Menteno: Serviciul hotelier 100% românesc care reduce timpul de soluționare a cererilor de la ore la minute

Doi tineri antreprenori cu experiență în designul de produs au lansat Menteno, o soluție digitală unică în România care transformă modul în care hotelurile, aparthotelurile și proprietățile gestionează solicitările și feedback-ul oaspeților. Printr-un proces simplificat și automatizat, Menteno îmbunătățește semnificativ eficiența operațională și satisfacția clienților, reducând timpul de răspuns la solicitările oaspeților de la ore la doar câteva minute.

Sistemul Menteno, implementat deja în trei hoteluri cu peste 180 de camere și un complex rezidențial cu 30 de apartamente, optimizează gestionarea solicitărilor printr-un proces în trei pași: oaspeții scanează un cod QR disponibil în cameră, echipa primește instant sarcinile atribuite, iar managerul supervizează toate activitățile în timp real. Acest flux de lucru eficient asigură un răspuns rapid și precis la solicitările clienților, contribuind la îmbunătățirea experienței acestora.

„Ne-am angajat să oferim un produs care nu doar că îndeplinește standardele ridicate ale industriei, dar care și anticipează nevoile viitoare ale pieței. Având o vastă experiență în designul de produs, am dezvoltat o platformă intuitivă și ușor de utilizat, pentru a corespunde nevoilor complexe ale industriei HoReCa”, declară Alberto Valentin Cococi, co-fondator Menteno,

Isabela Anton, manager la Nord Residence 1, subliniază impactul pozitiv al soluției: „Am implementat Menteno în complexul nostru de apartamente şi a fost un real ajutor în soluționarea promptă a problemelor apărute în timpul sejurului turiștilor, deoarece sistemul direcționează instant informațiile către persoana responsabilă. Vom extinde implementarea la toate unitățile de cazare în sezonul următor.”

Un studiu realizat de Harvard Business School arată că recenziile negative pot reduce profitul anual cu un procent semnificativ, deși procentele exacte pot varia în funcție de locație, mărimea hotelului și alți factori specifici industriei.[1] Deşi în prezent majoritatea hotelurilor folosesc metode rudimentare de comunicare pentru a soluţiona cererile și feedback-ul clienţilor, precum Excel şi Whatsapp, 60% dintre managerii de hotel preconizează că automatizarea operațiunilor va avea un impact pozitiv asupra experienței de cazare, iar 56% se așteaptă ca această transformare să conducă la creșterea profiturilor, conform unui studiu realizat de una dintre cele mai mari companii de consultanță la nivel global[2].

În acest context, Menteno introduce un sistem avansat de gestionare a cererilor oaspeților, automatizând un sistem bazat pe tehnologia QR pentru a simplifica interacțiunile cu reprezentanții HoReCa, dar și pentru a îmbunătăți timpul de răspuns al acestora către clienți și gestionarea sarcinilor interne. Oaspeții pot transmite orice solicitare prin platforma dedicată, fără crearea unui cont sau descărcarea unei aplicații către personalul calificat, reducând astfel timpii de așteptare de la câteva ore, la câteva minute.

„Adaptarea continuă și deschiderea față de noi tehnologii este esențială în orice domeniu, dar în special în industria HoReCa. Soluția noastră vine, în principal, ca răspuns la provocările hotelierilor care au nevoie de o platformă care să le permită gestionarea mai eficientă a tuturor operațiunilor. Estimăm că Menteno va permite eficientizarea operațiunilor și îmbunătățirea timpului de răspuns față de solicitările oaspeților cu până la 80%, de la câteva ore, până la câteva minute”, declară Adrian Furtună co-fondator Menteno.

Platforma Menteno este creată cu un focus principal pe sectorul HoReCa, fiind ideală pentru hoteluri, pensiuni și complexe de apartamente, dar versatilitatea sa o face aplicabilă și în alte unități organizate similar, cum ar fi spitalele, căminele studențești, clădirile de birouri cu spații închiriate și centrele de îngrijire sau rezidențiale. Aceasta optimizează alocarea resurselor prin direcționarea automată a solicitărilor către personalul disponibil. Mai mult decât atât, managerii beneficiază de o vizibilitate crescută asupra tuturor operațiunilor, putând extrage rapoarte detaliate pentru îmbunătățirea serviciilor și evaluarea performanței angajaților. În același timp, angajații beneficiază de un flux de lucru mai organizat, contribuind la un mediu de lucru mai productiv.

Menteno este un startup inovator, specializat în dezvoltarea soluțiilor digitale pentru industria HoReCa și alte sectoare de gestionare a proprietăților.

”Suntem un start-up autofinanțat, și vedem un mare potențial în segmentul de piață al hotelurilor medii, dar și cu deschidere către property managers și spitale. Ne propunem ca într-un an de zile să avem aplicația activă în proprietăți cu un total de peste 50.000 de camere în industria HoReCa și nu numai”, completează Adrian Furtună.

###

Despre Menteno

Menteno se lansează drept un startup inovator, specializat în dezvoltarea soluțiilor digitale pentru industria HoReCa și alte sectoare de gestionare a proprietăților. Disponibilă deja în trei hoteluri cu peste 180 de camere și într-un complex rezidențial cu aproximativ 30 de apartamente, soluția demonstrează un impact pozitiv semnificativ asupra eficienței operaționale și satisfacției clienților.

Cei doi antreprenori, Adrian Furtună și Alberto Cococi  au o experiență cumulată de în design de produse digitale de peste 30 ani în mediul corporate. Au decis să facă pasul către antreprenoriat identificând o nevoie reală a sectorului HoReCa care întâmpină mari provocări în general privind calitatea furnizării de servicii.