Asigură-ți afacerea, angajații și parcul logistic pentru continuitatea afacerii

Anul trecut domeniul transporturi a înregistrat o ușoară creștere, trend previzionat și pentru 2022, chiar dacă lanțurile logistice s-au confruntat cu probleme diverse. 

Pornind de la creșterea costurilor, criza forței de muncă specializate, infrastructura deficitară, adoptarea Directivei Europene din Pachetul Mobilitate 1, care introduce obligativitatea întoarcerii acasă a camioanelor la opt săptămâni, precum și noile reguli privind detașarea conducătorilor auto profesioniști, toate acestea generează creșteri semnificative ale costurilor transportatorilor români.

Și inflația în creștere, în special la carburanți și energie, a influențat costurile operaționale ale transportatorilor, care au crescut cu 10% în 2021 față de 2020, în condițiile în care costul cu carburanții reprezintă aproape jumătate din costul operațional al unui transportator rutier.

Lipsa de predictibilitate a mediului economic şi politic local generează dificultăți în gestionarea resurselor.

Managerii lanțurilor logistice fac eforturi ca lucrurile să meargă conform planurilor și să facă față provocărilor. Dacă unele dintre ele sunt mai ușor de previzionat și gestionat, riscul este mereu elementul surpriză care poate destabiliza orice echilibru. Și deși nimeni nu îți poate garanta siguranța deplină, o asigurare potrivită îți poate garanta continuitatea planurilor personale sau de business, atunci când apare ceva neprevăzut.

De ce am nevoie de asigurări 

Sunt diverse situații în care asigurarea te ajută să treci mai ușor peste evenimentele neprevăzute care afectează atât integritatea financiară a afacerii cât și vătămarea corporală a angajaților. Alegerea corectă a asigurării îți dă confortul de care ai nevoie pentru a te concentra pe derularea afacerii, vei depăși mai ușor eventualele probleme, atât din punct de vedere financiar, cât și din punct de vedere al timpului necesar remedierii daunelor.

Pentru a-ți asigura compania, marfa, angajații dar și mijloacele de transport (rutiere, feroviare, navale) proprietate, închiriate sau în operare îți oferim o gamă largă de asigurări:

Ce se asigură 

  • Compania – Asigurarea de răspundere civilă te va ajuta să faci față situațiilor neprevăzute în cazul în care în desfășurarea activității produci daune materiale sau vătămari corporale unor terțe părți (clienți, angajați, furnizori etc.). Sunt asigurate serviciile de livrare marfă care fac obiectul transportului rutier sau pedestru, pe teritoriul României.
  • Marfa – Asigurarea bunurilor pe timpul transportului (CARGO) se adreseaza companiilor producătoare de bunuri (producătorilor), incluzând angajați și subcontractanți.
  • Angajații Asigurarea colectivă de accidente de persoane reprezintă modalitatea prin care oferi suportul necesar și sprijin financiar angajaților, în cazul apariției unor evenimente neplăcute legate de capacitatea de muncă a acestora. Ca angajator, grija pentru bunăstarea angajaților tăi este o preocupare permanentă, mai ales dacă activitatea companiei implică riscuri de accidentare pentru aceștia.

De asemenea, Asigurarea de sănătate ca beneficiu suplimentar drepturilor salariale, reprezintă instrumentul prin care compania ta, indiferent de mărime, oferă sprijinul financiar angajaților și familiilor acestora, când au loc evenimente neprevăzute în viața lor. Chiar dacă angajații tăi sunt asigurați ai sistemului public de sănătate sau poate există un abonament medical privat, este important să le oferi și o asigurare privată de sănătate. Toate sunt produse care conferă grade diferite de acoperire, de cele mai multe ori pentru servicii medicale complementare.

Pentru eficientizarea afacerilor și pentru asigurarea continuității afacerilor recomandăm și clauze

Clauza Fleet Control

Se adresează oricărui client nou persoană juridică cu un parc de autovehicule autoturisme/ utilitare până în 3,5 tone cu polițe încheiete pentru 12 luni, cu plata în 4 rate și o prima de asigurare este mai mare sau egală cu 500 EUR sau echivalentul în RON/USD. Serviciul este gratuit, oferit în parteneriat cu Viasat Systems și presupune instalarea unui dispozitiv telematic pe fiecare mașină din flotă, care înregistrează date despre timpul petrecut în trafic și stilul de condus al șoferilor, cu efect direct asupra primei de asigurare.

Ce obții cu Fleet Control

  • Reducerea ratelor în funcție de stilul de condus pe fiecare mașină, de până la 40% din valoarea fiecărei rate de primă, începând cu rata 2.
  • Predictibilitatea primei de asigurare în timp și alte avantaje pe termen lung (reducerea consumului de combustibil, responsabilizarea angajaților față de activele companiei etc.).
  • Echipamentul telematic Viasat care se instalează pe fiecare autovehiculul asigurat, într-o unitate service.
  • Acces la ViaTrackBase, sistemul care îți pune la dispoziție, prin rapoarte customizabile informații pentru monitorizarea flotei: poziție instantanee; parcurs pe o perioadă solicitată de timp; Km parcurși într-o perioada solicitată; viteza autovehiculului, depășiri de viteză; staționări (locație și timp de staționare); setare alerte: ITP, revizii, expirare RCA etc.
  • Monitorizare flexibilă, datele fiind livrate în același timp în aplicația web și mobile app. Astfel, coordonatorii de flotă au acces la informații în timp real având posibilitatea îmbunătățirii rezultatelor.
  • Eficientizarea gestionării parcului de autovehicule printr-un sistem ușor de utilizat care îți permite să ai o viziune de ansamblu asupra întregului parc, în condiții de confidențialitate.

Acoperirea cheltuielilor suplimentare ale asiguratului în legătură cu evenimente excepționale

Clauza vine în completarea poliței CMR și acoperă cheltuielile suplimentare ale transportatorului de marfă în legătură cu:

  • conducătorul autovehiculului de transport marfă (șoferul) ex.: costurile cu diurna
  • autovehiculul de transport marfă : costurile cu combustibilul pentru funcţionarea instalaţiei frigorifice sau pentru menţinerea temperaturii optime în cabina autovehiculului
  • cheltuieli cu dezinfectarea interiorului cabinei autovehiculului, ca urmare a unei urgenţe de sănătate cauzată de epidemie/ pandemie, urgenţă de sănătate naţională sau globală declarate de autorităţi

Asigurarea suplimentară pentru înlocuirea asiguratului

Aceasta clauză vine în completarea poliței de Asigurare de grup pentru călătorii în străinătate. Transportatorul are posibilitatea de a achiziționa o poliță de grup de călătorie prin care, suplimentar față de asistența medicală acordată șoferilor, se vor achita costurile generate de deplasarea în străinatate și înlocuirea șoferului, respectiv costurile întoarcerii acestuia în țară, după caz. Acoperirea este valabilă dacă pe parcursul călătoriei în străinătate, după trecerea graniței României, șoferul se confruntă cu una dintre situațiile de mai jos:

  • este nevoit să întrerupă călătoria și să se reîntoarcă în țară ca urmare a: decesului, accidentării sau îmbolnăvirii grave a unei rude aflate în România, nașterii premature a soției aflate în România, cu mai mult de 60 de zile calendaristice decât termenul apreciat de medic sau daune materiale grave produse locuinței proprietate personală
  • se află spitalizat, pentru mai mult de 3 zile consecutive, ca urmare a unui accident sau a unei urgențe medicale

Provocările și momentele dificile fac parte din traseul oricărui antreprenor – nu le poți evita și nu le poți prezice, dar le poți asigura cu polița potrivită. Sperăm că acest material te-a ajutat să o descoperi și să înțelegi mai bine ce poate face pentru tine.

Fă pasul către un viitor asigurat și cere o ofertă. Scrie-ne pe adresa relatii.clienti@groupama.ro sau direct în site https://www.groupama.ro/contact  sau alege rețeaua Groupama de agenții și colaboratori.