OmniPerform: Offline-ul a devenit o extensie a canalelor digitale. Video-ul, utilizat în toate situațiile în care consumatorul este la începutul procesului de conversie.
Canalul video este utilizat în aproape 100% din situațiile în care consumatorul este la începutul funnel-ului de conversie și peste 75% din lead-uri și comenzi sunt aduse din formatele de advertising static, potrivit agenției de digital OmniPerform. Astfel, tot mai multe acțiuni și campanii de comunicare se concentrează pe digital și offline-ul devine o extensie a acestui canal.
“În 2021, campanii campaniile naționale trebuie să fie construite în jurul a zeci, sute sau chiar de micro-audiențe cu mesaje relevante fiecărui tip de consumator. Poți câștiga astfel peste 25% din buget prin alegerea audiențelor și a plasamentelor cu mai multă atenție”, a declarat Adrian Enache, CEO al OmniPerform.
Campaniile naționale pot fi construite în sute de micro audiențe și sunt industry agnostic. Fiecare industrie și fiecare brand își poate folosi toate informațiile din research-ul de brand pentru a construi în jurul consumatorului contextul potrivit de achiziție sau utilizare a produsului. De exemplu, poți fi un consumator de bere care iubește muntele sau marea, poți alege să consumi într-un context social sau să fii introvertit. Toate aceste preferințe comportamentale dictează și reacțiile față de advertisingul brandurilor către tine.
OmniPerform și-a atins în primul semestru din 2021 veniturile înregistrate în 2020 și estimează o creștere de minim 50% față de anul anterior.
Integrarea mesajelor, digitalizarea și utilizarea video în scopuri de branding și storytelling sunt principalele tendințe identificate în piață din perspectiva digitalizării, potrivit Omniperform.
1.Integrarea mesajelor
Tot mai multe branduri și companii încep să solicite servicii de digital și de media integrate, care să confere audiențelor un mesaj relevant și acțiuni de comunicare aliniate între toate canalele.
Majoritatea brandurilor și corporațiilor au definit activitatea online și digital media în cadrul aceluiași partener. Exemplele sunt în FMCG, Oil&Gas, SaaS și e-Commerce. Sunt situații în care companii și branduri au ajuns să construiască în digital campaniile și să înceapă declinările către offline – să vezi un outdoor cu materialele utilizate și dezvoltate pentru online.
2.Offline-ul a devenit o extensie a online-ului
În comunicare, tot mai multe acțiuni și campanii se axează în jurul digitalului.
Peste jumătate din brandurile pe care le întâlnim sau care ne-au cerut să începem procesul de digitalizare a comunicării către consumator au crescut cu minim 50% bugetele de digital și au scăzut bugetele de TV și outdoor. Avem situații în care lideri de piață în industria lor au transferat aproape integral bugetele din TV către așa-numitul OLV campaigns (online video) datorită unei targetări mai precise și a unui tracking aproape individual pentru reach și frecvență.
Companiile care au îmbrățișat digitalizarea observă o creștere naturală a adopției produselor lor și un brand equity mai puternic. Brand-urile care vin cu transparență, comunică în direcția sustenabilității și implicării sociale și care construiesc un dialog câștigă din ce în ce mai mult în fața celor care mențin o comunicare offline declinată către online.
3.Digitalizarea distribuției
În contextul pandemiei, în piață a crescut interesul brandurilor pentru creșterea prin parteneri digitali și e-commerce și din ce în ce mai multe brand-uri să ajungă în cel mai scurt timp produsele la cumpărător, la doar câteva click-uri distanță și în câteva ore la ușa consumatorului.
4.Digitalizarea samplingului
Mai ales la nivelul FMCG, produse de curățenie, produse de o dimensiune mică și ușor de livrat prin intermediul unui aparat precum automatele din aeroport, putem observa trendurile de digitalizare a samplingului. Chiar dacă este la început de drum, digitalizarea industriei de sampling va accelera în următorii 5 ani până la eliminarea aproape integrală a interacțiunii cu un promoter fizic. Un alt trend identificabil sunt brandurile sau corporațiile care dețin un portofoliu de produse important sau cu o cotă de piață semnificativă care își construiesc propriile metode de a ajunge direct la consumator.
5.Utilizarea video în scopuri de branding și storytelling
Specialiștii Omniperform au identificat, de asemenea, un interes în creștere al companiilor pentru alegerea conținutului în funcție de obiectivele campaniei: utilizarea video în scopuri de branding și storytelling, însoțită de utilizarea de advertising în formate statice în cazul campaniilor de performance și livrare de lead-uri sau e-commerce.
Despre OmniPerform
Fondată în 2017 de către antreprenorul Adrian Enache, OmniPerform, prin personalizarea comunicării utilizând tehnologie și inteligență artificială, oferă servicii de comunicare, omnichannel, transformare digitală şi media. Un trend important în comunicare este că viitorul currency care va aduce succesul unui business îl reprezintă datele. De aceea, indiferent de tipul de campanie, deținerea datelor despre consumator (de tip first-party) a devenit extrem de importantă. OmniPerform, pe lângă livrarea integrală a campaniilor de comunicare, ajută companiile în alegerea sau dezvoltarea de CDP (customer data platform) în care să își înțeleagă și mai bine consumatorii.