63% din persoanele active în câmpul muncii se confruntă cu probleme de sănătate care le scurtează prematur viața

Andreea Minuță, REGINA MARIA: ‘’Ne propunem ca fiecare angajat din România să facă cel puțin un screening anual.’’

Conform datelor disponibile la nivel european, România înregistrează decalaje majore în ceea ce priveşte vârsta medie la care încep să apară problemele de sănătate, iar speranța de viață este cu șase ani sub media europeană.

Eforturile de educație în domeniul sănătății duc, pe termen mediu și lung, la reducerea costurilor de spitalizare și la scăderea numărului de pacienți cu probleme medicale grave, care pot fi preîntâmpinate sau tratate încă din stadii incipiente. În contextul în care nevoia pentru educație în sănătate devine prioritară, companiile și furnizorii medicali ajung să preia această responsabilitate, în beneficiul angajaților și al populației active. Programul ‘’Screening-ul salvează vieți!’’, desfășurat de Rețeaua de sănătate REGINA MARIA alături de Banca Transilvania în ultimii cinci ani, are ca scop dezvoltarea unor comportamente sănătoase în rândul angajaților, prin monitorizarea atentă a sănătații și efectuarea screening-urilor anuale, în completarea serviciilor incluse în abonamentul medical.

Datele McKinsey&Company arată că 63% dintre persoanele active în câmpul muncii se confruntă cu probleme de sănătate care le scurtează prematur viața. Depistarea precoce a unei boli grave, cum este cancerul, permite aplicarea unui tratament maxim eficient. În acest sens, singura modalitate certă de a descoperi boala în stadiu incipient este efectuarea investigațiilor preventive.

În urma unei analize privind incidența cancerului în 2016, reprezentanții Banca Transilvania au luat decizia să intervină și să contribuie la sănătatea angajaților prin servicii de prevenție, iar din 2017 au demarat, alături de Rețeaua de sănătate REGINA MARIA, cel mai amplu program de screening pentru cancer desfășurat într-o companie, în România.

În perioada martie 2017 – martie 2022, au fost realizate aproximativ 14.000 de screeninguri, dintre care 89,5% pentru femei și 10,5% pentru bărbați, iar rezultatele au arătat că 27% dintre persoanele testate au primit rezultate modificate din punct de vedere al parametrilor medicali, iar peste 150 de cazuri au fost maligne sau în stadiu avansat.

‘’E de datoria noastră să promovăm educația medicală și să încurajăm mersul preventiv la medic. Furnizorii medicali privați au o bază totală de 1,8 – 2 milioane de abonați – persoane tinere, active, și familiile acestora, care pot fi încurajate să adopte obiceiuri sănătoase, prin campanii de prevenție și de screening derulate anual, în parteneriat cu cei mai mari angajatori din România.

Suplimentar abonamentelor medicale, companiile pot accesa o multitudine de alte servicii și screening-uri, ca extra-beneficii pentru angajați. Obiectivul nostru este ca fiecare angajat din România să facă cel puțin un screening pe an, iar astfel, în timp, să avem o societate mai sănătoasă, cu o speranță de viață mai mare. Ne bucurăm că am găsit în Banca Transilvania un partener de cursă lungă, cu care împărtășim aceeași viziune.’’, declară Andreea Minuță, Director Executiv Divizia de Abonamente REGINA MARIA.

În cadrul programului, 12.500 de screeninguri au fost realizate în rândul femeilor pentru cancer de piele, col uterin, mamar și colorectal, iar 1.500 de bărbați au fost monitorizați pentru cancer de piele, colorectal și prostată. 1% din angajați aveau afecțiune malignă în stadii avansate, intrând imediat în programul de monitorizare și tratament. În total, peste 300 de medici au fost implicați în program, atât din clinicile REGINA MARIA, cât și din clinicile partenere, din 25 de județe ale țării. De asemenea, au fost organizate sesiuni de informare cu medici din Rețea la sediile Băncii Transilvania, pentru a explica programul și a sublinia importanța prevenției prin screeninguri care pot salva viața.

„Trăim o perioadă extrem de complexă, ale cărei efecte se resimt nu doar în modul în care alegem să ne raportăm la job, ci și în starea de sănătate a angajaților. De aceea, pentru noi este extrem de important să avem alături un furnizor medical atât pentru serviciile obișnuite de sănătate, cât și pentru consiliere și recomandări specifice, adaptate nevoilor angajaților noștri. Căutăm în permanență soluții relevante și actuale prin care să ne sprijim în mod real colegii să aibă o viață mai sănătoasă și activă. Cifrele arată că prevenția este esențială, este necesar să ne educăm să mergem la medic chiar și atunci când nu ne doare, iar Banca Transilvania își susține angajații în acest sens, pentru a le îmbunătăți calitatea vieții sau chiar pentru a o prelungi.”, spune Nevenca Doca, HR Executive Director Banca Transilvania. 

La cinci ani de la începerea programului ‘’Screening-ul salvează vieți!’’, din cele aproximativ 14.000 de screeninguri, 13.000 de teste au fost făcute în clinicile Rețelei, iar restul în clinicile partenere sau în sediile Băncii Transilvania. Rezultatele arată că 81% dintre angajați au primit analizele în parametri normali, iar pentru 19% rezultatele au arătat parametri modificați. Proiectul „Screeningul salvează vieți” este în continuare disponibil pentru angajații BT, dar și pentru companiile din portofoliul REGINA MARIA, la nivel național.

Despre Rețeaua de Sănătate REGINA MARIA

Rețeaua de sănătate REGINA MARIA este lider în calitatea serviciilor medicale din România, fiind singurul operator care deține trei spitale cu acreditări internaționale. Prin cele 14 acreditări deținute – o performanță unică în Europa Centrală și de Est, REGINA MARIA demonstrează constant angajamentul său pentru excelența medicală și siguranța îngrijirii pacienților.

Totodată, REGINA MARIA a inovat și segmentul serviciilor medicale pentru companii, lansând în premieră în România conceptul de abonamente corporate, în urmă cu peste 25 de ani. Mai recent, compania a dezvoltat și pachete medicale specializate pentru IMM și persoane fizice, gestionând în prezent un portofoliu de peste 720.000 de abonamente. În plus, în ultimii 10 ani, REGINA MARIA a investit aproape 200 de milioane de euro în dezvoltarea sistemului medical din România, prin modernizarea sau deschiderea de noi locații, achiziția de aparatură performantă și pregătirea echipelor medicale.

REGINA MARIA este singura companie de servicii medicale din România care a preluat în totalitate și a integrat cu succes peste 35 de alți jucători de pe piață, având o prezență proprie în mai mult de jumătate din județele țării și acoperire națională prin intermediul celor peste 330 clinici partenere. Compania reunește 7.500 de angajați și colaboratori și oferă servicii complete de spitalizare și chirurgie, maternitate, policlinică, imagistică, laborator și stocare de celule stem, unui număr de peste 5 milioane de pacienți.

Despre Banca Transilvania

Banca Transilvania este cea mai mare bancă din România şi principalul finanţator al economiei, acoperind toate segmentele de clienți și linii de business în sectorul financiar. Cu o poveste începută în urmă cu aproape 30 de ani, are peste 19% cotă de piaţă, 3,6 milioane de clienţi, peste 9.000 de angajaţi, soluţii de online banking şi 500 de sedii în 180 de localităţi. Este cel mai puternic brand bancar românesc, cu un rating de AAA+, conform Brand Finance Banking (2022). Dincolo de banking, BT doreşte să aibă impact pozitiv în România, atât pentru oameni, cât şi pentru business şi mediu.