NESCAFÉ, cel mai mare brand de cafea Nestlé și una dintre cafelele preferate ale lumii, a anunțat astăzi planul de extindere a producției de cafea în mod sustenabil: Planul NESCAFÉ 2030. Brandul lucrează îndeaproape cu fermierii de cafea pentru a-i ajuta cu tranziția către practicile agricole regenerative, după deja un deceniu de activitate în cadrul NESCAFÉ.
Brandul investește peste 1 miliard de franci elvețieni până în 2030 în Planul NESCAFÉ 2030. Această investiție se bazează pe Planul NESCAFÉ existent, pe măsură ce marca își extinde activitatea de sustenabilitate. Acesta este susținut de finanțarea Nestlé pentru agricultura regenerativă, ca urmare a angajamentului grupului de a accelera tranziția către un sistem alimentar regenerativ și a ambiției de a atinge zero emisii nete de gaze cu efect de seră.
„Schimbările climatice pun sub presiune zonele de cultivare a cafelei”, a declarat David Rennie, Head of Nestlé Coffee Brands. „Pe baza experienței de 10 ani a Planului NESCAFÉ, ne accelerăm activitatea pentru a combate schimbările climatice și pentru a aborda provocările sociale și economice din lanțurile valorice NESCAFÉ”.
Creșterea temperaturilor va reduce suprafața potrivită pentru cultivarea cafelei până la 50% până în 2050[1]. În același timp, aproximativ 125 milioane de oameni depind de cafea pentru existența lor[2] și se estimează că 80% dintre familiile cultivatoare de cafea trăiesc în sau sub pragul sărăciei[3]. De aceea, sunt necesare acțiuni pentru a asigura sustenabilitatea cultivării cafelei.
„Din poziția de brand de cafea lider în lume, NESCAFÉ își propune să aibă un impact real asupra agriculturii cafelei la nivel global”, a declarant Philipp Navratil, Head of Nestlé’s Coffee Strategic Business Unit. „Vrem ca fermierii de cafea să prospere, la fel de mult pe cât ne dorim să avem un impact pozitiv asupra mediului prin cafeaua noastră. Acțiunile pe care le întreprindem pot ajuta și aduce schimbări majore în întreaga industrie a cafelei”.
Sprijinirea tranziției fermierilor către cultivarea regenerativă a cafelei
Agricultura regenerativă este o abordare a practicilor agricole cu scopul de a îmbunătăți sănătatea și fertilitatea solului, precum și de a proteja resursele de apă și biodiversitatea. Solurile mai sănătoase sunt mai rezistente la impactul schimbărilor climatice și pot crește producția, contribuind la îmbunătățirea mijloacelor de trai ale fermierilor.
NESCAFÉ va oferi fermierilor programe de training, asistență tehnică și plante de cafea de calitate pentru a favoriza tranziția la practicile regenerative de cultivare a cafelei. Câteva exemple de practici agricole regenerative includ următoarele:
- Plantarea culturilor de acoperire, careajută la protejarea solului. De asemenea, ajută la adăugarea de biomasă în sol, ceea ce poate crește materia organică din sol și, astfel, stocarea carbonului în sol.
- Încorporarea îngrășămintelor organice contribuie la fertilitatea solului, care este esențială pentru sănătatea solului.
- Creșterea utilizării agrosilviculturii și a culturilor intercalate contribuie la conservarea biodiversității.
- Tăierea arborilor de cafea existenți sau înlocuirea acestora cu soiuri rezistente la boli și schimbări climatice va ajuta la întinerirea parcelelor de cafea și la creșterea recoltelor pentru fermieri.
Concentrarea asupra surselor de unde NESCAFÉ își aprovizionează 90% din cafea
NESCAFÉ va lucra cu fermierii de cafea pentru a testa, învăța și evalua eficiența multiplelor practici agricole regenerative. Acest lucru se va realiza cu precădere în cele șapte zone cheie de unde brandul își aprovizionează 90% din cafea: Brazilia, Vietnam, Mexic, Columbia, Coasta de Fildeș, Indonezia și Honduras.
NESCAFÉ își propune ca:
- proveniența cafelei să fie din surse 100% responsabile până în 2025
- 20% din cafea să provină din metode agricole regenerative până în 2025 și 50% până în 2023, ca parte a obiectivului Nestlé pentru ingredientele sale cheie
Pilotarea unei scheme de sprijin financiar în Mexic, Coasta de Fildeș și Indonezia pentru a accelera tranziția către agricultura regenerativă
NESCAFÉ își ia angajamentul să sprijine fermierii care își asumă riscurile și costurile asociate trecerii la agricultura regenerativă. NESCAFÉ va oferi programe cu scopul de a ajuta fermierii să își îmbunătățească veniturile, ca urmare a acestei tranziții. În Mexic, Coasta de Fildeș și Indonezia, NESCAFÉ va pilota o schemă de sprijin financiar pentru a ajuta fermierii să grăbească tranziția către agricultura regenerativă. Prin aceasta, NESCAFÉ, împreună cu fermierii de cafea, vor testa și învăța care este cea mai bună abordare din fiecare țară. Acestea ar putea include măsuri, precum:
- stimulente în numerar condiționate pentru adoptarea practicilor de agricultură regenerativă
- protecția veniturilor prin asigurare în caz de vreme rea
- acces mărit la împrumuturi pentru fermieri
NESCAFÉ va urmări progresul și va evalua rezultatele programelor sale de teren cu fermierii de cafea prin parteneriatul de monitorizare și evaluare cu Rainforest Alliance. Eforturile sale vor fi completate de parteneriate noi și axate pe expertiză, cum ar fi cel cu Sustainable Food Lab pentru subiecte legate de evaluarea veniturilor cultivatorilor de cafea, strategia și urmărirea progresului.
Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră prin captarea și stocarea unei cantități mai mari de carbon în sol
Agricultura regenerativă contribuie, de asemenea, la eliminarea dioxidului de carbon din atmosferă și la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. De aceea, agricultura regenerativă este o parte cheie a parcursului Nestlé Zero Net. NESCAFÉ își propune să contribuie la angajamentul Zero Net al Nestlé de a reduce la jumătate emisiile de gaze cu efect de seră până în 2030 și de a ajunge la zero emisii nete de gaze cu efect de seră până în 2050. NESCAFÉ va colabora cu fermieri, furnizori și parteneri pentru a ajuta la protejarea terenurilor agricole, la creșterea biodiversității și la prevenirea defrișărilor. Brandul intenționează să ajute fermierii să planteze peste 20 de milioane de copaci în cadrul sau în apropierea fermelor lor de cafea.
“Afacerea cu cafea este diferită de oricare alta. Intrăm în casele și inimile a milioane de oameni din întreaga lume în fiecare zi, NESCAFÉ fiind unul dintre cele mai iubite branduri. Acest lucru înseamnă și o mare responsabilitate în tot ceea ce facem. Schimbările climatice reprezintă o provocare uriașă pentru toți partenerii din lanțul valoric, implicați în producția de cafea – însă grija față de mediu și față de ei, această atitudine, e parte din gustul unic al cafelei noastre. Pentru că, indiferent de rezultatele pe care le obținem, dacă ele nu se bazează pe alegerea noastră conștientă de a face lumea din jurul nostru un loc mai bun de a trăi, succesul nu va fi sustenabil”, spune Atana Skalko, BEO Beverages South East Market.
Evoluând construind pe o fundație puternică
Anunțul de astăzi se bazează pe eforturile deja existente de sustenabilitate ale NESCAFÉ în producția de cafea. Din 2010, marca a investit în sustenabilitate prin Planul NESCAFÉ și a făcut progrese semnificative:
- Cafea din surse responsabile: 82% din cafeaua NESCAFÉ a fost obținută în mod responsabil în 2021
- Plante de cafea: 250 de milioane de plante noi de cafea distribuite fermierilor din anul 2010
- Monitorizare și evaluare: evaluarea impactului în parteneriat cu Rainforest Alliance în 14 țări
- Emisii de gaze cu efect de seră: reducerea cu 46% a emisiilor de gaze cu efect de seră în fabricile de cafea solubilă (2020 față de 2010, pe tonă de produs)
- Consumul de apă: cu 53% mai puțină extragere de apă în fabricile de cafea solubilă (2020 față de 2010, per tonă de produs).
Nestlé își menține poziția de lider global în industria de alimente și băuturi prin portofoliul de produse sănătoase accesibile consumatorilor. Indicele global The Access To Nutrition Initiative (ATNI) evaluează cei mai mari 25 de producători de alimente din lume, concentrându-se pe politicile, practicile și performanțele lor legate de nutriție. Poziția de top conferită Nestlé este recunoașterea angajamentului său permanent față de nutriție și sănătate, precum și angajamentul său de a ajuta la abordarea provocărilor globale ale obezității și subnutriției.
Tendințele pe zona de nutriție și lifestyle în zona de sud-est a Europei
La începutul acestui an, Nestlé împreună cu agenția de research Masmi au realizat un studiu în domeniul nutriției în zona de sud-est a Europei, acolo unde Nestlé activează și s-au observat mai multe diferențe de comportament și de consum. Românii conștientizează cel mai mult impactul alegerilor alimentare asupra sustenabilității mediului (64%), în timp ce bulgarii într-un procent de 51% și sârbii numai 35%. Cetățenii români acordă o mai mare atenție informațiilor de pe ambalaj (53% citesc lista de ingrediente, iar 47% citesc informațiile nutriționale) prin comparație cu bulgarii care doar în procent de 44% citesc lista de ingrediente, respectiv 45% citesc informațiile nutriționale. Sârbii citesc cel mai puțin informațiile de pe ambalaje, doar 27% se uită la lista de ingrediente și doar 22% citesc informațiile nutriționale. Peste 60% dintre români găsesc aceste informații foarte utile, comparativ cu 50% dintre bulgari și 49% dintre sârbi. Printre factorii decisivi în alegerile alimentare, românii au menționat în ordinea importaței: ingredientele (72%), prețul (71%), valorile nutriționale (62%), sursa locală (61%), producția din surse sustenabile (60%).
În toate cele trei piețe, cei mai importanți factori care contribuie la un stil de viață mai sănătos sunt o dietă sănătoasă (60% în România) și activitatea fizică (51%). Când vine vorba de diferențele dintre țări, în România activitatea fizică și o alimentație sănătoasă sunt considerate ceva mai importante decât în Serbia și Bulgaria. O masă proaspăt gătită acasă este alegerea dominantă în rândul locuitorilor din toate cele trei țări, aceasta este principala masă de cel puțin trei ori pe săptămână pentru un număr mai mare de români (86%), comparativ cu cetățenii bulgari și sârbi (75%, respectiv 72%). Aproximativ jumătate dintre cetățenii din toate cele trei piețe consumă cel puțin 1-2 mese pe bază de plante pe săptămână. Mesele pe bază de plante, fără carne și proteine pe bază de plante sunt în general bine acceptate în rândul locuitorilor din toate cele trei țări (între 38% și 51% le consumă de cel puțin 3 ori pe săptămână). Spre exemplu, în România 51% dintre respondenți preferă alimentele pe bază de plante, 46% fără carne și 40% alimente cu proteine din plante. Cel mai mare potențial pentru dietele pe bază de plante este văzut în România și Serbia, unde peste 40% dintre consumatori intenționează să-și crească consumul acestui tip de alimente în în viitor, comparativ cu aproximativ unul din trei rezidenți sub 50 de ani în Bulgaria (28%).
Când vorbim despre cereale, principalele bariere pentru cumpărarea cerealelor integrale sunt gustul (36% dintre români) și prețul acestora (29%). Adulții consumă cereale integrale în medie de 2,8 ori pe săptămână în România, de 2 ori în Bulgaria și în mod similar în Serbia (de 1,8 ori). Copiii până la 16 ani în România, ca și adulții, par să consume mai frecvent cereale integrale decât în celelalte piețe (în medie de 3 ori pe săptămână, față de 2,5 ori în Bulgaria și de 1,8 ori pe săptămână în Serbia). Bogăția de fibre și rolul în prevenirea unor boli (cronice) sunt recunoscute ca beneficii importante ale cerealelor integrale pe toate cele trei piețe țintă.
În privința obiceiurilor de gătit, consumatorii români (39%) și bulgari (36%) includ mai des copiii în procesul de gătit, comparativ cu sârbii (15%). Părinții subliniază, în general, răbdarea suplimentară (56%), timpul prelungit de pregătire și gătit (47%), precum și îngrijirea suplimentară pentru a evita rănile copiilor (51%), ca fiind cele mai importante bariere care împiedică sau reduc practica implicării copiilor în procesul de gătit.
Legat de sursele de informare și sfaturi, medicii și nutriționiștii (48%) și experiența personală (15%) sunt surse primare de informare atunci când vine vorba de creșterea copiilor sănătoși în România. În România și Bulgaria mai mulți părinți se bazează pe sfaturile experților în acest domeniu în comparație cu părinții din Serbia, care se bazează mai des pe propriile experiențe personale și credințe.
“Studiul a adus elemente noi, dar a și confirmat lucruri pe care eu și colegii mei din zonă deja le observasem din practică. Se văd anumite diferențe de comportament, în funcție de campaniile de informare, educare și de proiectele pe care le derulăm de mai bine de 12 ani. Răspunsurile românilor ne arată tendința și interesul românilor pentru a fi cât mai informați în privința ingredientelor, preocuparea pentru produsele din surse sustenabile, interesul crescut pentru produsele pe bază de plante și dorința de a implica din ce în ce mai mult copiii în pregătirea meselor. Vom continua să dezvoltăm produse, proiecte și campanii care să-i ajute pe români să aibă o alimentație mai sănătoasă ”, spune Nicoleta Tupiță, nutriționist-dietetician, Manager de Nutriție pentru România, Bulgaria și Țările Adriatice.
Despre Nestlé
Inițiativele globale Nestlé:
În 2017, Nestlé a luat o serie de măsuri pentru accelerarea progresului în vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a acțiunilor de îmbunătățire a calității vieții și contribuției la un viitor mai bun. Printre acestea se numără consolidarea programului “Nestlé for Healthier Kids”, extinderea inițiativei “Nestlé needs YOUth” și dezvoltarea activităților de management sustenabil al performanței de mediu. Nestlé își menține poziția de lider global în industria de alimente și băuturi prin portofoliul de produse sănătoase accesibile consumatorilor. Indicele global The Access To Nutrition Initiative (ATNI) evaluează cei mai mari 25 de producători de alimente din lume, concentrându-se pe politicile, practicile și performanțele lor legate de nutriție. Poziția de top conferită Nestlé este recunoașterea angajamentului său permanent față de nutriție și sănătate, precum și angajamentul său de a ajuta la abordarea provocărilor globale ale obezității și subnutriției.
Nestlé for Healthier Kids
Programul „Nestlé for Healthier Kids” a fost creat pentru a uni toate eforturile Nestlé care susțin părinții și tutorii să crească copii mai sănătoși, de la activități de cercetare și formulare a produselor până la servicii de educație și nutriție inovatoare pentru un stil de viață sănătos. în România, aceste eforturi se regăsesc sub umbrela programului „Și eu trăiesc sănătos – SETS”, inițiat de Fundația Prais.
Nestlé needs YOUth
Ambiția Nestlé în ceea ce privește inițiativa globală de tineret „Nestlé needs YOUth” este să ajute 10 milioane de tineri din întreaga lume să aibă acces la oportunități de carieră până în anul 2030. Această inițiativă globală combină și coordonează toate activitățile care susțin tinerii din întreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.
Nestlé for a Waste Free World
Nestlé dorește ca produsele sale să nu fie doar mai gustoase și mai sănătoase, ci și mai bune pentru mediu. Ambiția Nestlé pentru anul 2030 este impact zero asupra mediului, apa fiind una dintre ariile prioritare.