Beneficiile pentru angajați, esențiale pentru retenția angajaților

Aon România, unul dintre liderii globali ai pieței brokerajului de asigurări corporate, a organizat două evenimente Aon HR Breakfast, în data de 11 iunie în București și în data de 18 iunie în Cluj-Napoca, cu prilejul prezentării rezultatelor Studiului de Beneficii Angajați – 2024. Luciana Diaconu – Senior Human Resources Manager at London Stock Exchange Group, Gabriela Pui – Human Resources, Compensation and Benefits Manager Holcim și Simona Busuioc – HR Transformation Lead EveryMatrix au fost paneliștii invitați la evenimentul din București. La evenimentul din Cluj-Napoca, organizat în parteneriat cu Talent Matchmakers, invitații au fost Gyongyi Hunyadi – Human Resources Manager, VCST Automotive Production Alba, Ioana Popa – General Manager, Betfair Romania Development, Mădălina Precup – Eastern Europe HRBP Lead, Nagarro și Alina Vicol – Head of Employer Branding & Communications, Nagarro. În cadrul celor două evenimente, moderate de Adrian Löw-Vesa – Head of Health Solutions Aon și Armina Dobrică – author of Let’s Get Physical, s-a discutat despre principalele tendințe în recrutare, importanța beneficiilor pentru angajați și strategii eficiente de retenție, wellbeing, dar și noile provocări generate de inteligența artificială și cum poate fi folosită aceasta de profesioniștii HR. 

În România, discrepanțele între salariile angajaților nu sunt la fel de pronunțate precum în Statele Unite ale Americii sau în țările din vestul Europei. Cu toate acestea, în contextul tendințelor globale și a noilor reglementări legislative, se preconizează o creștere a transparenței salariale și o recompensare a angajaților care nu se va mai baza doar pe criterii de senioritate și poziție ierarhică, ci și pe măsura implicării și a valorii aduse companiei. Aceste schimbări vor influența modul în care angajații își gestionează carierele și preferințele, transformând beneficiile extrasalariale în factori de decizie critici în alegerea unui loc de muncă.  

Zona de atracție și retenție a talentelor este pe locul patru la nivel global în ceea ce privește principalele tendințe care influențează mediul de afaceri, potrivit studiului Aon Client Trends, însă, când ne-am uitat la Europa de Est, riscurile respective nu erau cotate în top zece riscuri, ceea ce înseamnă că marile companii încă sunt apăsate în prezent de multe alte riscuri. Totuși, când firmele din Europa de Est au fost întrebate care sunt riscurile percepute pentru următorii cinci ani, riscurile legate de forța de muncă, de atracție și retenție a angajaților au apărut în top trei. Ceea ce înseamnă că suntem cu toții conștienți că zona de resurse umane este provocarea viitorului, iar zona de wellbeing este cea care poate face o diferență notabilă în atragerea și retenția forței de muncă, a declarat Eugen Anicescu, CEO Aon România, în deschiderea evenimentului.

Rezultatele Benefits Survey Results 2024 ne arată că beneficiile oferite prin programe de wellbeing includ, în ordinea importanței, următoarele: terapie psihologică (în proporție de 60%) programe pentru managementul stresului (40%), abonamente la sala de sport (34%) opțiuni de mâncare sănătoasă (34%), programe de educație financiară (31%), sesiuni de coaching (31%), programe de training pentru grupe de angajați (20%), dar și programe de management al greutății corporale (14%). 

„Felul în care ne uităm, ca organizații, la mixul de beneficii, se va schimba, pe măsură ce generația Z va deveni generația dominantă în companii. Așteptarea lor este de flexibilitate și beneficii customizabile. Marea parte a studiilor care vizează acest grup de angajați identifică salariul și work-life balance ca fiind principalii factori pe care un tânăr îi ia în calcul atunci când alege un loc de muncă. Ori beneficiile extra-salariale pot să facă mult diferența, pentru că vizează, uneori, ambii factori simultan și, astfel, o companie devine mult mai atractivă pentru noile talente„, a declarat Adrian Löw-Vesa – Head of Health Solutions Aon. 

În urma discuțiilor între paneliști, s-au cristalizat cele mai eficiente trenduri din zona HR, pe care angajatorii le mixează pentru a fi în măsură să asigure retenția angajaților:  de la programe de annual leave, în care angajații își iau câte zile de concediu doresc, cu singura condiție de a acoperi în continuare sarcinile alocate, la programe de voluntariat sau programe de nutriție și discounturi integrate pentru servicii și produse.

În prezent, generațiile tinere, felul în care se simt la muncă și modul în care asta se transpune și în timpul lor liber a devenit prima lor prioritate. Dacă vorbim de recrutare, majoritatea companiilor caută acel ‘culture fit’, pentru că abilitățile pot fi dezvoltate. Și asta nu se poate întâmpla cu succes decât în companiile cu o cultură sănătoasă, a completat Adrian Löw-Vesa.    

În prezent, în România, se observă o preocupare tot mai mare pentru zona de diversitate și incluziune, unde abordările sunt extrem de diferite, în funcție de organizație și de politicile lor interne globale. Devine evidentă o schimbare în priorități, la capitolul programe de wellbeing, unde așa-numitul wellbeing fizic este cel mai important pentru companii azi, versus work-life balance, așa cum era anul trecut. Și, de asemenea, un trend care a luat amploare la nivel internațional, începe să se resimtă și pe piața locală – ESG (Environmental, Social, Governance) unde companiile își pregătesc, deja, experți în domeniu. 

Pentru a eficientiza procesele interne, specialiștii din HR au început să utilizeze inteligența artificială, de la crearea unor agende de training, la trecerea printr-un soft a mesajelor către angajați, care să elimine anumite erori de procedură, la utilizarea de chatbot-uri și folosirea dronelor pentru a executa lucrări de mentenanță la echipamente, în scopul protejării angajaților. Deși încă nu este utilizată la scară largă, inteligența artificială aduce o serie de oportunități de perfecționare a competențelor pentru seniori, dar poate fi utilizată cu succes și în pregătirea noilor angajați. 

Ce ne propunem noi, Aon România, este să devenim partenerul la care să apelați pentru rezolvarea provocărilor cu care vă confruntați, să fim văzuți de dumneavoastră ca și furnizorul de expertiză spre care vă îndreptați atunci când trebuie să luați o decizie bazată pe date. Expertiza noastră de la nivel local este sprijinită de expertiza Aon la nivel de grup, astfel încât noi suntem în măsură să vă sprijinim să luați cele mai bune decizii pentru succesul afacerii, în actualul context plin de provocări, a completat Eugen Anicescu, CEO-ul Aon România.

 

Despre Aon România

Aon România este filiala locală a Aon plc (NYSE: AON), lider mondial în furnizarea de soluții de management al riscului, brokeraj de asigurări și reasigurări, consultanță resurse umane și externalizare de servicii. Aon plc acordă cele mai bune servicii clienților săi, combinând soluții de risc inovatoare și eficiente cu expertiză tehnică a resurselor sale la nivel mondial. Aon plc a fost numit în mod repetat cel mai bun broker din lume, cel mai bun intermediar de asigurări, cel mai bun intermediar în reasigurări, cel mai bun consultant privind beneficiile pentru angajați și manager captive de către surse multiple din industria de profil. Vizitați aon.com pentru mai multe informații despre Aon.

Aon România este unul dintre cei mai importanți brokeri de asigurări din România, oferind servicii profesionale societăților comerciale și instituțiilor financiare. Aon dezvoltă strategii bazate pe date și livrate de experți, ce reduc volatilitatea cu care se confruntă clienții, ajutând la maximizarea performanțelor.