Laurența Crudu a fost numită CEO al Sarcom, companie parte a ROCA Industry

Sarcom, unul dintre cei mai importanți jucători din industria de producţie de vopsele şi lacuri autohtonă, anunță numirea doamnei Laurența Crudu în poziția de CEO. În ultimii șase ani, Laurența a condus business-ul BICO Industries, cel mai mare producător autohton de plasă din fibră de sticlă și unul dintre cei mai importanți producători la nivel european.

Experiența extinsă a doamnei Laurența Crudu în domeniul materialelor de construcții, precum și viziunea sa strategică deja validată în companiile pe care le-a condus , ne-au  convins că este cea mai potrivită persoană pentru a implementa strategia de dezvoltare Sarcom în cadrul ROCA Industry. Obiectivul Sarcom este să ajungă în top trei producători de vopsele și lacuri la nivel național. Vedem în ROCA Industry un holding cu un model de business unic în România – un potențial uriaș de a contribui la creșterea competitivității industriei de materiale de construcții autohtone”, a declarat Alexandru Savin, Investment Manager ROCA Investments.

În noul său rol, Laurența Crudu va coordona strategia de creștere a Sarcom cu scopul de a accelera dezvoltarea companiei pe termen lung. Laurența este un specialist cu o experiență de 34 de ani în domeniul materialelor de construcții, dintre care 25 de ani în managementul acestor businessuri.

„Sunt onorată de această numire într-o companie din familia ROCA. Mă bucur că am oportunitatea să construiesc povestea de succes a Sarcom alături de  ROCA Industry, și sunt convinsă că împreună vom crește un nou lider al pieței de lacuri și vopsele. Cred că experiența mea în domeniul materialelor de construcții, combinată cu o viziune proaspătă, vor fi cheia pentru a activa potențialul încă neexploatat al companiei.” a declarat Laurența Crudu, noul CEO al Sarcom.

În cadrul Sarcom, ROCA Industry continuă planurile de dezvoltare după ce în luna octombrie a semnat contractul de vânzare-cumpărare pentru preluarea integrală a companiei, tranzacția fiind  finalizată în luna noiembrie și aprobată de Consiliul Concurenței în decembrie.

Holdingul ROCA Industry își propune atât o dezvoltare organică, cât și prin consolidări M&A (fuziuni și achiziții) pentru companiile prin care își desfășoară activitatea, BICO și Sarcom. În prezent, echipa se află în diverse etape de negociere pentru investiții în noi companii din sectorul materialelor de construcții, companii cu multiple pârghii de creștere și posibilități de expansiune internațională.

Valoarea pieței de producție de vopsele și lacuri din România se ridica la 1,6 miliarde de lei în 2020.

 

Despre Laurența Crudu

Laurența a ocupat timp de 25 ani diferite funcții de middle și top management pe piața materialelor de construcții. În ultimii 10 ani, Laurența a fost parte din echipa BICO Industries, inițial în calitate de director comercial și apoi, în ultimii șase ani, ca CEO, rol în care s-a concentrat pe diversificarea produselor și a portofoliului de clienți și furnizori, pe managementul echipei și optimizarea proceselor.

Anterior, timp de 15 ani a lucrat in cadrul a două companii românești cu capital privat din Piatra Neamț, producătoare de emailuri, lacuri si vopsele lavabile, lideri de piață la momentul respectiv.

 

Despre Sarcom

SARCOM este unul dintre cei mai mari jucători din industria de producție de vopsele și lacuri. Cu o istorie de aproape 30 de ani, două brand-uri recunoscute și un portofoliu extins de produse, compania a reușit să devină, dar și să se mențină printre cei mai importanți producători la nivel local.

Sarcom produce și vinde produsele proprii sub două brand-uri, Sticky și Coral, adresându-se atât segmentului de piață low cost cât și celui premium, printr-un portofoliu de 380 articole din grupele de produse care include vopsea lavabilă, tencuială, vopsea email, diluant, etc.

 

Despre ROCA Industry

ROCA Investments a anunțat la începutul lunii decembrie 2021 lansarea primului său pilon strategic de dezvoltare, ROCA Industry, un holding de materiale de construcţii, ce reuneşte toate companiile din portofoliul ROCA Investments din acest domeniu de activitate. ROCA Industry este o companie de sine stătătoare, al cărui model de business se bazează pe consolidare, nu pe exituri, şi care are în vedere listarea pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti.

ROCA Investments creează acest prim holding reunind companiile BICO Industries, cel mai mare producător autohton de plasă din fibră de sticlă și armături din fibră de sticlă și unul dintre cei mai importanți producători la nivel european, și Sarcom, unul dintre cei mai mari producători de vopsele și lacuri din România.

 

Despre ROCA Investments

ROCA Investments („ROCA”) este o companie care contribuie la amplificarea potențialului companiilor, sprijinindu-le să își dezvolte strategii de business prin care accelerează creșterea valorii lor pe termen lung. Astfel, ROCA contribuie la dezvoltarea culturii antreprenoriale bazată pe parteneriat și creează valoare în economia românească.

Pornită în urmă cu mai bine de 3 ani, ROCA este prezentă în 10 județe ale țării, în 5 mari sectoare de activitate: agrifood, logistică, servicii industriale, producție materiale de construcții, îngrijirea personală. Cele 13 companii din portofoliu (din care două inactive) au generat în 2020 o cifră de afaceri cumulată de 98 milioane EUR, un profit operațional (EBITDA) de 5 milioane EUR și au peste 1.000 de angajați.

Ecosistemul ROCA este format în prezent din companiile: Sarcom (unul dintre cei mai mari producători de vopsele și lacuri din România), BICO Industries (producător de plasă din fibră), Romcargo Maritim (operator portuar), RDF Arad (agribusiness), Electroplast (producător de cabluri electrice), MECANEX (producător de pompe pentru diverse industrii), Piscicola (fermă piscicolă), Artesana (produse lactate artizanale), CAHM (îngrijire personală), Yellow.Menu (restaurant online) și  Sinteza (industrie chimică).

Misiunea ROCA este aceea de a dezvolta o cultură antreprenorială bazată pe parteneriat, investind resurse financiare, know-how și pasiune. ROCA amplifică potențialul și accelerează creșterea companiilor și brandurilor românești, pentru ca visul multor antreprenori români să devină realitate.