Kaufland România și Asociația Șansa ta lansează prima Cantină socială dedicată sprijinirii persoanelor defavorizate, prin intermediul căreia oferă mese comunitare persoanelor fără adăpost și familiilor cu venituri mici.
Acțiunea este o premieră, un model de parteneriat privat cu societatea civilă, ce vine în sprijinul persoanelor defavorizate și contribuie la diminuarea risipei alimentare.
Cantina socială și-a deschis oficial porțile astăzi, 2 februarie 2021, în incinta Griro Tower din Calea Griviței nr. 355-357, sector 1, București, după o perioadă de test de două săptămâni.
Zilnic, de luni până vineri, vor fi pregătite aproximativ 500 de porții de mâncare caldă de către personalul specializat, ce vor fi distribuite de reprezentanții Asociației Șansa Ta către persoane vulnerabile și către ONG-uri partenere aflate în legătură cu acestea.
Kaufland România va asigura toate produsele necesare pentru prepararea meselor comunitare. O parte din alimente vor proveni din stocurile aflate în vânzare accelerată, iar meniul zilnic va fi stabilit urmărind folosirea optimă a tuturor resurselor.
Persoanele fără adăpost, dar și familiile cu venituri mici, pot beneficia în fiecare zi, de luni până vineri, de o masă caldă, pregătită special în Cantina socială. Beneficiarii trebuie să fie înscriși în evidența Asociației. Înscrierile se pot face online, completând formularul disponibil aici sau direct la sediul cantinei. Fiecare solicitare va fi procesată de Asociația Șansa ta, iar beneficiarilor li se vor realiza dosare sociale.
Cantina va deservi beneficiarii de luni până vineri și va funcționa în această perioadă în regim take-away (luat la pachet), în linie cu restricțiile actuale.
Spațiul cantinei respectă cele mai înalte condiții igienico-sanitare și dispune de toate dotările necesare, fiind compus din bucătărie, unde se vor depozita și pregăti mesele comunitare oferite, zonă administrativă și cameră tehnică, vestiare pentru femei și bărbați, dar și o zonă de servit cu mese și scaune pentru aproximativ 70 de persoane, ce va fi disponibilă după ridicarea restricțiilor.
Bucătăria este utilată cu echipamente de gătit moderne: cuptoare, plite, mașini pentru gătit (curățat, tocat, paste, etc), frigidere, vitrine, camere pentru depozitare. Printre facilitățile disponibile se numără și sistemele de siguranță, instalații sanitare și de ventilație noi, vestiare cu dușuri, spălătorie pentru echipamentul de lucru, toalete pentru beneficiari, lift pentru persoanele cu dizabilități, dar și o parcare cu 20 de locuri și o zonă de recepție a mărfii.
„Credem că o companie are rolul de a fi partener al comunității și că implicarea face diferența, de aceea ne-am dorit să realizăm acest proiect ce vine în sprijinul persoanelor vulnerabile. Facem constant eforturi pentru diminuarea risipei alimentare, iar prin această acțiune, ne-am propus să folosim inteligent toate resursele de care dispunem și să aducem zâmbetul pe buze celor care au nevoie de ajutor”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager, Kaufland România.
„Ne bucurăm nespus să primim sprijinul Kaufland România și să pornim împreună această inițiativă frumoasă, ce va ajuta atât de mult persoanele fără adăpost și familiile cu venituri mici”, Gabriel Ciobotaru, președinte Asociație Șansa Ta.
Risipa alimentară este o problemă globală cu consecințe complexe, iar misiunea companiei este ca prin acest proiect să utilizeze inteligent toate resursele de care dispune.
Kaufland și-a propus ca până în 2023 să reducă cu până la 50% risipa alimentară din toate magazinele și să crească nivelul de conștientizare al acestui fenomen și în rândul consumatorilor. Totodată, Kaufland și-a asumat să susțină și să contribuie la atingerea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD-uri) lansate de Organizația Națiunilor Unite (ONU), pentru a aborda cele mai presante probleme cu care se confruntă societatea la nivel global. Proiectul Cantina Socială atinge în principal 2 dintre acestea: Fără foamete (ODD 2) și Consum și producție responsabile (ODD 12).
Despre Kaufland România
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în 8 țări, 132.000 de angajați și o rețea de 141 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.ro.
Kaufland angajează persoane cu dizabilități la nivel național. Cei interesați pot aplica online, pe cariere.kaufland.ro – unde este disponibilă lista posturilor vacante, prin e-mail la cariere@kaufland.ro sau la numărul de telefon 021.9132.