Sistemul CocaCola a făcut public cel mai recent raport de sustenabilitate, care reflectă modul în care a implementat, în 2020, practicile de sustenabilitate atât în raport cu partenerii, angajații și consumatorii, precum și cu mediul înconjurător și comunitățile locale. Raportul este lansat într-un an aniversar pentru Sistem, care sărbătorește 30 de ani de la prima sticlă de Coca-Cola produsă local, în România.
Sistemul Coca-Cola în România este format din două companii: Coca-Cola România, deținătorul brandurilor, a cărui viziune este să devină o companie pentru toți, oferind produse de calitate, potrivite tuturor stilurilor de viață – și Coca-Cola HBC România, îmbuteliatorul și distribuitorul băuturilor din portofoliu, cu viziunea de a fi partenerul de băuturi 24/7 al clienților săi. Iar pentru ca aceste viziuni să fie atinse, cele două companii își dezvoltă business-urile având la bază aceleași valori, principii și aceeași misiune: grija pentru ceea ce lăsăm #dupănoi.
Cu peste 1.500 de angajați, 3 fabrici, 1 miliard de litri de băutură produși și peste 93.000 de clienți, Sistemul a reușit să construiască în 30 de ani un lanț de valoare puternic, păstrându-și an de an poziția de lider al industriei pe plan local. Sustenabilitatea este deja integrată în fiecare arie a business-ului. Sistemul continuă să investească în România, iar fiecare nou proiect ia în calcul impactul pe termen lung asupra angajaților, a lanțului de valoare, asupra mediului înconjurător și a comunității locale.
“Sustenabilitatea înseamnă să ai grijă constant ca impactul pe care îl ai să fie unul pozitiv. Pentru noi, sustenabilitatea se traduce prin grija față de resursele naturale, consumul redus de apă și energie, investițiile în comunitate, inovațiile în operațiuni și ambalaje, implicarea în dezvoltarea echipei. De 6 ani consecutivi, Coca-Cola HBC România este recunoscută ca cea mai sustenabilă companie pe plan local. În spatele acestor rezultate este o echipă extraordinară, care pune pasiune în tot ce face. Știm însă că mai sunt aspecte de îmbunătățit. Angajamentul nostru este să continuăm să investim și să inovăm, astfel încât să lăsăm o lume mai bună #dupănoi”, spune Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director la CocaCola HBC România.
“Anul 2020 marchează finalul celui de-al treilea deceniu de prezență a Sistemului Coca-Cola pe piața locală, perioadă în care băutura îndrăgită de milioane de români a devenit simbol al bucuriei, al emoțiilor și al optimismului. Într-un an complicat, în perioadă de pandemie, Sistemul Coca-Cola și-a reafirmat angajamentul față de comunitatea locală, investind peste 9,5 mil de lei în proiecte de sustenabilitate. Și #NuNeOprimaici. Sustenabilitatea înseamnă să acționezi azi, gândindu-te la mâine. Suntem parte din comunitatea locală, iar promisiunea noastră este să consolidăm un business sustenabil și să contribuim la schimbare”, spune Mihaela Niță, Public Affairs Manager la CocaCola România.
În construirea raportului de sustenabilitate, Sistemul Coca-Cola ia în calcul 5 arii principale. Printre cele mai importante rezultate prezentate în cadrul raportului se numără:
A. OPERAȚIUNI
- 83% dintre furnizorii cu care lucrăm sunt furnizori locali
B. PORTOFOLIU
- 27,6% din totalul vânzărilor noastre a fost reprezentat de băuturi low&no calories și apă
- 90% din publicitatea făcută pentru brandul Coca-Cola a promovat Coca-Cola Zero Zahăr
- Fără publicitate adresată copiilor sub 12 ani
C. OAMENI
- 37 de ore de formare profesională per angajat
D. MEDIU
- 20% din totalul portofoliului este îmbuteliat în PET reciclat
- 100% din portofoliul de băuturi răcoritoare este îmbuteliat în ambalaje reciclabile
- 70% ambalaje reciclate din totalul ambalajelor primare puse pe piață. Obiectiv 2025: 75%
- 94% din cantitatea totală de deșeuri generate on-site au fost reciclate
- 100% din totalul energiei electrice utilizate în fabrici provine din surse regenerabile și curate
- >11 mil € este valoarea totală a proiectelor de reducere a consumului de energie încheiate în 2020, cu 832.338 kWh energie economisită
- ~1,9% scădere a intensității consumului de apă față de 2019, raportat la volumul de băuturi produs în 2020
- Certificare GOLD AWS pentru toate fabricile noastre
- ~2% scădere a intensității emisiilor din Scopul 1 și Scopul 2, raportat la volumul de băuturi produs în 2020
E. COMUNITATE
- +9,5 milioane lei investiți în comunitate
Cel mai recent angajament pe care îl face Sistemul Coca-Cola este reducerea emisiilor pe întregul lanț valoric până la zero net, până în 2040. Acest angajament nu vizează doar operațiunile Sistemului, ci și operațiunile partenerilor săi.
Raportul de sustenabilitate este disponibil pe site-ul După Noi, platforma de sustenabilitate a Sistemului Coca-Cola.
Despre Raportul de Sustenabilitate al Sistemului Coca-Cola în România
Acesta este al treilea raport de sustenabilitate al Sistemului Coca-Cola în România și al 8-lea raport de sustenabilitate al Coca-Cola HBC România. Acesta prezintă indicatori de performanță non-financiară aferenți activității din anul financiar 2020 (01.01.2020 – 31.12.2020). Raportul include informații ce descriu activitatea Coca-Cola HBC România și Coca-Cola România, prezentând impactul economic, social și de mediu al operațiunilor din România. Raportul a fost construit pe baza rezultatelor procesului de materialitate desfășurat în iunie 2021. Acolo unde a fost relevant pentru o mai bună înțelegere a contextului, au fost prezentate informații aplicabile la nivelul Grupurilor Coca-Cola HBC și The Coca-Cola Company.
Despre Compania Coca-Cola
Coca-Cola este o companie pentru toți, care oferă produse în peste 200 de țări și teritorii. Misiunea companiei noastre este de a răcori lumea și a se implica într-o schimbare în bine. Alături de mărcile Coca-Cola, portofoliul nostru include Sprite, Fanta și alte băuturi răcoritoare. Din categoriile de apă, băuturi pentru sportivi, cafea și ceaiuri, oferim brandurile Dasani, smartwater, vitaminwater, Topo Chico, Powerade, Costa, Georgia, Gold Peak, Honest și Ayakata iar pe segmentele de băuturi nutriționale, sucuri, lapte și băuturi pe bază de plante, oferim, printre altele, brandurile Minute Maid, Simply, innocent, Del Valle, fairlife și AdeZ. Ne adaptăm în mod constant portofoliul, începând cu reducerea zahărului din băuturile noastre, până la dezvoltarea unor produse noi, inovatoare. Totodată, lucrăm pentru a avea un impact pozitiv în viețile oamenilor, în comunitate și asupra planetei, prin reaprovizionarea cu apă a surselor noastre, prin promovarea reciclării ambalajelor, practici sustenabile de aprovizionare și reducerea emisiilor de carbon pe întregul lanț de valoare. Împreună cu partenerii noștri de îmbuteliere, avem peste 700.000 de angajați, oferind oportunități economice comunităților locale din întreaga lume.
În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, realizat pe baza datelor financiare din 2020, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 434 de milioane de euro, echivalentul a 0,20% din PIB-ul României.
Pentru mai multe informaţii legate de companie vă rugăm să vizitaţi site-ul www.coca-colacompany.com și să ne urmăriți pe Twitter, Instagram, Facebook și LinkedIn.
Despre Coca-Cola HBC România
Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, având în 2019 vânzări de peste 2,2 miliarde de unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, are operațiuni în 28 de țări, deservind peste 600 milioane de oameni. Coca-Cola HBC oferă o gamă largă de băuturi răcoritoare, printre care băuturi carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri și cafea. Coca-Cola HBC promovează o dezvoltare durabilă, generând valoare pentru afacerea sa și pentru comunitățile în care este prezentă. În acest sens, compania oferă băuturi răcoritoare care satisfac nevoile diverse ale consumatorilor, încurajând în același timp un mediu de lucru deschis și desfășurându-și activitatea într-un mod responsabil, astfel încât să protejeze mediul înconjurător, contribuind la dezvoltarea socio-economică a comunităților locale.
Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, realizat pe baza datelor financiare din 2020, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 434 milioane de euro, echivalentul a 0,20% din PIB-ul României.
În România, Coca-Cola HBC a fost desemnată cea mai sustenabilă companie pe plan local, pentru al șaselea an consecutiv (2016 – 2021), conform Romania CSR Index / Romania CST Index, studiu realizat de agenția de consultanță independentă The Azores. Coca-Cola HBC România este liderul industriei de băuturi.