Nestlé lansează pe piața din România brandul NESVITA®, o gustare de ovăz cu fibre, vitamine și minerale. Conform unui studiu realizat de Nestlé în decembrie 2021, pentru 72% dintre românii din mediul urban, ingredientele sunt cele mai importante în decizia de achiziționare a unui produs alimentar. De aceea, noua rețetă include fulgi de ovăz integral, fructe uscate, semințe și miere și este o sursă importantă de fibre, care sprijină diferitele nevoi ale organismului, precum și un stil de viață sănătos. Noile produse nu conțin zahăr adăugat.
NESVITA® este disponibil în magazine în trei variante: Gustare de ovăz pentru energie, Gustare de ovăz pentru piele sănătoasă, Gustare de ovăz pentru imunitate. Varianta prună-măr cu semințe de in a fost dezvoltată pentru a oferi un plus de energie, varianta morcov-măr conține vitaminele B2 (riboflavină) și B3 (niacină) care contribuie la menținerea sănătății pielii, iar varianta zmeură, coacăze negre și semințe de in cu vitaminele C si B6 a fost creată cu scopul susținerii imunității.
Cele trei propuneri de mic dejun sunt disponibile în pachete de o singură porție (35 g), se prepară ușor și sunt foarte gustoase pentru toată familia. Pentru preparare se poate turna lapte sau băutură vegetală, iaurt sau apă peste produs, rezultând o gustare hrănitoare, gata de consumat în doar 3-5 minute.
“Importanța fibrelor și a cerealelor integrale în alimentație este un subiect care trebuie adresat unui număr cât mai mare de consumatori. Prin lansarea NESVITA®, dorim să sprijinim educația consumatorilor cu privire la rolul cerealelor integrale și al fibrelor în menținerea sănătății, încurajându-i totodată să-și îmbunătățească obiceiurile alimentare”, spune Mihaela Bușu, Business Executive Officer, Nestlé România.
Contextul global
Gama de produse NESVITA® se încadrează în categoria Cerealelor pentru Micul Dejun, fragmentată în numeroase segmente precum cereale gata de consum, granola, muesli, terciuri, gustări din ovaz etc, conform CODEX Alimentarius[1]. Industria cerealelor pentru micul dejun a avut o creștere constantă de-a lungul istoriei sale. Conform unui studiu realizat de Ipsos Marketing, în ceea ce privește gustările de ovaz și terciurile, Scoția și Marea Britanie sunt țările cu cel mai ridicat consum iar în țările mai apropiate de România, precum Polonia sau Serbia, consumatorii sunt deja familiarizați cu această sub-categorie.
Contextul local
Conform datelor furnizate de Nielsen Retail Audit[2], în România, piața de Cereale pentru mic dejun a atins în 2021 valoarea de 70 milioane de EUR, cea mai mare cotă de piață de 88.5% fiind deținută de cerealele gata de consum. Sub-categoria de cereale de tip gustări de ovăz este relativ recent dezvoltată în România, cu o valoare de 851 mii EUR și o cotă de doar 1.2%, dar cu o evoluție considerabilă atat în volum (+ 38%) cât și în valoare (+44%).
Consumul de fibre în România
Consumul de fibre alimentare recomandat este, în medie, de 30 de g pe zi. O porție de 35g de gustare de ovăz NESVITA® asigură aproximativ 10% din necesarul zilnic de fibre alimentare, furnizând între 2,8 g și 3,5 g de fibre per porție.
Consumul de cereale integrale în România
60% dintre românii din mediul urban consideră că alimentația sănătoasă este cel mai important contributor la un stil de viață sănătos, conform studiului realizat de Nestlé în decembrie 2021. Cu toate că românii știu că cerealele integrale sunt bogate în fibre alimentare și pot contribui la reducerea riscului anumitor boli cronice netransmisibile, media consumului este doar de 2.8 ori pe săptămână. Consumul în România este mult sub recomandări, care propun ca jumătate din cerealele și produsele derivate (pâine, paste, orez) consumate într-o zi să fie integrale. Doar 16% dintre românii din mediul urban consumă cereale integrale mai mult de 5 ori pe săptămână.
Despre Nestlé
Inițiativele globale Nestlé:
În 2017, Nestlé a luat o serie de măsuri pentru accelerarea progresului în vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a acțiunilor de îmbunătățire a calității vieții și contribuției la un viitor mai bun. Printre acestea se numără consolidarea programului “Nestlé for Healthier Kids”, extinderea inițiativei “Nestlé needs YOUth” și dezvoltarea activităților de management sustenabil al performanței de mediu.
Nestlé for Healthier Kids
Programul „Nestlé for Healthier Kids” a fost creat pentru a uni toate eforturile Nestlé care susțin părinții și tutorii să crească copii mai sănătoși, de la activități de cercetare și formulare a produselor până la servicii de educație și nutriție inovatoare pentru un stil de viață sănătos. în România, aceste eforturi se regăsesc sub umbrela programului „Și eu trăiesc sănătos – SETS”, inițiat de Fundația Prais.
Nestlé needs YOUth
Ambiția Nestlé în ceea ce privește inițiativa globală de tineret „Nestlé needs YOUth” este să ajute 10 milioane de tineri din întreaga lume să aibă acces la oportunități de carieră până în anul 2030. Această inițiativă globală combină și coordonează toate activitățile care susțin tinerii din întreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.
Nestlé for a Waste Free World
Nestlé dorește ca produsele sale să nu fie doar mai gustoase și mai sănătoase, ci și mai bune pentru mediu. Ambiția Nestlé pentru anul 2030 este impact zero asupra mediului, apa fiind una dintre ariile prioritare.
Nestlé își menține poziția de lider global în industria de alimente și băuturi prin portofoliul de produse sănătoase accesibile consumatorilor. Indicele global The Access To Nutrition Initiative (ATNI) evaluează cei mai mari 25 de producători de alimente din lume, concentrându-se pe politicile, practicile și performanțele lor legate de nutriție. Poziția de top conferită Nestlé este recunoașterea angajamentului său permanent față de nutriție și sănătate, precum și angajamentul său de a ajuta la abordarea provocărilor globale ale obezității și subnutriției.
[1] http://www.fao.org/gsfaonline/foods/details.html?id=104
[2] NielsenRetail Audit Oct 2021 Cereals, Muesli Total Market & NielsenRetail Audit Oct 2021 Hot Porridge Total market