La 3 luni de la lansarea proiectului HartaEdu, Narada a demonstrat societăţii civile că se poate: a strâns 1,5 milioane de lei pentru dotarea și modernizarea școlilor înscrise în proiectul HartaEdu, o platformă online prin care instituţiile de învâţământ pot introduce alerte, iar mediul privat se poate mobiliza pentru a le sprijini.
- Pe platforma HartaEdu au fost înscrise peste 550 de alerte, iar numărul copiilor care au nevoie de ajutor se ridică la peste 100.000.
- În trei luni au fost soluționate peste 90 de alerte, cu cei peste 1.5 mil. lei strânși, având un număr de aproximativ 10.000 de copii impactaţi de soluţionarea acestor alerte.
În condițiile în care educația din România primește cel mai mic buget al ultimilor 30 de ani, dar mai ales în condițiile în care în multe comunități din țară se învață în condiţii extrem de dificile, ca acum 30 de ani, Narada invită mediul privat, prin HartaEdu.ro să contribuie la oferirea tuturor copiilor drepturi egale la educație.
HartaEdu este un plan B pentru școlile din comunitățile vulnerabile, oferindu-le platforma prin care pot anunţa nevoile stringente şi dând ocazia mediului de business local și național să intervină cu soluţii pentru rezolvare rapidă. Indiferent de urgența pe care o are o școală, fie ea de infrastructură, fie ea de tehnologie, echipament, serviciu ea poate fi înscrisă în platformă.
Apreciind utilitatea proiectului pentru instituţiile de învăţământ, Societatea Naţională Nuclearelectrica s-a alăturat proiectului HartaEdu, în calitate de partener strategic. Sprijinul oferit de Nuclearelectrica urmează să crească capacitatea de intervenție a organizaţiei Narada prin HartaEdu, creând astfel posibilitatea de a adresa mai multe alerte ale școlilor.
„Ne bucurăm să fim partenerii Narada în acest program extrem de util pentru şcolile din România. Investiţia în educaţie este una dintre priorităţile noastre şi ne dorim să contribuim cât mai mult la creşterea şi dezvoltarea generaţiilor de mâine. Noi, la Nuclearelectrica, considerăm că oamenii sunt cea mai valoroasă resursă a noastră, iar performanţa trebuie încurajată şi sprijinită încă din primii ani de şcoală. Elevii de astăzi vor fi specialiştii de mâine şi este datoria noastră să avem grijă ca ei să beneficieze de cele mai bune condiţii de studiu şi de cât mai multe oportunităţi de creştere şi dezvoltare.”- Cosmin Ghita, Director General Nuclearelectrica.
Nuclearelectrica este singurul producător românesc de energie electrică din surse nucleare, o sursă curată de energie, fără emisii de CO2. Compania are peste 2.200 de angajaţi, care asigură aproximativ 20% din necesarul de electricitate al României şi aprinde astfel 1 din 5 becuri din ţara noastră. Compania derulează anual proiecte de investiţie în educaţie, contribuind cu fonduri şi specialişti pentru a răspunde celor mai stringente necesităţi din educaţie, sănătate şi mediu.
Depre HartaEdu, la trei luni de la lansare
Profesorii, elevii, bibliotecarii sau chiar părinţii pot să intre pe HartaEdu și să înscrie acolo o alertă din şcoala lor sau şcoala unde învaţă copii lor. Pașii sunt extrem de simpli și intuitivi și în foarte scurt timp cineva din echipa Narada le va răspunde. Copiii de azi sunt viitorii angajaţi de mâine. Și doar sprijinind educația de azi, vor exista șanse de performanță mâine.
În trei luni de la lansare, HartaEdu – platforma lansată de Narada cu sprijinul partenerilor ei strategici, Mastercard, BRD Groupe Société Générale, Nuclearelectrica – a reușit să aloce cu ajutorul IMM-urilor, peste 1,5 milioane de lei pentru soluționarea alertelor înscrise. Fie că a fost vorba despre strigăte de ajutor venite din partea profesorilor și elevilor, fie din partea membrilor instituțiilor de învățământ, Narada a construit o punte între mediul educațional și cel antreprenorial și astfel au fost soluționate 93 de alerte dintre cele mai diverse – de la dotarea cu rechizite, laptop-uri și imprimante, la tehnologia necesară unui proces de învățământ la standarde actuale și modernizarea infrastructurii școlare (înlocuire geamuri, instalație electrică, reamenajări săli de clasă şi curţi, dotări laboratoare de limbi străine şi achiziţii mobilier de clasă şi bănci etc).
Solidaritatea comunităților, a mediului de afaceri cu sistemul educațional poate face ca situații fericite precum cea de la școala din Băicoi să se repete. Fiecare persoană poate fi parte a demersului de sprijinire a educației din România prin transmiterea unui SMS la 8845 cu textul „ELEV” sau prin plata cu cardul pe site-ul organizației Narada.
Parteneri strategici: Mastercard, BRD Groupe Société Générale, Nuclearelectrica
Partener legal: Raluca Comanescu & Partners
Partener logistic: DPD România
Despre NARADA
Vizionari, strategi, profesioniști IT, oameni de business, de comunicare, manageri și voluntari care înțeleg că educația stă la baza dezvoltării comunităţilor sănătoase. O echipă de minți agile care proiectează soluții sustenabile, de tehnologie, actuale pentru rezolvarea nevoilor educaționale din România. O organizație care crede că fiecare reușită are rolul de a ne conduce spre următoarea. Suntem oameni care susțin inovația în educație, chiar la firul ierbii.
Din 2017, vizualizăm, proiectăm și adaptăm inițiative care să contribuie la scăderea ratei analfabetismului în România și aducerea educației în secolul 21.
Copiii viitorului cresc cu Narada.
Narada este un proiect născut sub umbrela Romanian Business Leaders Foundation.
Mai multe informații despre Narada sunt disponibile pe website, www.narada.ro și pe canalele de comunicare Facebook, Instagram și LinkedIn.