► Pentru prima oară după anul 1980, destinația România lipsește de la World Travel Market (Londra) – al doilea cel mai mare eveniment expozițional de turism din lume
► Solicităm primului ministru înființarea de urgență a unui organism profesionist și independent care să coordoneze promovarea României, a unei Organizații de Management al Destinației
O țară dăruită cu frumusețe fără seamăn și peisaje de vis, cu un potențial turistic extraordinar, își pierde și bruma de turiști străini care o vizitau anual în fața noului val Covid 19, dar mai ales din cauza nepăsării grave a celor care trebuiau să aibă grijă de turismul românesc.
Odată cu intrarea României pe lista roșie a incidenței cazurilor de Covid 19 și creșterea alarmantă a deceselor din cauza acestei boli, cei câțiva turiști străini care aveau de gând să vină în România în această toamnă au anunțat agențiile de turism și unitățile de cazare că renunță la țara noastră în favoarea unor destinații mai sigure și mai cunoscute. Lovitura este una extrem de dureroasă pentru tur-operatorii români de incoming, pentru unitățile de cazare și de alimentație care se chinuie să supraviețuiască de la o zi la alta într-o industrie haotică, lipsită de reglementări sau de coordonare.
Turismul în general, dar mai ales cel de incoming a devenit un sector al nimănui, ignorat cu totul de un guvern în care nu numai că nu mai există un minister care să-l coordoneze, dar, mai grav, nu mai există niciun departament, nicio direcție sau măcar o persoană însărcinată oficial. Cu alte cuvinte, turismul românesc a decedat oficial.
În condițiile în care toate țările europene au făcut din strategia de turism un instrument major de recuperare a pierderilor înregistrate în perioada pandemică, România nu are niciun plan minim, în ciuda apelurilor disperate venite din partea asociațiilor și profesioniștilor din domeniu. Site-ul oficial de prezentare, www.romania.travel este total nefuncțional pentru că nu a mai înnoit nimeni domeniul de internet! Ce să mai vorbim despre buget de promovare, program de marketing sau măcar o viziune pe termen scurt!
După doi ani, 2020 și 2021, în care participarea României la târgurile de turism a fost una anemică și neînsemnată, din păcate, anul următor se anunță ca unul în care țara noastră va dispărea complet de pe harta turismului mondial. Pentru prima oară după anul 1980, destinația România lipsește de la World Travel Market (Londra) – al doilea cel mai mare eveniment expozițional de turism din lume. Incompetența, indolența și nepăsarea celor care ne conduc au atins cote maxime.
Deși turismul de incoming este unul din puținele domenii care contribuie în mod pozitiv la îmbunătățirea imaginii de țară, lipsa de viziune ne compromite pentru următorii ani.
În acest context negru, asociația Incoming Romania, împreună cu toți actorii care susțin și trăiesc din incoming-ul românesc, atât cei din sfera comercială, cât și din cea asociativă, solicităm primului ministru înființarea de urgență a unui organism profesionist și independent care să coordoneze promovarea României, a unei Organizații de Management al Destinației capabilă, competentă și cu obiective clare.
În ceasul al 12-lea, cerem să fim conduși de profesioniști cu viziune, dorință si capacități de a construi imaginea pe care România și frumusețile ei o merită la nivel mondial. Ne exprimăm pentru încă odată, așa cum am făcut-o mereu, deschiderea și interesul de a colabora cu oficialitățile pentru salvarea incoming-ului.
Ovidiu TUDOR – Președinte
Asociația Incoming Romania