Narada a atins pragul de 10.000 de copii înscrişi pe Naradix, platforma de educație remedială oferită gratuit

Vacanța de vară a fost pentru un număr însemnat de elevi perioada în care au îmbinat școala și distracția. Au recuperat materia pierdută în pandemie și și-au completat cunoștințele, totul într-un mod atractiv, mai ales că cei cu rezultate bune au fost recompensați cu premii, lucru apreciat de cei mai mulți dintre elevi.  Naradix, platforma de educație remedială lansată de Narada cu sprijinul sponsorului principal cora România a atins pragul de 10.000 de elevi înscrişi pe platformă şi beneficiază în acest moment de cursuri concepute astfel încât să le stârnească interesul și să le demonstreze că școala e distractivă, iar răsplata pentru efort poate veni imediat. Realizat prin contribuția a 40 de profesori și 80 de voluntari, Naradix pune la dispoziția elevilor și profesorilor, în mod absolut gratuit, webinarii interactive, create într-un mod inovator, care acoperă materiile de studiu pentru clasele 0 – 8. Înscrierile pe Naradix sunt încă deschise pentru toți cei care doresc să beneficieze de o formă de educație remedială, adaptată secolului 21.

Lansată în urmă cu puţin peste o lună, Naradix este soluția de educaţie remedială gândită de Narada pentru a diminua efectele pandemiei asupra sistemului de învățământ. 259.000 de elevi nu au avut acces la cursuri anul trecut, ceea ce creează nedoritele premise ca 2021-2022 să fie anul școlar cu cea mai mare rată de abandon din istoria recentă.

Potrivit statisticilor internaționale, după cutremurul din Pakistan, când copiii au lipsit 3 luni de la școală, la distanță de 4 ani încă erau în urmă, ca nivel de cunoștințe, cu 1 an și jumătate. Chiar și în țările cu un sistem de educație performant, ca Statele Unite, după uraganul Katrina, când elevii au pierdut cursuri între 6 și 12 luni, 4 ani mai târziu erau încă în urmă cu 2 ani ca nivel de pregătire. Acesta este efectul faptului că se pierd și cunoștințele neconsolidate dobândite anterior de elevi.

Tot statisticile internaționale certifică faptul că, prin doar 4 ore de învățare pe săptămână, în vacanța de vară, decalajele de cunoștințe sunt diminuate, iar riscul de abandon școlar scade considerabil. Acesta este motivul creării Naradix, proiect ambițios al Narada, o inițiativă unică în acest sens în România.

Am văzut realitatea concretă cu ochii noștri, la firul ierbii, pe teren, iar cine a trăit această experiență nu poate sta cu mâinile în sân. Am văzut copii cu mâinile bătătorite de muncă, dornici să învețe, dar fără să aibă posibilitatea, familii în care elevii împărțeau câte un singur telefon ca să participe la cursuri sau profesori care au făcut eforturi eroice să-i ajute pe cei mici. În alte locuri, am avut bucuria să descoperim elevi cu rezultate bune și foarte bune, care aveau nevoie doar de un mic ajutor de tehnologie ca să ajungă la performanță. Naradix a fost conceput cu efortul tuturor membrilor Narada, cărora le pasă. Pericolul ca anul școlar viitor să fie unul cu rată record de abandon şcolar este mare. Însă noi, Narada, am ales să privim mai degrabă nu spre ceea ce ne amenință, ci la ceea ce trebuie să facem concret ca să diminuăm acest pericol. Acum, 10.000 de copii se bucură deja de avantajele oferite de participarea la cursurile gratuite de pe Naradix. Așteptăm să li se alăture cât mai mulți elevi, ca până la toamnă situația din învățământul românesc să fie ameliorată”, spune Andra Munteanu, cofondator Narada.

Sprijinim proiectele Narada încă de la începutul activității lor, pentru că noi credem în rolul esențial al educației în societate”, spune Camelia Popescu, Manager Comunicare, Publicitate și CSR, cora România. “Suntem de 18 ani în România şi în fiecare an am sprijinit proiecte legate de educaţie. În 2021 am investit în Naradix pentru ca tot împreună cu Narada am reuşit să sprijinim profesorii şi elevii încă din primele zile ale pandemiei odată cu  trecerea bruscă la învăţământul online. Proiectul Naradix rimează extraordinar şi cu viziunea noastră de a fi acolo unde clientul are nevoie de noi, atât în offline, cât şi în online, Naradix îmbinând firesc componenta digitală cu experienţa din teren. Dorim să oferim o șansă suplimentară tuturor copiilor şi facem acest lucru asumat, ca parte a responsabilității noastre sociale. Ne bucurăm că 10.000 de copii participă deja la webinariile oferite de Naradix și sperăm ca până la începutul anului școlar viitor să li se alăture cât mai mulți, pentru ca viitorul nostru să fie colorat în nuanțe mult mai optimiste”.

Copiii se pot înregistra ei singuri sau prin intermediul părinților și profesorilor pe platforma de educaţie remedială Naradix, care poate găzdui până la 100.000 de elevi. Vor descoperi cursuri la care să participe live sau pot accesa platforma offline, oricând doresc. Împreună cu sprijinul partenerilor de la Global Vision a fost posibilă digitalizarea curriculum-ului școlar pentru clasele 0 – 8, la materiile (română, matematică, istorie şi geografie).

Webinariile sunt realizate într-o manieră interactivă, cu jocuri și reprezentări grafice atractive, care stârnesc interesul elevilor. Nu în ultimul rând, Naradix este conceput ca un sistem care recompensează efortul elevilor. Cei cu rezultatele bune la învățătură primesc puncte sub formă de naradini care se transformă rapid în premii.

Mi-a plăcut inițiativa echipei Narada de a face Naradix. Sunt niște cursuri și materii foarte bine puse la punct! În al doilea rând, mi-au plăcut recompensele pe care le-ați pus pentru puncte – Naradini – și care se pot lua destul de ușor învățând. Pe mine unul m-au ambiționat să stau cât mai mult pe lecții și să câștig puncte! Mi-a plăcut cum fiecare dintre domnii profesori prezintă diferit materiile și spun ce cred ei că este mai important. Ce mi-aș dori ar fi integrarea mai multor materii, de exemplu Fizică, Biologie poate chiar și limbi străine. Tot respectul meu pentru echipa Naradix”, spune David Cernat, elev în clasa a VI-a.

Sunt foarte mulțumit de site-ul Naradix, pentru că am învățat multe lucruri, am recuperat materia de la școală și pot să câștig chiar și premii. Le mulțumesc tuturor profesorilor care ne-au explicat foarte bine multe noțiuni pierdute în anul școlar. Respect pentru toată munca pe care ați depus-o!” este aprecierea lui Claudiu Șerban Goldic, elev în clasa a V-a.

Până în acest moment, copiii care participă la cursuri pe Naradix au putut urmări 85 de webinarii. Înscrierile sunt încă deschise pentru toți elevii care doresc să învețe, să se distreze și să câștige premii dintre cele mai variate.

Cu un SMS la 8845 cu textul „ELEV” sau prin plata cu cardul pe pagina campaniei, cu o donație de doar 2 euro/lună, orice persoană poate susține proiectul de educație remedială inițiat de Narada și astfel să fie parte a efortului comun de prevenire a abandonului școlar.

 

Proiect realizat împreună cu sponsorul principal cora România.

Comunitate de voluntari mobilizată de Starbucks România.

Curriculum digitalizat împreuna cu Global Vision.

Parteneri: Adservio, Editura Didactică şi Pedagogică

Proiect promovat de: HaHaHa Production.

Partener legal: Raluca Comanescu & Partners

Campanie amplificată de Kiss FM.

 

Despre NARADA

Narada este o organizație formată din persoane din cele mai variate medii sociale, de la studenți, la oameni de comunicare, IT-iști, manageri sau antreprenori, toți oameni de acțiune al căror scop este acela de a oferi soluții eficiente și rapide de modernizare a educației. Credem în forța comunității de a schimba lucrurile când este mobilizată de proiecte care să o inspire și, de asemenea, suntem convinși că fiecare reușită are rolul de a ne conduce spre următoarea.

Născută sub umbrela Romanian Business Leaders Foundation (rbls.ro) cu scopul de a hrăni inovația în educație la firul ierbii, NARADA conectează proiectele profesorilor din sistemul public cu mediul de business și viceversa. Cu alte cuvinte, #1 încurajează și ajută profesorii să creeze proiecte care inovează în sălile de clasă și/sau rezolvă probleme ale elevilor, #2 aduce în atenția mediului de business proiectele profesorilor și face tot posibilul ca acestea să fie finanțate. #3 În final, supervizează implementarea acestora, măsoară rezultate și multiplică lucrurile care au funcționat. Un singur proiect educațional nu va schimba educația, dar forța a mii de astfel de proiecte, DA.

Mai multe informații despre Narada sunt disponibile pe website, www.narada.ro și pe canalele de comunicare Facebook, Instagram și LinkedIn.

 

Despre cora  România

cora România, parte a grupului Louis Delhaize, este unul dintre cele mai dinamice branduri de retail. Prezent pe piața românească din 2003, brandul operează în prezent 10 hipermarketuri în București și în marile orașe,  magazinele cora Urban și platforma de e-commerce cora.ro, pe care sunt listate peste 40.000 de produse.

În 2013, prin intermediul platformei cora.ro, este lansat serviciul de livrare la domiciliu, cora devenind primul mare lanț comercial cu livrare tip drive din România. Începând cu 2020 serviciul coraExpress extinde accesul la cumpărături online, prin comenzi din aplicațiile Glovo și Food Panda, cu livrare în mai puțin de 60 de minute. Aplicaţia cora oferă consumatorului o experienţă îmbogăţită în magazine, o mai bună organizare a listei de cumpărături și beneficii de fidelitate.

Pe lângă asigurarea de produse și servicii de calitate la prețuri accesibile pentru clienți, cora România se implică în proiecte de educație și sănătate în comunitățile din care face parte.

Pentru a rămâne conectat la noutățile și ofertele cora puteți descărca gratuit aplicația cora din App Store şi Google Play, accesa site-ul cora.ro sau urmări conturile oficiale ale brand-ului pe rețelele sociale: Facebook, YouTube, Pinterest, Linkedin, precum și pe cel al CEO cora România, Thierry Destailleur, pe  Linkedin .