- Hornbach fabrică și în România o parte dintre produsele marcă proprie
- 90% din vânzările de plante de interior sunt sub marcă proprie
- Calitatea germană garantată de retailer, principalul motiv pentru alegerea mărcilor proprii
Hornbach, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcții și grădinărit, observă, de la an la an, o creștere tot mai mare a vânzărilor de articole sub marcă proprie, acest lucru fiind determinat de încrederea pe care o au clienții în produsele dezvoltate de către grupul german.
„Pentru a completa sortimentul existent sau pentru a ne diferenția de concurență pe un anumit segment, am dezvoltat, de-a lungul timpului, mai multe game de produse, disponibile exclusiv în rețeaua de magazine Hornbach. Astfel, observăm o creștere constantă a vânzărilor pentru produsele sub marcă proprie“, a declarat Mugurel-Horia Rusu, Director General al Hornbach România.
Potrivit afirmațiilor sale, produsele marcă proprie reprezintă garanția calității pe care Hornbach o oferă clienților. În plus, în funcție de denumirea, de spațiul de expunere și de calitatea produsului, acestea se întipăresc în mintea clienților.
„Un avantaj însemnat este faptul că aceste produse beneficiază de un dublu control al calității, primul venind din partea firmei producătoare, ca apoi totul să fie verificat și de către reprezentanții Hornbach”, a mai spus reprezentantul companiei.
Mugurel-Horia Rusu a subliniat, de asemenea, că pe piața locală există o afinitate pentru produsele de origine germană, calitatea acestora fiind un etalon respectat de către clienți. Aceștia optează pentru marca proprie Hornbach având încredere în produsele de calitate germană, dar și în valorile transmise de către magazinele Hornbach în toți anii de prezență pe piața locală. De asemenea, angajații Hornbach cunosc foarte bine mărcile proprii și calitățile acestora, astfel încât consilierea clienților de către aceștia a fost mereu un punct forte pe acest segment.
„În cazul mărcilor proprii, Hornbach acționează ca un producător: creăm specificațiile și ulterior verificăm calitatea produselor. Majoritatea articolelor marcă proprie sunt fabricate în Germania, dar o parte dintre acestea, precum Soluna (jaluzele), Aron (ferestre), Akkit (sistem de aplicare a gresiei) și Precit (panouri sandwich), sunt produse local“, a mai spus reprezentantul companiei.
În ceea ce privește gamele de produse unde mărcile proprii conduc în vânzări, acestea sunt plantele de interior (FloraSelf), grătarele de grădină (Tennecker), hrana pentru animale (Mr. Beef), vopselurile și lazurile (Hornbach, StyleColor, StyleColor Selection), jaluzelele (Soluna), perdelele și draperiile (Solevita).
Astfel, pe segmentul de plante de interior, FloraSelf realizează circa 90% din vânzări, lucru care se datorează în primul rând calității ridicate. Un alt motiv pentru care clienții optează pentru acestă marcă este că, la o mare parte dintre aceste plante, Hornbach oferă garanția creșterii.
În ultimii 30 de ani, această marcă s-a dezvoltat enorm în ceea ce privește calitatea sortimentului – pământ, semințe, îngrășăminte, plante și unelte pentru plantare. În plus, Hornbach lucrează în permanență pentru a concepe produse funcționale și orientate către client. FloraSelf reprezintă, în primul rând, calitate verificată permanent (producție conform „directivei ecologice UE“), dar, foarte important, respectă și principiul sustenabilității.
O altă preferință a clienților români pentru marca proprie se regăsește la categoria de vopseluri. Dintre mărcile proprii, se remarcă astfel Hornbach Meister Polar – vopsea lavabilă de calitate, fără conservanți, mată, sau Hornbach StyleColor – gama de vopsea gata colorată, cu efecte creative. Pe segmentul de jaluzele, rulouri sau galerii, se optează tot mai des pentru marca proprie Soluna.
Și ferestrele pentru locuință marca Aron, fabricate în România, sunt tot mai alese de clienți deoarece pun accent pe o fiabilitate și inovații tehnice, alături de un design atractiv. Nu în ultimul rând, pe segmentul de baterii, marca Avital este în topul vânzărilor datorită unui raport optim între calitate și preț
În total, în magazinele Hornbach din România există 50 de mărci proprii.
Despre grupul Hornbach
Fondată în anul 1877, Hornbach este singura companie din domeniul construcțiilor și grădinăritului care se poate mândri cu o istorie de 6 generații. În acest moment, concernul deține 161 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit și magazine online, în 9 țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elveția, Suedia, Slovacia și România), dintre care 7 în România (București Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara, Sibiu și Oradea).
Prin pionierat, cum ar fi deschiderea primului magazin mixt de materiale de construcții și produse de grădinărit (1968), a primului megastore (1980) și a primului magazin de materiale de construcții cu conceptul drive-in (2003), Hornbach își dovedește în permanență forța inovatoare. De decenii, Hornbach este considerat un angajator de top, în acest moment având aproximativ 22.000 de angajați care contribuie la succesul companiei.