- Investitia medie in proiectele de amenajare a birourilor: 350.000 Euro
- Afaceri de 10 milioane euro in primele 9 luni ale anului
Workspace Studio, companie specializata in design si amenajari de birouri de inalta calitate, devenita in iunie Certified Dealer al grupului MillerKnoll in Romania, a inregistrat in primele 9 luni o cifra de afaceri de 10 milioane de euro, in crestere cu 50% fata de perioada similara a anului trecut. Dinamica pozitiva vine pe fondul cresterii interesului companiilor de a investi in reamenajarea spatiilor de birouri, aliniindu-se noilor tendinte din piata muncii, respectiv orientarea catre calitate si regandirea posturilor de lucru si cresterea spatiilor de socializare, colaborare si mentorat, in defavoarea celor individuale.
Proiectele realizate de Workspace Studio in primele 9 luni ale anului au drept caracteristici principale orientarea catre design premium, calitate si ergonomia pieselor de mobilier, precum si crearea unui spatiu confortabil, care sustine o stare de bine si stimuleaza productivitatea, creativitatea si colaborarea. Astfel, mobilierul ergonomic, alaturi de solutiile specializate sau premium pentru piese si zone de colaborare au generat in primele 9 luni ale anului 75% din vanzarile totale ale companiei.
„Dupa doi ani de schimbari si transformari, companiile cauta acum, mai mult decat oricand, sa dea un nou sens spatiilor de birouri. Vor sa le transforme in spatii placute, confortabile, utile, practice si ergonomice. Angajatii vor spatii de birouri care sa arate mai bine decat cele de acasa, cauta varietate, atat in design, cat si postural. Totodata, au crescut mult asteptarile si exigentele tuturor in ceea ce priveste ergonomia, calitatea aerului, a luminii ori distributiei spatiilor de lucru. Inca din primele luni ale anului a devenit vizibila tendinta companiilor de a se orienta catre design si inalta calitate”, declara Horatiu Didea, Managing Partner Workspace Studio.
Valoarea marilor proiecte de reamenajare, dubla fata de anii trecuti
In contextul crizei economice si al muncii in sistem hibrid, suprafetele medii totale au scazut cu circa 15%. In acelasi timp, spatiile au devenit mai aerisite, fiind alocate suprafete medii per angajat in crestere cu aproape 50% fata de perioada pre-pandemie. Daca in urma cu 2-3 ani, in 65% din suprafata proiectelor de amenajare erau concentrate zone individuale de lucru, birouri individuale, in prezent proportia este de 55% in favoarea zonelor de colaborare si socializare.
In primele 9 luni ale anului, bugetul mediu, ce ia in calcul atat statia de lucru individual, cat si cota aferenta din spatiile comune, a ajuns la peste 2000 euro/post de lucru, in crestere cu 10% fata de perioada similara a anului trecut.
Totodata, pe fondul reveniri la birou si al interesului crescut pentru calitatea spatiilor de lucru, numarul de proiecte de reamenajare a crescut semnificativ. In primele 9 luni ale anului Workspace Studio a realizat proiecte de amenajare si reamenajare a caror valoare medie s-a situat la 350.000 Euro, in crestere cu 15% fata de 2021.
„Daca ramanem cu ceva bun post- pandemie, cred ca poate fi transformarea biroului si modului de a munci. Transformarea birourilor in destinatii mai frumoase si mai elitiste este ireversibila. Companiile investesc substantial in spatii verzi, terase, zone de colaborare, relaxare si cafeteria generoase. Asteptarile angajatilor sunt ca biroul sa fie un loc incarcat emotional, cu un design semnificativ, care sa ofere atat instrumentele si amenajarea care sa stimuleze munca productiva, dar si o platforma pentru interactiuni formale si informale cu colegii, totul intr-un context in care sustenabilitatea este din ce in ce mai importanta”, a adaugat Horatiu Didea.
In ceea ce priveste solutiile de produs, in perioada analizata cele mai cautate au fost scaunele ergonomice, placarile si peretii arhitecturali acustici, cabinele acustice, mobilierul informal pentru zonele de discutii, mobilierul cu tenta rezidentiala si mobilierul destinat zonei de cafeteria.
„Incheiem aceste 9 luni cu rezultate foarte bune. Companiile au decis atat sa elibereze bugetele inghetate in ultimii doi ani, cat si sa investeasca in calitatea spatiilor de lucru pentru a accelera intoarcerea angajatilor la birou. Criza regionala, inflatia si spectrul recesiunii au afectat bugetele, desigur, dar chiar si asa investitiile in calitate, sustenabilitate si wellbeing au crescut semnificativ. In plus, anul acesta, cateva companii mari au decis sa reamenajeze, valoarea marilor proiecte fiind dubla practic fata de anii trecuti”, a mai declarat Horatiu Didea.
Odata cu extinderea gamei, Workspace Studio adreseaza piata interesata de piese de calitate pe toate verticalele, atat proiectele de pe segmentul office, cat si proiecte complexe din comercial si rezidential premium. In primele 9 luni ale anului, proiectele destinate B2B au generat 90% din afacerile totale ale companiei, iar pentru acest an, Grupul Workspace Studio mizeaza pe o cifra de afaceri de peste 14 milioane de euro, cu o crestere de peste 40% fata de 2021.
Despre Workspace Studio
Workspace Studio este distribuitor de mobilier de birou si produse arhitecturale de inalta calitate si ergonomie si CertifiedDealer unic al MillerKnoll in Romania. Solutiile de amenajari interioare turn-key propuse de Workspace Studio sunt personalizate si integrate, cu accent pe ergonomie, sustenabilitate si design centrat pe oameni si activitatile si interactiunile acestora.
Unul dintre putinii jucatori din piata orientat catre design human–centric, Workspace Studio se diferentiaza printr-un portofoliu extins de produse ce se adreseaza ergonomiei, sustenabilitatii si confortului in egala masura, contribuind la cresterea productivitatii si calitatii vietii.
Grupul Workspace Studio, din care fac parte companiile Workspace Studio si Allspace Interiors, specializate in solutii ergonomice de amenajare turn key a birourilor, a incheiat 2021 cu o cifra de afaceri de 10 milioane de euro.