Eventualitatea unei pensii mici, posibilitatea producerii unui accident sau lipsa unor economii pentru nevoi urgente reprezintă principalele riscuri care îi determină pe clienți să ia în calcul încheierea unei asigurări facultative
Într-un an cu multe provocări, caracterizat de un context economic volatil, modul în care românii se raportează la asigurări este și el în schimbare, conform unui studiu realizat de către IRSOP pentru Groupama Asigurări, unul dintre liderii pieței de asigurări din România.
Conform studiului realizat de IRSOP pentru Groupama, eventualitatea unei pensii mici, posibilitatea producerii unui accident sau lipsa unor economii pentru nevoi urgente reprezintă principalele riscuri care îi determină pe clienți să ia în calcul încheierea unei asigurări facultative. Barierele care ar putea interveni în decizia de cumpărare țin de costuri, pentru 28% dintre respondenți sau, pentru 24% dintre aceștia, de nevoia de prioritizare a altor urgențe de ordin financiar. Dacă în anii anteriori lipsa încrederii în asigurători era de asemenea un criteriu care influența în mod negativ decizia de cumpărare, anul acesta se observă o scădere notabilă în rândul celor sceptici, de la 22% în 2018, la 14% în 2020.
„Analizăm constant nevoile clienților noștri și tendințele legate de comportamentul lor de consum, pentru a putea răspunde cu produse și servicii flexibile, personalizabile, adaptate nevoilor lor reale. Pe fondul crizei sanitare, asistăm la schimbări în obiceiurile de consum, la o grijă mai mare față de lucrurile care contează cu adevărat – sănătatea noastră și a celor dragi, siguranța locului pe care îl numim ”acasă” sau viitorul copiilor noștri. Noi am răspuns cu produse flexibile, cu o decizie contrară practicii standard, aceea de a acoperi riscurile asociate COVID-19 și cu o paletă largă de servicii ușor de accesat, de la distanță – notificarea daunelor online, inspecții de risc online. Recent, am introdus și opțiunea de semnare electronică a polițelor și documentelor de asigurare. Este o modalitate simplă, funcționează de pe dispozitivele mobile, fără a fi necesară instalarea unei aplicații și le permite clienților să stocheze toate documentele într-un singur fișier, pe dispozitivul personal”, a declarat Georgiana Miron, Director Marketing, Comunicare și Servicii Clienți Groupama Asigurări.
În ceea ce privește asigurările de locuință, 77% dintre respondenții cu venituri mari declară că au o asigurare obligatorie a locuinței, în timp ce 46% dintre aceștia dețin și o poliță facultativă. În cazul clienților cu venituri mici, doar 22% dintre ei au ales să își asigure locuința extra față de asigurarea PAD obligatorie, deținută de 40% dintre ei. Studiul arată și faptul că tinerii cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani, în special femeile, sunt mai preocupați de încheierea unei asigurări de locuință. În topul regiunilor cu cele mai multe polițe de locuință, obligatorii sau facultative, se află Bucureștiul, urmat de Transilvania, regiunea de Sud a României și Moldova.
O tendință asemănătoare se observă și în cazul asigurărilor CASCO, unde 23% dintre clienții cu venituri mari au o astfel de poliță facultativă, spre deosebire de doar 12% dintre cei cu venituri sub 4.000 lei/lunar. De această dată, segmentul de vârstă 45-55 de ani este mai interesat de încheierea unei asigurări facultative a autoturismului, capitala țării fiind în continuare în top, urmată de Moldova.
La nivelul asigurărilor de călătorie se observă o creștere a ponderii clienților cu venituri mici, astfel că 45% dintre aceștia aleg să plece în vacanțe cu o asigurare de călătorie. Și în acest caz, clienții cu venituri mari sunt cei care aleg cel mai des să încheie o astfel de poliță – 79%, în special cei cu vârste cuprinse între 35-55 de ani.
În ceea ce privește tendințele generale ale pieței, studiul arată faptul că, pe segmentul analizat, asigurările de sănătate generează cel mai mare interes și un potențial de creștere care poate fi însă puternic influențat de evoluția crizei sanitare.
Groupama se remarcă în percepția segmentului analizat cu o imagine foarte bună, fiind caracterizată ca o companie de încredere, onestă, cu o reputație bună și orientată către client, respondenții plasând-o în topul companiilor de asigurare în funcție de aceste atribute.
Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ pentru populația cu vârste cuprinse între 22-55 de ani, din mediul urban, în perioada 14 septembrie – 9 octombrie 2020. Datele au fost colectate utilizând metodologia CATI (interviuri telefonice asistate de computer).
Despre Groupama Asigurări:
Groupama Asigurări, lider pe piaţa de asigurări din România, este recunoscut pentru calitatea serviciilor şi soluţiile flexibile de asigurare oferite celor peste 1 milion de clienţi individuali şi peste 80,000 de companii. Parte a unui grup internaţional de asigurări şi servicii financiare, mutualist si cu o istorie de peste 100 de ani, cu 32.600 de angajaţi deservind peste 13 milioane de clienţi la nivel global, Groupama Asigurări îşi orientează strategia de dezvoltare în jurul celui mai important partener al său, clientul, pentru care dezvoltă produse şi servicii simple şi flexibile, adaptabile nevoilor acestuia, care să îi asigure continuitatea planurilor atunci când apar evenimente neprevăzute.Mai multe informatii pe www.groupama.ro.