Compania de consultanță imobiliară Colliers marchează 25 de ani de prezență pe piața din România prin transformarea birourilor și implementarea standardului WELL Health-Safety, cel mai nou sistem de evaluare a clădirilor introdus de International WELL Building Institute (IWBI) în contextul provocărilor pentru sănătate cum este pandemia de Covid-19. Astfel, Colliers dă dovadă de leadership în adaptarea birourilor la modelul de lucru pandemic și post-pandemic și își confirmă angajamentul nu numai pentru a sprijini companiile să obțină certificări LEED, BREEAM și WELL, dar și pentru asigurarea unui mediu de lucru la standarde ridicate de sănătate și siguranță pentru propria echipă.
2020 a schimbat fundamental rolul biroului, care nu mai este văzut doar ca un centru de cost, ci a devenit mai degrabă un spațiu esențial unde membrii echipei să poată lucra împreună, într-un mod colaborativ și agil, dar în același timp în siguranță, respectând măsurile pentru limitarea riscurilor de sănătate. De 25 de ani pe piața imobiliară din România, Colliers investește continuu în inovație și în tehnologii prin care să susțină echipa, inclusiv prin experiențe noi din perspectiva vieții la birou, să se dezvolte și să performeze, să ofere cele mai bune servicii clienților și să aibă mai mult timp pentru activități relevante. Astfel, Colliers a regândit strategia pentru noul sediu pornind de la serviciul inovator Office 360° din propriul portofoliu, care asigură o abordare completă a biroului, din toate punctele de vedere, realizată printr-un proces unic și extrem de complex, adaptat până la ultimul detaliu pentru a se potrivi nevoilor viitoare și planurilor strategice ale companiilor..
„Prin tot ceea ce facem, căutăm să aducem valoare adăugată reală partenerilor și clienților noștri, dar și să creăm un mediu de lucru plăcut pentru echipa Colliers. Biroul este mult mai mult decât o locație, este o experiență. Ultimul an ne-a arătat că această experiență va fi diferită și că ține de noi să o facem cât mai plăcută. Prin urmare, noi, la Colliers, am decis să fim agili, să ne adaptăm și să transformăm o perioadă de incertitudine într-o ocazie să regândim și să ne reamenajăm biroul, într-un moment foarte important pentru noi – aniversarea a 25 de ani de prezență pe piața din România”, explică Laurențiu Lazăr, Managing Partner Colliers România.
„Am marcat și o premieră în Colliers, aceea de a deveni propriul nostru client, pe mai multe linii de business. Echipele care se ocupă de Leasing, Workplace Advisory, Design, Project Management și certificare WELL Health-Safety au avut ocazia să implementeze pentru colegii lor multe din soluțiile din cadrul serviciul Office 360° pe care le recomandă clienților. Pe de-o parte, noul nostru sediu este rezultatul îmbinării acestor competențe variate, iar pe de altă parte reprezintă dorința și vocea întregii echipe. Am creat o atmosferă caldă, ca acasă, un vibe reprezentativ pentru cultura noastră, astfel încât biroul să fie în continuare un loc în care să ne putem concentra pe colaborare, inovație și pe munca în echipă”, adaugă Laurențiu Lazăr.
Pentru a determina care este mediul de lucru optim pentru organizație și pentru angajați, Colliers a pornit de la nevoile și așteptările oamenilor din echipă și i-a întrebat ce este cel mai important pentru ei când vine vorba de biroul lor. Astfel, s-a ținut cont atât de preferințele echipei privind vizibilitatea și accesibilitatea biroului, precum și de facilitățile din zonă, exprimate într-un sondaj intern, cât și de obiectivele de business ale Colliers, ca angajator. Pentru a asigura obiectivitatea procesului de selecție în conturarea strategiei pentru noul spațiu de lucru Colliers a folosit Workplace Expert, un instrument online inovator dezvoltat de companie care recomandă diferite medii și configurații pentru fiecare birou, pe baza răspunsurilor companiilor la întrebări despre obiective, modele de lucru și factori care stau la baza culturii organizaționale.
Așa a rezultat un birou care să reprezinte o extensie a atmosferei de acasă, însă totodată ține cont și de noile cerințe de brand. Pornind de la ideea de 360°, soluția spațială aleasă pentru biroul Colliers redă tematica circulară în diverse forme și planuri, ce oferă fluiditate și mișcare spațiului, dar reflectă și o simbolistică universală ce rezonează foarte bine cu ceea ce reprezintă cercul pentru Colliers, adică unitate, energia apartenenței și delimitarea unui spațiu sigur al învățării și al evoluției. Albastrul puternic al tavanelor semideschise este gândit să ofere înălțime spațiului, să îmbine diversele tipologii de lucru propuse într-un tot unitar. Spre exemplu, noul sediu îmbină zone de concentrare, zone de lucru operațional, zone de lucru ocazional, zone de discuții informale, discuții private și convorbiri telefonice, care sunt definite printr-un mobilier specific, precum și alte elemente arhitecturale asociate, cum ar fi tavane acustice, pereți acustici, iluminat architectural și elemente biofilice. Toate aceste elemente sunt gândite să reducă stresul, să creeze un mediu de lucru calm, primitor și să stimuleze creativitatea în mod direct și natural.
„La fel ca partenerii care au apelat la noi pentru coordonarea procesului de certificare cu standardul WELL Health-Safety, și noi punem în prim-plan siguranța echipei noastre, așa că am demarat aceast proces și pentru biroul nostru. Ne dorim ca toți colegii să se simtă în siguranță atunci când lucrează din noul birou, conceput pentru a permite un mod de lucru dinamic, adaptat să îmbine activitatea de la distanță cu prezența la birou pentru întreaga echipă”, explică Oana Stamatin, Deputy Head Green and Healthy Buildings Certifications la Colliers.
„Cu această certificare am inițiat noi măsuri de health and wellbeing menite să influențeze pozitiv sănătatea și starea de bine a colegilor noștri. De asemenea, vom avea o recunoaștere oficială a beneficiilor pe care Colliers le oferă sau le va oferi întregii echipe, colectiv format din aproximativ 90 de membri. În timpul certificării au avut loc verificări tehnice ale sistemelor de apă și ventilație, pentru a putea primi o confirmare a calității aerului și a apei din spațiul nostru. Toate eforturile pentru certificarea WELL Health-Safety contribuie la angajamentul Colliers față de propria echipă în primul rând, dar și față de politica globală de CSR”, continuă Oana Stamatin.
Standardul WELL Health-Safety Rating a apărut în urma recomandărilor primite de la IWBI Task Force privind Covid-19, un grup format din aproximativ 600 de experți din sănătate, virusologi, academicieni, oficiali guvernamentali, specialiști în construcții și profesioniști din imobiliare. Certificarea WELL Health-Safety se adresează tuturor tipurilor de clădiri, se bazează pe dovezi și este axată pe adoptarea unor politici operaționale, implementarea de protocoale de mentenanță și elaborarea unor planuri de urgență. Pentru menținerea certificării, proiectele trebuie să treacă printr-un proces anual de reînnoire a acesteia, ceea ce ajută la asigurarea îndeplinirii unui standard ridicat de sănătate și siguranță pe termen lung.
În total, Colliers, singura companie de consultanță imobiliară cu echipă dedicată de specialiști LEED, BREEAM și WELL, a oferit consultanță în vederea certificării conform tuturor acestor standarde pentru mai mult de 100 de proiecte, care totalizează aproximativ 3 milioane de metri pătrați, în decursul celor 10 ani de activitate în segmentul de Green and Healthy Buildings Certifications. Dintre acestea, 67 de proiecte coordonate au fost finalizate, iar alte 40 de proiecte sunt în curs de certificare. Pandemia de Covid-19 a evidențiat rolul critic al clădirilor în protejarea sănătății, siguranței și stării de bine a oamenilor, astfel că doar anul acesta 24 de proiecte au obținut diferite certificări, în urma consultanței oferite de echipa Colliers.
Colliers România are 15 linii principale și diferite de business, iar jumătate din veniturile firmei sunt generate din servicii repetitive, precum property management, project management, evaluări, certificări, monitorizări..
Despre Colliers
Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI este unul dintre liderii globali în servicii de consultanță imobiliară și de management al investițiilor. Cu operațiuni în 67 de țări, cei peste 15.000 de specialiști lucrează împreună pentru a oferi consultanță de specialitate pentru chiriași, proprietari și investitori. Timp de peste 25 de ani, echipa noastră experimentată de management a oferit acționarilor profituri investiționale anuale de aproape 20%. Cu venituri anuale de 3 miliarde de dolari (3,3 miliarde de dolari inclusiv afiliații) și active gestionate de 40 miliarde de dolari, compania maximizează potențialul proprietăților și accelerează succesul clienților și al angajaților. Pentru mai multe detalii despre Colliers accesați corporate.colliers.com, Twitter @Colliers sau LinkedIn.