„Prin organizarea evenimentelor din seria Business Breakfast, oferim oamenilor de afaceri posibilitatea de a intra într-un dialog mai puţin convenţional, dar eficient cu specialişti de top şi cu înalți reprezentanți ai autorităților, pe teme de interes”, a declarat Iuliu Stocklosa, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB), în deschiderea primului eveniment din această nouă serie, dedicat abordării celor mai recente modificări aduse Codului Fiscal.
Invitatul special al ediției a fost Dan Manolescu, președintele Camerei Consultanților Fiscali (CCF), care a discutat cu antreprenorii, managerii și directorii economici prezenţi despre o gamă largă de subiecte din sfera financiar-contabilă. Timp de o oră și jumătate, au fost abordate aspecte teoretice și practice privind: regimul fiscal al tichetelor cadou acordate altor persoane decât angajații companiei, impozitarea microîntreprinderilor, a persoanelor fizice autorizate și a veniturilor obținute din activități independente, taxa pe valoarea adăugată, facilitățile fiscale acordate de stat companiilor din construcții, industria alimentară și angajaților din domeniul tehnologiei informației, noile sisteme de raportare electronică (SAF-T, e-factura, e-transport).
În opinia președintelui CCF, este de așteptat ca legislația fiscală aplicabilă microîntreprinderilor să se înăsprească în anii următori, pe fondul angajamentelor asumate de România pentru PNRR. Totodată, Dan Manolescu a atras atenția asupra posibilelor distorsiuni în piață generate de facilitățile acordate anumitor industrii. În ceea ce privește noile sisteme de raportare, președintele CCF a subliniat necesitatea utilizării efective a volumului foarte mare de date colectate electronic de ANAF, în scopul creșterii gradului de colectare a taxelor indirecte, ca punct de plecare pentru o reformă sustenabilă a sistemului de taxare a muncii.
Următoarea ediție a Business Breakfast va avea loc în Aula Carol I a Palatului CCIB, pe 7 martie, la ora 9,00, și va fi dedicată problemelor de mediu și de gestionare a deșeurilor. O atenție deosebită va fi acordată subiectului înscrierii în Sistemul de Garanție-Returnare (de menționat că neconformarea se sancționează cu amendă cuprinsă între 20.000 și 40.000 lei).
Pe parcursul acestui an vom pune pe agenda evenimentului teme precum: digitalizarea, oportunități de finanțare prin PNRR, eficiența energetică, legislația muncii, arbitrajul, comerțul electronic, internaționalizarea afacerilor, infrastructura, transporturile și logistica.