Studiu Aon: 43% dintre multinaționale acordă beneficii extrasalariale angajaţilor

Aon România, unul dintre liderii globali în brokerajul de asigurări corporate, anunţă rezultatele studiului Aon 2024 Global Benefits Trends, conform căruia standardele minime de beneficii devin o normalitate pentru multinaționale la nivel global. În prezent, 43% dintre companiile multinaționale acordă deja beneficii minime globale, iar dintre acestea aproape trei sferturi se concentrează cu precădere spre patru tipuri de beneficii. Cele mai întâlnite beneficii extrasalariale minime oferite în prezent sunt programele de asistență medicală pentru angajați și asigurările de viață (73%), concediul de maternitate (70%) și concediul de paternitate (69%).

În cadrul studiului, au fost analizate răspunsurile primite de la companiile multinaționale participante cu privire la evoluția rolurilor, responsabilităților și priorităților profesioniștilor care se ocupă de elaborarea beneficiilor pentru angajați. Acest lucru este important, deoarece la nivel global, programele sunt într-o continuă schimbare. În acest context, 89% dintre corporațiile chestionate consideră că prioritatea principală este competitivitatea programelor de beneficii.

La nivel global, companiile se confruntă cu tendința constantă de creștere a costurilor beneficiilor, cu schimbarea percepțiilor privind mobilitatea angajaților, provocările legate de aplicarea noilor reglementări privind transparența salarială, echitatea socială și motivarea angajaților, dar și rolul tehnologiei în susținerea culturii organizaționale.

„Organizațiile trebuie să gestioneze provocările cauzate de deficitul forței de muncă, să se adapteze și să implementeze rapid o suită de pachete minime standard de beneficii pentru a susține eforturile de atragere și retenție a talentelor”, a declarat Eugen Anicescu, CEO Aon România. „În următorii doi ani, ne așteptăm la dublarea numărului de programe de beneficii minime și la creșterea interesului pentru zona de wellbeing, a programelor care susțin sănătatea preventivă și sănătatea mintală.”

Aon 2024 Global Benefits Trends relevă faptul că în prezent există o creștere a implementării măsurilor de acordare a beneficiilor minime din punct de vedere strategic, mult mai bine aliniate la obiectivele largi ale corporației. Cu toate acestea, actualele strategii pot fi extinse şi îmbunătăţite: 96% dintre companii se concentrează pe acordarea asigurărilor de sănătate, dar mai puține companii pun accent pe programele de pensii (74%) și concediu (72%). Dintre entităţile chestionate, 59% menționează că țin cont de părerile angajaților atunci când elaborează prioritățile strategice. Astfel, pentru 64% dintre companii, strategiile devin din ce în ce mai detaliate, dar 72% lasă implementarea strategiei în sarcina echipelor locale de beneficii, ceea ce duce la o experiență inconsecventă a angajaților. 

La nivel global, una din trei multinaționale își elaborează strategia globală de beneficii și o revizuiește anual. Cele mai răspândite standarde globale de beneficii minime pe care companiile le oferă în prezent susțin priorități strategice precum diversitatea, echitatea, incluziunea și apartenența (DEIB), bunăstarea angajaților, mediu, societatea și guvernanța (ESG), bunăstarea holistică și viitorul muncii.

Pentru succesul atragerii, motivării și păstrării talentelor în organizație este esențială înțelegerea profundă a nevoilor acestora. În plus, este necesară o elaborare creativă a unor strategii aliniate cu obiectivele organizației, astfel încât pachetele de beneficii să fie personalizate conform profilului angajatului. Totodată, acestea trebuie să se diferențieze de concurență, asigurând un echilibru între gestionarea eficientă a costurilor şi susținerea unei experiențe pozitive a angajaților”, a declarat Adrian Löw-Vesa, Head of Health Solutions CEE, Aon

Sondajul a fost realizat din martie până în aprilie 2024 și a primit 288 de răspunsuri de la participanți din industrii tehnologice, financiare sau comerciale din 31 de țări din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA), Asia Pacific (APAC), Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord (UK), America de Nord şi America de Sud. Raportul complet este disponibil aici.

 

Despre Aon:

Aon este o companie globală de consultanță specializată în managementul riscului, pensii și sănătate. Cu expertiza sa bazată pe date și livrată de experți, Aon ajută clienții să reducă volatilitatea și să maximizeze performanțele într-o economie globală dinamică. Aon România, parte a grupului Aon plc., este unul dintre liderii pieței de brokeraj de asigurări și consultanță în managementul riscului, oferind servicii calitative și inovatoare pentru companii industriale și comerciale, autorități publice, grupuri de interes, ONG-uri și indivizi.