pentru că trebuie să devii relevant într-o piață și apoi, de ce nu, să se uite și la piețele externe, la internaționalizarea afacerii. Este foarte important să cunoști piața, produsul, consumatorul și concurența”, consider Ciprian Dascălu, economist șef BCR.
Spark Days: tabără urbană unde liceenii iau contact cu lumea antreprenorială, în căutarea identificării viitorului lor traseu academic
Un număr de 37 de liceeni din clasele a X-a și a XI-a au participat la ediția din acest a taberei urbane Spark Days, organizată de The Entrepreneurship Academy în parteneriat cu CityGrill și 5togo pentru liceenii care își doresc să exploreze calea antreprenoriatului.
La ediția din acest an a Spark Days, desfășurată pe durata a trei zile, liceenii s-au întâlnit cu antreprenori absolvenți ai EA Entrepreneurship Academy. Ciprian Dudulea, fondator The Outfit și Unfrosen, Luca Știrbăț, fondator Creative Motion și CEO al unuia dintre cele mai performante acceleratoare de business din CEE – ReaktorX, și Andreea Budan, CMO la Mesh și Marketing Director la Marcom Hub, care le-au povestit tinerilor despre parcursul lor academic și cel antreprenorial.
Tabăra a continuat cu un workshop dedicat lucrului în echipe, unde liceenii au avut de rezolvat o provocare de business oferită de City Grill: cum să atragă generația Z în restaurantele lor. Sub îndrumarea studenților actuali ai The Entrepreneurship Academy, tinerii au identificat soluții și le-au prezentat echipei City Grill.
Pe parcursul taberei Spark Days, liceenii s-au întâlnit cu Dragoș Petrescu, fondator City Grill, și cu Lucian Bădilă, cofondator 5togo, care le-au povestit despre provocările industriilor în care activează. Plecând de la experiența proprie, care a însemnat să deschidă și să închidă restaurante, Dragoș Petrescu i-a îndemnat pe liceeni să renunțe cât mai rapid la un business care nu funcționează și nu este profitabil. Esențial în industria Horeca este echipa și cum îți menții aproape angajații, a accentuat Dragoș Petrescu. La rândul său, Lucian Bădilă le-a povestit despre începuturile 5togo și despre importanța pașilor mici în dezvoltarea unei rețele sănătoase de franciză. Rețeaua 5togo are în prezent 600 de cafenele, la fiecare două zile deschizându-se o nouă cafenea 5togo.
Ce urmează la EA – The Entrepreneurship Academy în perioada următoare?
La EA – The Entrepreneurship Academy tocmai s-a încheiat cel de-al 8-lea an de funcționare cu rezultate remarcabile, atât la nivel de business generat în cadrul programului, dar și din perspectivă academică:
- 49 afaceri în diverse stadii de dezvoltare în cadrul programului în mai mult de 80 de domenii;
- >1.18 Mil Euro vânzări generate de afacerile conduse de studenții EA;
- > 62K Euro profit din activitate antreprenorială;
- > 800 ore dedicate învățării în echipă;
- > 260 ore de mentorat oferit echipelor de studenți;
- > 500 ore dedicate teoriei si practicii antreprenoriale;
- > 200 ore pentru antrenarea skillurilor de leadership;
- > 250 ore dedicate dezvoltării abilităților și competențelor transversale de afaceri;
- > 5700 vizite la companii;
- > 450 cărți de afaceri, dezvoltare personală și specialitate citite de studenții EA;
- > 8 țări în care studenții au fost în călătorii de învățare;
Suntem foarte mândri de rezultatele studenților EA și abia îi așteptăm înapoi cu forțe proaspete după vacanța de vară! În toamnă dăm startul anului academic la EA pe 9 Septembrie, cu Startup Week. Focusul în următorul an academic va fi pe sprijinirea studenților din EA pentru a crea și dezvoltare afaceri cu potențial de investiție, dezvoltarea comunității EA și creșterea fondului de burse EA pentru a facilita accesul la educație antreprenorială de calitate mai multor tineri din România. Ioana Ceaușu, COO EA – The Entrepreneurship Academy.
Despre universitatea de business EA – The Entrepreneurship Academy
EA – The Entrepreneurship Academy funcţionează pe baza unui parteneriat cu Team Academy Amsterdam/Stichting Schoolvision, după un model educaţional existent de peste 30 de ani în Finlanda şi implementat cu succes în peste 18 ţări. Facultatea este acreditată internaţional de Team Academy Netherlands, împreună cu Institutul Schoolvision, prin Ministerul Educaţiei, Culturii şi Ştiinţelor din Olanda. Diploma pe care studenţii o obţin la finalul celor patru ani de studii, prin dobândirea celor 240 credite ECTS, este Bachelor Degree – Business Administration in Entrepreneurship şi poate fi echivalată în România la CNRED, conform Ministerului Educaţiei.